Przejdź do treści

Starasz się o dziecko, jesteś w ciąży, karmisz piersią? Jedz ryby i owoce morza! Radzi na Instagramie Anna Reguła, dietetyczka

Anna Reguła
Zdjęcie: https://www.instagram.com/niekoniecznie_dietetycznie/
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Makijaż jest główną przyczyną trądziku lub problemów skórnych u ponad 30 proc. moich pacjentek”. Kosmetolożka o wpływie makijażu na naszą skórę
„Pielęgnujemy twarz, kremujemy nogi, szorujemy pięty – a piersi?” – pytają dermatolożki i tłumaczą, jak powinnaś dbać o skórę piersi
Dieta dla zdrowych stawów
Zadbaj o stawy. Sprawdź, które produkty im sprzyjają, a które szkodzą
Chia fresca - lemoniada z nasionami chia
Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!
Nie nudź się treningiem – wykorzystaj gumy

Anna Reguła to dietetyczka znana z konta „niekoniecznie_dietetycznie” na Instagramie. Jej ostatni post wywołał sporo komentarzy. „Korzyści zdrowotne spożywania umiarkowanych ilości ryb przeważają nad ryzykiem” – napisała w nim ekspertka. W Polsce poziom metylortęci i dioksyn nie jest tak wysoki, jak w innych krajach. Możemy więc jeść do 1 kg ryb tygodniowo. Nawet w ciąży i podczas karmienia piersią! Ale trzeba uważać na niektóre gatunki.

Jak sama o sobie mówi, uczy jak jeść zdrowo i rozsądnie. Anna Reguła jest dyplomowanym dietetykiem przekazującym swoją wiedzę na Instagramie. Jej profil „niekoniecznie_dietetycznie” śledzi już ponad 68 tys. osób. Ostatnio dietetyczka podjęła temat jedzenia ryb.

Dlaczego? Z jednej strony żywieniowcy mówią, by je jeść, z drugiej – że zawierają wiele zanieczyszczeń, które wpływają negatywnie na nasz organizm. W rezultacie przed ich zakupem zastanawiamy się, czy ich zjedzenie przyniesie więcej szkody czy pożytku. W rybach ze słabo kontrolowanych hodowli często znajduje się wiele toksycznych substancji, m.in. rtęć. Co więc poleca ekspertka?

„Spożywanie ryb co najmniej 2 razy w tygodniu zalecane jest dla osób zdrowych przez dietetyków i żywieniowców na całym świecie. Przyjmuje się, że spożycie 2 porcji ryb morskich odpowiada pobraniu DHA + EPA na poziomie 250 mg/dobę” – wyjaśnia na Instagramie Anna Reguła, dietetyczka.

Ekspertka dodaje, że nie należy jednak zapominać o tym, że ryby i owoce morza mogą być zanieczyszczone metalami ciężkimi – rtęcią, kadmem, ołowiem czy zanieczyszczeniami organicznymi – dioksynami i PCB. Ich maksymalny poziom zanieczyszczeń regulują przepisy prawne.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Spożywanie ryb co najmniej 2️⃣ razy w tygodniu zalecane jest dla osób zdrowych przez dietetyków i żywieniowców na całym świecie. Przyjmuje się, że spożycie 2 porcji ryb morskich odpowiada pobraniu DHA + EPA na poziomie 250 mg/dobę. Należy jednak pamiętać, że ryby i owoce morza mogą być zanieczyszczone metalami ciężkimi, m.in. rtęcią, kadmem, ołowiem oraz zanieczyszczeniami organicznymi, przede wszystkim dioksynami i PCB. Maksymalne poziomy tych zanieczyszczeń w rybach są regulowane w aktualnych przepisach prawnych. ___ Z tego właśnie względu istnieje konieczność ograniczania spożycia ryb pochodzących z akwenów wodnych o wysokim stopniu zanieczyszczenia metalami ciężkimi oraz gatunków ryb drapieżnych, szczególnie przez kobiety w ciąży, karmiące piersią oraz dzieci (grupy wrażliwe). Z drugiej strony wyniki licznych badań wskazują, że KORZYŚCI ZDROWOTNE SPOŻYWANIA UMIARKOWANYCH ILOŚCI RYB PRZEWAŻAJĄ NAD RYZYKIEM❗Biorąc pod uwagę stwierdzany w Polsce poziom metylortęci i dioksyn, większość ryb można spożywać w ilościach przekraczających 1 kg tygodniowo. Wyjątek stanowią łosoś i śledź, których spożycie powinno być ograniczone odpowiednio do 100 g oraz 400 g. ___ Najwięcej g DHA w 100 g produktu spośród ryb znajduje się w łososiu, następnie pstrągu tęczowym i makreli. Źródło: normy IŻŻ 2017 Ważne: ryby ze środkowej rubryki należy spożywać od czasu do czasu w ograniczonej ilości (maks 1 porcja/tydzień) ___ Jecie 🐟🐳🦀❓Jeśli tak, to jakie najczęściej ❓💪 #dietetyka #infografika #proteiny #fitgirl #redukcja #odchudzanie #nutrition #healthyfood #zdrowejedzenie #zdrowystylzycia #ryby #kwasyomega3 #zdrowezakupy

Post udostępniony przez Anna Reguła Dietetyka (@niekoniecznie_dietetycznie)

Myślisz o dziecku?

