Przejdź do treści

Rozstępy, fałdki i blizny w kampanii kostiumów kąpielowych. H&M otwiera się na różnorodność!

Kampania H&M
Materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Co na śniadanie? Energetyczna granola z marchewką
Nie wstydź się puszczania gazów! Poinformują cię o twoim stanie zdrowia
Odgłosy, które doprowadzają do szału. Czy to mizofonia?
STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych
7 rzeczy, którymi nieświadomie pogarszasz chorobę lokomocyjną dziecka

Na pupie mają blizny i rozstępy, na boczkach fałdki, a na rękach włosy i tatuaże. Nie zostały tknięte wyraźnym retuszem, ani scenicznym makijażem. Pozują naturalnie, a nie na wciągniętym brzuchu. Mowa o modelkach, które pojawiły się w najnowszej kampanii H&M. Kostiumy kąpielowe szwedzkiego giganta odzieżowego promują zwyczajne, autentyczne, po prostu żywe dziewczyny, a nie wygładzone manekiny. Patrząc na ich zdjęcia, ma się ochotę krzyknąć: „w końcu!”.

W końcu różnorodność i naturalność jest promowana na większą skalę. Do tej pory nieśmiałe kroki w kierunku body positive czyniły lokalne marki, pokazując w swoich kampaniach kobiety z cellulitem czy w rozmiarach odbiegających od kanonów wyznaczanych przez największych przedstawicieli branży modowej. Teraz w trend ciałopozytywności wpisują się odzieżowi giganci. Marka H&M do swojej najnowszej kampanii mody plażowej zaprosiła kobiety o różnych kształtach i rozmiarach. Są naturalne, piękne i spontaniczne.

kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

Kostium plażowy z regularnej kolekcji prezentuje modelka o pełniejszych kształtach. Dlaczego zwróciliśmy akurat na to uwagę? Bo do tej pory kobiety noszące rozmiary +38 promowały tylko modę plus size. To jedna ze zmian. Kolejna dotyczy tego, jak wyglądają ciała modelek. Blizny, rozstępy, pieprzyki, włoski i fałdki nie zostały wyretuszowane. Dziewczyny nie pozują w jakichś wyimaginowany sposób, który miałby sprawić, że będą wyglądały na szczuplejsze. Nie prężą się, by zlikwidować fałdki czy uniknąć wylewania się ciała z kostiumu. Wręcz przeciwnie – pokazują, że to kostium ma dostosować się do ich ciała a nie one do niego. Udowadniają, że każde ciało jest piękne i każde bez wyjątku zasługuje na akceptację.

„Bikini body”, „forma na plażę” – nie są kwestią wyglądu ciała, a stanu umysłu. Na plażę idziemy z całym dobrodziejstwem inwentarza. Cellulit, rozstępy, blizny – to ślady po byciu żywą istotą, a nie nasze niedoskonałości! Jeśli nie czujemy się z nimi komfortowo, nie musimy ich odsłaniać. Decyzja o tym, czy je pokazujemy, należy tylko i wyłącznie do nas.

W najnowszej kolekcji plażowej H&M znajdziemy kilkanaście kompletów bikini oraz kostiumów jednoczęściowych. Na uwagę zasługuje nie tylko ciekawe wzornictwo i fasony, ale przede wszystkim szeroka rozmiarówka – od 34 do 46. Ceny za góry od kostiumów zaczynają się od ok. 59 zł, doły od 39 zł. Najtańszy strój jednoczęściowy kosztuje ok. 99 zł.

Kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

Kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

Kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

Kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

Kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

Kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

Kostium kąpielowy H&M

Materiały prasowe

Strategia wizualna nastawiona na prawdę z pewnością pozytywnie wpłynie nie tylko na wzrost zainteresowania projektami H&M, ale również na późniejszy poziom zadowolenia z zakupów. Łatwiej przecież utożsamiać się z dziewczynami, których ciała niczym nie różnią się od naszych niż z tymi, które są przesadnie wychudzone albo upiększone w programie graficznym.

Świadomość, że gdzieś na świcie żyje dziewczyna, która również ma cellulit na udach i nie wstydzi się go pokazać, może pomóc nam w zaakceptowaniu swoich zmian (o ile jeszcze tego nie zrobiłyśmy!). A inną, prozaiczną korzyścią jest też szansa do podejrzenia, jak kostiumy prezentują się na realnych dziewczynach.

