Przejdź do treści

Sardynki – dlaczego warto je jeść? Jak ich spożywanie działa na skórę? Tłumaczy kosmetolożka

Sardynki
Sardynki - dlaczego warto je jeść? Jak ich spożywanie działa na skórę? Tłumaczy kosmetolożka/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Pomyśl, zanim powiesz”. W ciałopozytywnej kampanii modelki plus size mówią o szacunku i akceptacji dla każdego człowieka
Tylko pacjent mający cztery wskazane objawy może z teleporady zostać skierowany na test na koronawirusa. Lekarze rodzinni się temu sprzeciwiają
Chrissy Teigen, amerykańska modelka i prezenterka telewizyjna, poroniła. „Odczuwamy ból, jakiego nigdy wcześniej nie czuliśmy”
Chłopiec z nebulizatorem
Jak wybrać dobry i bezpieczny dla dziecka nebulizator? Wyjaśnia specjalistka
Amarantus – zbożowy hit. Nie tylko dla zestresowanych

Ryby powinny znaleźć się na naszym talerzu 2-3 razy w tygodniu. Na rynku dostępnych jest wiele gatunków. Makrela, tuńczyk, łosoś, okoń, mintaj, dorsz, szczupak – które najlepiej wybrać? Okazuje się, że na najwięcej korzyści nasz organizm czerpie ze spożywania sardynek. Dlaczego tak się dzieje i jakie korzyści ich spożywanie ma na skórę? Wyjaśnia Blanca Bożena Społowicz, kosmetolożka. 

Dlaczego sardynki?

To, że ryby w diecie mają duże znaczenie dla naszego organizmu, wiedzą chyba wszyscy. Dlaczego jednak to sardynki wygrywają w rankingu na najbardziej zdrowe ryby?

Ryby zimnowodne takie jak sardynki, śledzie, pstrągi, dziki łosoś itp. są doskonałym źródłem białka, niezbędnym do regeneracji organizmu, w tym skóry, na poziomie komórkowym.

Wykazano, że największe korzyści odżywcze zawarte są w małych, niepozornych SARDYNKACH! Rybki te, z uwagi na niewielki rozmiar i żywienie się tylko planktonem mają najmniejszą zdolność do akumulacji rtęci!

– wyjaśnia Blanca Bożena Społowicz.

Unsplash

Skincoach

Blanca Bożena Społowicz jest kosmetolożką, która na co dzień pracuje w gabinecie w Krakowie. W mediach społecznościowych chętnie dzieli się wiedzą i pokazuje, co jeść, aby cieszyć się zdrową cerą. Jej profil „SkinCoach” staje się coraz bardziej popularny i wcale nas to nie dziwi. Publikowane przez Społowicz informacje przekazane są w ciekawy sposób, pogłębiając wiedzę dotyczącą zdrowego stylu życia jak i diety. Tym razem ekspertka zachęca do włączenia w swoje menu sardynek, dzięki czemu, jak twierdzi, wspomożemy naszą skórę dostarczając jej potrzebnych składników.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Blanca Bożena Społowicz (@skincoach_)

Sardynki – dlaczego warto je jeść?

Głównymi składnikami ryb są woda, tłuszcz i białko. Bogate w kwasy omega-3 wzmacniają odporność organizmu, łagodzą procesy zapalne, przeciwdziałają chorobom układu sercowo-naczyniowego, a także obniżają ryzyko cukrzycy typu 2. Jednak to nie koniec ich dobroczynnego wpływu na nasz organizm.

Sardynki są kopalnią składników odżywczych:

➡️Kwasy tłuszczowe omega-3 prezentują silne działanie przeciwzapalne, rzadziej chorujemy, co skutkuje dużo wolniejszym starzeniem organizmu.

➡️Omega-3 pomagają zapobiegać chorobom serca, zmniejszają ryzyko zakrzepów i obniżają ciśnienie krwi. Chronią serca tych, którzy w przeszłości przeszli zawał serca.

➡️Omega-3 są znane z łagodzenia wszystkiego, od trądziku, atopii po łupież.

➡️Korzystnie wpływają na lipidy naskórka, uszczelniają barierę skóry, chroniąc ją przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi.

➡️Dowody pokazują, że regularne dostarczanie organizmowi kwasów omega-3 ma działanie odmładzające skórę. Skóra staje się elastyczna i wolniej pojawiają się na niej zmarszczki.

