Przejdź do treści

Soki warzywne – smaczny i zdrowy napój, który przyrządzisz w kilka chwil

Soki warzywne
Soki warzywne
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Marta Żmuda-Trzebiatowska, Anna Dereszowska, Maja Bohosiewicz
„Gdy podmuch wiatru sprawia ból”, czyli dziś Światowy Dzień Autyzmu
Farmaceutka w aptece - koronawirus
Ministerstwo Zdrowia wprowadziło reglamentację leków Arechin i Plaquenil. Mają trafić przede wszystkich do szpitali z chorymi na COVID-19
Okładki magazynu Grazia UK z pielęgniarkami
Brytyjski magazyn „Grazia” zastąpił gwiazdy na okładce bohaterkami, które walczą z pandemią koronawirusa
Ekstrakcja ósemek / istock
Przed tobą ekstrakcja ósemek? Sprawdź, co powinnaś wiedzieć o tym zabiegu
Lek. Dorota Kotowska / http://kotowskamedycyna.pl/
„U coraz większej liczby pacjentów, zwłaszcza młodych, pierwszym objawem koronawirusa są zaburzenia węchu i smaku”. Czym jest anosmia?

Warzywa muszą być obecne w naszej diecie. Lekarze dietetycy zalecają, żebyśmy codziennie zjadali około 400 g warzyw dla utrzymania zdrowia i dobrego samopoczucia. Ta „dawka” może być jednak wyższa i warto, żeby warzywa dominowały w naszej diecie. Codzienne spożywanie soków warzywnych to jeden ze sposobów na dostarczenie organizmowi niezbędnych witamin i minerałów.

Wielu ludzi przyznaje jednak, że nie ma czasu na to, aby myśleć o tym, czy zjedli prawidłową ilość warzyw każdego dnia. Jeżeli chcemy być pewni, że odpowiednia porcja warzyw zagościła w naszym menu, to powinniśmy codziennie wypijać jedną szklankę soku z warzyw.

Soki warzywne – zalety ich spożywania

Pamiętajmy jednak, że soki warzywne powinny być przyrządzone przez nas. Te kupowane w sklepie nadal zawierają ogromne ilości cukru oraz innych ulepszaczy smakowych, dlatego nie są one zdrowe. 

Wystarczy tylko, że będziemy mieli wyciskarkę do warzyw i owoców, dużo chęci i będziemy mogli sami stworzyć taki sok warzywny będący prawdziwą bombą witaminową.

Warto przyrządzać zielone soki warzywne w skład których będą wchodziły zielone liście warzywne. Na lekcjach na pewno uczyliśmy się o chlorofilu, który wchodzi w skład takich liści. Sam chlorofil nazywany jest światłem słonecznym i krwią roślin. Naukowcy przeprowadzili badania na podstawie których wyszło, że skład molekularny chlorofilu jest taki sam jak krwi człowieka transportującej tlen w naszym organizmie. Nie ma się więc czemu dziwić, że po spożyciu zielonego soku czujemy ogromny przypływ energii.

Zielone soki z dużą ilością chlorofilu zalecane są także w szczególności osobom zmagającym się z anemią. Do tego ma działanie przeciwzapalne, oczyszczające i świetnie wpływa na pracę jelit Chlorofil świetnie wpływa również na blokowanie przez ludzki organizm wchłaniania ciężkich metali z otoczenia.

Soki warzywne – korzyści dla naszego wyglądu

Szklanka soku warzywnego ma nie tylko korzyści zdrowotne. Duża ilość warzyw wpływa również korzystnie na nasz wygląd. Woda zawarta we wszystkich warzywach ma podobną strukturę do wody zawartej w organizmie człowieka. Jest to woda strukturyzowana, która nie tylko nawilża naszą skórę od wewnątrz. Dzięki niej skóra nie jest przesuszona. W organizmie dochodzi również do oczyszczenia z ciężkich metali i innych substancji, które są niekorzystne dla naszego zdrowia. Soki warzywne pomagają uzupełnić utraconą energię, jaką organizm wykorzystuje przy oczyszczaniu. 

W tym momencie może przydać nam się sok z marchwi z dużą ilości zbawiennego beta karotenu. Wpływa on na jędrność naszej skóry, jak również nadaje jej bardzo delikatny odcień opalenizny. Nie można jednak zapominać o tym, że nie można przesadzić z ilością takiego soku każdego dnia. Marchewkowe soki chronią również przed promieniowaniem UV, dlatego warto spożywać go szczególnie w lecie.

Soki warzywne – szybkie przepisy

Przyrządzenie takich soków nie jest trudne. Wystarczy naprawdę dobra wyciskarka, garść świeżych warzyw zakupionych w zaufanym miejscu i dobry przepis na smakowity koktajl z witaminami.