H&M robisz to dobrze! Brawo!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nie bądź obojętny wobec przemocy – po prostu reaguj! Kampania przeciwko agresji wobec osób LGBT+

Kampania Primark

Modelka bez zęba w kampanii marki Primark. „Każda z nas powinna czuć się dobrze z samą sobą”

„Nieprawdą jest, że to defekt, z którym borykają się głównie kobiety w ciąży” – dermatolog Michał Rogowski-Tylman o rozstępach na udach

Kobiety bez kompleksów, nowe podejście do hejtu i historyczne fotografie. Sprawdź, czym zachwycił nas kwiecień

Rozstępy na udach, pośladkach, ramionach, brzuchu, piersiach. Ma je każda z nas! Nie chcesz ich pokazywać? Te dziewczyny przełamały wstyd

małgorzata Huczek

„Żaden zabieg nie usunie blizn. Możemy jedynie dobrać takie metody, które spowodują, że będą one estetyczniej wyglądały”. O metodach leczenia blizn opowiada dermatolog Małgorzata Huczek

Dziewczyna „chłopięca” czy”dziewczęca”? Po co w ogóle wybierać?! Zobacz świetne zdjęcia, które przełamują ten stereotypowy podział

Kampania Centrum Praw Kobiet

Trzymamy stronę kobiet! Wesprzyj Polki doświadczone przemocą. Trwa kampania Centrum Praw Kobiet

Swietłana Aleksiejewa: używam moich blizn, aby pomagać innym

„Dopada mnie z tego powodu smutek, że nigdy nie pokażę tego brzucha na plaży”. Rozstępy na brzuchu po ciąży – czy to oznacza pożegnanie z bikini?

„Rozwód to nie znak, że dwie osoby się nie rozumieją, ale znak, że właśnie zaczęły”. Rozwód może być czymś pozytywnym, sprawdź co mówią o tym mądre kobiety

Z rozstępami, cellulitem i fałdkami. Mamy na Instagramie przeciwstawiają się nierealistycznemu wizerunkowi brzucha kobiety po porodzie

„Autyzm może sprawić, że odkryjesz rzeczy niezwykłe”. Warto wiedzieć trochę więcej o autyzmie. Ta animacja ci w tym pomoże

kampanai rak'n'roll

„Nie ma nas bez procentów, nie ma Rak’n’Rolla bez procentów”. To kampania o pijanych życiem, którzy silniej czują jego smak

„Nie mogę nosić bluzek nawet z lekkim dekoltem. Wstydzę się tego”. Rozstępy na piersiach po ciąży. Czy każda kobieta je ma i jak sobie z nimi radzić, opowiada dermatolog

Muzeum wagin

Cipka w muzeum. Powstanie pierwsze na świecie muzeum poświęcone waginie

„Kobiecość to właśnie ciąża, porody, karmienie. Wybierając tę drogę dajemy największy hołd swojej kobiecości” – mówią Ola Woźniak i Ania Weber, autorki kanału „Mama Lama”

„Autyzm – wystarczy zrozumieć”. Ucz się tolerancji w najnowszej kampanii mówiącej o spektrum autyzmu

Książka "Feminist Fight Club"

Bądź fighterką, zawalcz o swoje miejsce w pracy! „Feminist Fight Club” – to książka dla każdej kobiety [RECENZJA]

Jestem Niesamowita - Agnieszka Sienkiewicz, Ewelina Lisowska, Maxineczka

„Jestem niesamowita” – akcja pokazująca, że kobiety potrafią mówić o sobie w superlatywach

Kampania Yellow Meadow

Zachwycająca kampania polskiej marki. Yellow Meadow prezentuje kobiety w całkowicie naturalnej odsłonie. Zobacz najbardziej kobiece szlafroki i otulacze na świecie

Screen z animacji kampanii Wciąż jestem tym, kim byłem

Mimo choroby „wciąż jestem tym, kim byłem”. Poruszająca kampania o dzieciach chorych na nowotwór

Catrin Pugh na całym ciele ma blizny po poparzeniu. Właśnie została nową twarzą marki Avon

„Niektóre kobiety myślą, że mogą poznać swoją kobiecość, przeglądając się w oczach mężczyzny, ale nie do końca tak jest”. Maria opowiada, jak wyglądają spotkania w kręgach kobiet