➡️Informacje wydane przez National Eye Institute mówią, że spożywanie sardynek zmniejsza ryzyko rozwoju zwyrodnienia plamki żółtej.

➡️Sardynki są jednym z najlepszych źródeł wapnia i witaminy D. Raport z badań nad rakiem opublikowany w czasopiśmie National Cancer Institute wykazał, że spożycie wapnia i witaminy D może być bardzo pomocne w zapobieganiu nowotworom piersi.

➡️Sardynki są dobrym wyborem dla osób nietolerujących laktozy, uczulonych na nabiał lub potrzebujących więcej wapnia w diecie (osoby starsze, dzieci, kobiety w ciąży).

➡️Badania The Journal of Nutrition wykazały, że olej rybny z sardynek wzmacnia układ odpornościowy poprzez zwiększenie liczby komórek odpornościowych.

➡️Sardynki obfitują w witaminy B12, A, D, E, K, niacynę, kwas foliowy, kwasy tłuszczowe i mikroelementy, co pomaga w zapobieganiu wielu chorobom, finalnie wydłużając nasze życie

– wymienia ekspertka.

Zapotrzebowanie dzienne na kwasy tłuszczowe pokryjesz jedząc porcję ryb (150-200g) 2 -3 razy w tygodniu. Jak zaznacza Społowicz, najlepiej jednak spożywać je na świeżo, nie w wersji puszkowanej.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kwasy omega-6 i omega-3 - w jakich produktach je znajdziesz?

Kwasy omega-6 i omega-3 – w jakich produktach je znajdziesz?

Witamina D - gdzie występuje? Jakie są skutki niedoboru i przedawkowania?

Witamina D – niedobór, nadmiar i źródła w pożywieniu

Czy można jeść ryby w ciąży? Odpowiada dietetyczka Anna Reguła

Ryby w ciąży – jakie ryby i owoce morza można jeść w ciąży?

dziewczyna w w rzepaku

Kwitnące pola rzepaku robią furorę w sieci. Czy wiesz, jaką furorę rzepak zrobi na twoim talerzu?

kwasy omega

Omega-3 to kwasy do zadań specjalnych. Dlaczego nie może zabraknąć ich w twojej diecie?

Omega-3 a omega-6 – proporcje się liczą!

ryby

Pewnie dużo o nich słyszałaś, pewnie (słusznie) kojarzą ci się z rybami. Ale czy wiesz, po co nam kwasy omega-3?

kutia

Odchudzone wersje wigilijnych potraw. Wypróbuj 6 przepisów

Czy ryby są zdrowe? Jakie warto kupować?

Z cholesterolem walcz dietą

Z cholesterolem walcz dietą

Unsplash

Dlaczego warto jeść tłuste ryby? Specjaliści z „Czytamy etykiety” wyjaśniają

Ryba po grecku

Pyszna ryba po grecku – przepis na lekką rybę bez smażenia

Tajska zupa rybna z łososiem. Alternatywa dla rosołu

Zupa rybna w tajskiej odsłonie

Zupa rybna w tajskiej odsłonie. Znakomicie rozgrzewa i syci

Chcesz popracować nad swoją odpornością? Tym możesz się wesprzeć!

6 sposobów jak nie zmarnować zdrowego potencjału sushi

Sześć zdrowotnych powodów, by jechać na ryby

Sześć zdrowotnych powodów, by jechać na ryby

Żywność ekologiczna – warta swojej ceny?

Żywność ekologiczna – warta swojej ceny?

burger

Burger nie musi być niezdrowy i z mięsem. Możesz przyrządzisz go z tuńczykiem

Pstrąg lubi grilla

Pstrąg lubi grilla

12 rybnych potraw wigilijnych

12 rybnych potraw wigilijnych

Lubisz śniadania na słodko? Sprawdź przepis na fit muffinki

Przewodnik dla kawoszy: syphon

Przewodnik dla kawoszy: syphon. Najbardziej efektowna metoda parzenia kawy

Pigwa - owoc w sam raz na zimowe infekcje!

Pigwa – owoc, który w mig przegoni infekcje! Dietetyczka tłumaczy, dlaczego warto po nią sięgać

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Łóżkowy savoir-vivre. Kilka przykładów fajnych zachowań w sypialni

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta leży na łóżku

Seks analny to czysta przyjemność! Jak wzbogacić swój erotyczny repertuar?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?