Sprowadzić na świat nowe życie to nie lada wyczyn. Ciała przyszłych mam przechodzą szereg zmian, warto wtedy skupić się na sobie. Sprawdź jak może Cię wesprzeć WIMIN.

Sprawdź

Właśnie dlatego na niektóre gatunki ryb i na owoce morza muszą uważać kobiety w ciąży, karmiące piersią oraz dzieci. Które ryby są bezpieczne? Hodowlany łosoś norweski, szprot, sardynki, sum, hodowlany pstrąg, flądra, ryba maślana czy dorsz.

Dietetyczka dodaje jednak, że korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania ryb są większe niż ryzyko ich zanieczyszczeń.

Anna Reguła, dietetyczka
Biorąc pod uwagę stwierdzany w Polsce poziom metylortęci i dioksyn, większość ryb można spożywać w ilościach przekraczających 1 kg tygodniowo. Wyjątek stanowią łosoś i śledź, których spożycie powinno być ograniczone odpowiednio do 100 g oraz 400 g. Najwięcej g DHA w 100 g produktu spośród ryb znajduje się w łososiu, następnie pstrągu tęczowym i makreli

Ekspertka wyjaśnia, że w diecie kobiet planujących ciążę, ciężarnych, karmiących piersią i małych dzieci nie powinny znaleźć się m.in. miecznik, rekin, makrela królewska, tuńczyk, węgorz amerykański czy płytecznik.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

„Ja nie lubię swojego brzucha. Mam sobie wmawiać, że jest zajebisty, jak nie jest? Ale nie jest tak słaby, żebym miała się go bardzo wstydzić i nie wychodzić na plażę” – mówi Ewa Zakrzewska, modelka plus size

Zainteresują cię również:

cellulit

„Kilogramy łatwiej jest zredukować niż cellulit. Czasem schudnięcie nie wystarcza”. O tym, co łączy cellulit i dobre samopoczucie, mówi endokrynolog

Dlaczego nie ustępujemy miejsca ciężarnym kobietom? „Generalnie jestem mocno zaskoczona ludzką ignorancją, obojętnością i brakiem empatii” – pisze autorka bloga „Bieganizm”

Małgorzata Rozenek-Majdan

Małgorzata Rozenek-Majdan: za każdym razem rozpoczynając procedurę in vitro, widzę to dziecko i projektuję nasze wspólne życie na nowo

samotnosc

Samotność ciąży. Felieton Ewy Kalety

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

para z testem ciążowym

Odpowiednia dieta ma wpływ na jakość spermy. Dowiedz się, jak podkręcić jego płodność

Kobieta rodząca dziecko porodem kleszczowym

Możliwe konsekwencje, które mogą wystąpić podczas porodu kleszczowego

Kobieta w ciąży siedzi na blacie

Planuję ciążę, ale nie przyswajam kwasu foliowego. Rozmawiamy z ginekologiem o Quatrefolicu

Jak mi lekarka powiedziała o obumarciu płodu, to miałam ochotę jej coś zrobić.

„Jak mi lekarka powiedziała o obumarciu płodu, to miałam ochotę jej coś zrobić. Dla nich to płód, dla mnie to dziecko”

Kobieta w ciąży podczas badania krzywej cukrowej.

Krzywa cukrowa i jej znaczenie podczas ciąży

kobieta ciąża

Planujesz ciążę? Przygotowania zacznij już dziś

„Mieliście rację” – Amy Schumer szczerze o porodzie i pierwszych chwilach z synem

Mamy fragment książki Małgorzaty Rozenek-Majdan o in vitro. Przeczytaj historię Artura i Moniki

„Poród ma IV okresy”. Jak długo trwa rodzenie dziecka? Pisze ginekolog Wojciech J. Falęcki

Amy Schumer

Amy Schumer urodziła! „Nasze królewskie dziecko przyszło na świat”

„Nieprawdą jest, że to defekt, z którym borykają się głównie kobiety w ciąży” – dermatolog Michał Rogowski-Tylman o rozstępach na udach

Pink

Pink po raz pierwszy o poronieniu. „Czułam, że moje ciało mnie nienawidzi”

Hemoroidy w ciąży – jak sobie z nimi radzić?

„Ważne jest zrozumienie przez kobiety, że ich ciała mają wszystko, co potrzebne do urodzenia dziecka” – mówi położna Izabela Dembińska

Nadmierna potliwość to sygnał od organizmu, że coś ci dolega. Poznaj 7 rzeczy, o których informuje twój pot

Jesteś w ciąży? Wypróbuj zestaw ćwiczeń na jędrne pośladki

Jesteś w ciąży? Oto kilka ćwiczeń, które pozwolą ci zadbać o nogi

Mama Prawniczka Marzena Pilarz-Herzyk

„Wypijasz 3 łyki wody, zwracasz 33. Nie jesteś w stanie normalnie funkcjonować”. Mama Prawniczka o tym, jak wygląda ciąża z hyperemesis

Chwile, kiedy dziecko wyrasta z małej fasolki, warte są każdej sekundy. Zobacz galerię niesamowitej radości z oczekiwania