Sok z marchwi – pół kilo marchewki obranej, sałata rzymska z imbirem i mamy co pić. Taki sok dostarcza nam witaminy B, C, PP, K, także potas, sód, magnez, żelazo, miedź, cynk, kobalt, mangan.

Sok z kapusty – do jego przyrządzenia będzie potrzebne 30 dag dowolnej kapusty, mały seler korzeniowy, pół pęczka koperku, odrobina soli i dwa jabłka do smaku. Taka porcja zmiksowanych warzyw dostarcza nam takich witamin, jak C, E, beta-karoten.

Sok z pomidorów – należy do najbardziej popularnych i najchętniej wypijanych. Potrzebujemy pół kilo dojrzałych pomidorów, 1 jabłko, 1 łodyga selera naciowego, odrobina soli. Warto również dodać do niego pół łyżeczki sosu tabasco, dzięki czemu smak będzie jeszcze wyraźniejszy. Pomidorowy koktajl dostarcza nam witamin K, P, witaminy z grupy B, C, beta – karoten i witaminę E.

Sok z buraków – 30 dag buraków, 20 dag marchewki, 2 pomarańcze musimy włożyć do wyciskarki. Ten czerwony koktajl również cieszy się ogromnym powodzeniem i jest zalecany przez wielu dietetyków. Dzięki niemu do organizmu dostarczymy antocyjany i flawonoidy, magnez, sód, potas, wapń.

Sok z ogórków – pół kg ogórków, pół cytryny, sól, pieprz, listki świeżej mięty wyciśnięte do szklanki dają nam bardzo ożywczy koktajl. Jeżeli chcemy ilość mięty możemy zwiększyć. Ogórki to duża ilość wody oraz potas, który wpływa dobroczynnie na nasz organizm.

Warto przyrządzić sobie codziennie jedną szklankę takiego soku, dzięki czemu ilość potrzebnych nam warzyw będzie dobra. Musimy jednak pamiętać o tym, że soki warzywne nie mogą być traktowane jako posiłek. Trzeba pamiętać o regularnym odżywianiu.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czereśnie na talerzu

„Czysta 15-stka” i „Brudna 12-stka”. Które owoce i warzywa są najbardziej, a które najmniej zanieczyszczone? Mamy najnowsze listy na 2020 rok!

Żelki – pyszne, zdrowe, bo domowe! I tak niewiele potrzeba, żeby je zrobić

Jak bez wyrzeczeń zwiększyć ilość jedzonych warzyw? Zdradza dietetyczka Iza Dejda ze Zdrowo w Biegu

chrzan

Chrzan – co warto o nim wiedzieć? Jak kupować?

marchewka

Warzywa – gotowane czy surowe?

Gruszki na stole

Szukasz zimą witamin, dzięki którym będziesz mieć zdrową skórę? Znajdziesz je w gruszce i pietruszce!

Miksujemy superfoods! Koktajl ze spiruliną

Koktajl ze spiruliną – miksujemy superfoods!

Miska z brukselkami i orzechami

Brukselka – dlaczego warto ją jeść? tłumaczą dietetycy z „Czytamy Etykiety”

8 błędów w jedzeniu warzyw i owoców

różne rodzaje sałaty

Graj w zielone! Poznaj rośliny pełne mocy

kiwi

Owoce i warzywa wolne od zanieczyszczeń. Poznaj listę „Czystej 15-stki”

Gruszka polewana wodą

Parszywa 12-stka. Które warzywa i owoce są najbardziej zanieczyszczone?

Jesień to nie wymówka. Jedz zdrowo przez cały rok!

Dynia – królowa jesieni. Dlaczego warto po nią sięgać?

Mikrowarzywa – ogród na parapecie

cebula

Cebula – królowa warzywniaka. Do wyliczenia jej zdrowotnych właściwości nie wystarczy palców u obu rąk

Witariańskie lato

Witariańskie lato. Poznaj trzy pomysły na warzywa i owoce

fasolka szparagowa

Fasolka szparagowa rządzi! 3 przepisy na dania z tym warzywem w roli głównej

Unsplash

Cudze chwalicie, swego nie znacie! Sprawdź 8 najzdrowszych polskich warzyw i zacznij korzystać z ich zalet

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Przepis na pieczone rzodkiewki. Zdrowa, niskokaloryczna przekąska

https://www.istockphoto.com/

Niebezpieczne związki. Warzywa i zioła, których nie należy łączyć ze słońcem. Wyjaśnia dietetyczka

Bób. 7 powodów, dla których warto go jeść

Pieczona młoda kapusta z sosem curry. W takiej wersji smakuje obłędnie!

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

cynk w migdałach

Cynk – gdzie go szukać? Poznaj 5 naturalnych źródeł cynku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

kobieta wycierająca nos

Grypa hiszpanka – przyczyny i objawy. Historia największej pandemii na świecie

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

kobieta trzymająca się obiema rękami z okolice mostka

Co oznacza ból w mostku? Charakter i różne przyczyny dolegliwości