Przejdź do treści

Starasz się o dziecko, jesteś w ciąży, karmisz piersią? Jedz ryby i owoce morza! Radzi na Instagramie Anna Reguła, dietetyczka

Anna Reguła
Zdjęcie: https://www.instagram.com/niekoniecznie_dietetycznie/
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata
Po trądziku zostały ci blizny? Dermatolożka podpowiada, jak możesz je zniwelować
Aparat na zęby – zakładać najpierw górę czy dół? A może oba łuki na raz? Podpowiada ortodontka
Woda smakowa – zrób ją sama!
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!

Anna Reguła to dietetyczka znana z konta „niekoniecznie_dietetycznie” na Instagramie. Jej ostatni post wywołał sporo komentarzy. „Korzyści zdrowotne spożywania umiarkowanych ilości ryb przeważają nad ryzykiem” – napisała w nim ekspertka. W Polsce poziom metylortęci i dioksyn nie jest tak wysoki, jak w innych krajach. Możemy więc jeść do 1 kg ryb tygodniowo. Nawet w ciąży i podczas karmienia piersią! Ale trzeba uważać na niektóre gatunki.

Jak sama o sobie mówi, uczy jak jeść zdrowo i rozsądnie. Anna Reguła jest dyplomowanym dietetykiem przekazującym swoją wiedzę na Instagramie. Jej profil „niekoniecznie_dietetycznie” śledzi już ponad 68 tys. osób. Ostatnio dietetyczka podjęła temat jedzenia ryb.

Dlaczego? Z jednej strony żywieniowcy mówią, by je jeść, z drugiej – że zawierają wiele zanieczyszczeń, które wpływają negatywnie na nasz organizm. W rezultacie przed ich zakupem zastanawiamy się, czy ich zjedzenie przyniesie więcej szkody czy pożytku. W rybach ze słabo kontrolowanych hodowli często znajduje się wiele toksycznych substancji, m.in. rtęć. Co więc poleca ekspertka?

„Spożywanie ryb co najmniej 2 razy w tygodniu zalecane jest dla osób zdrowych przez dietetyków i żywieniowców na całym świecie. Przyjmuje się, że spożycie 2 porcji ryb morskich odpowiada pobraniu DHA + EPA na poziomie 250 mg/dobę” – wyjaśnia na Instagramie Anna Reguła, dietetyczka.

Ekspertka dodaje, że nie należy jednak zapominać o tym, że ryby i owoce morza mogą być zanieczyszczone metalami ciężkimi – rtęcią, kadmem, ołowiem czy zanieczyszczeniami organicznymi – dioksynami i PCB. Ich maksymalny poziom zanieczyszczeń regulują przepisy prawne.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Spożywanie ryb co najmniej 2️⃣ razy w tygodniu zalecane jest dla osób zdrowych przez dietetyków i żywieniowców na całym świecie. Przyjmuje się, że spożycie 2 porcji ryb morskich odpowiada pobraniu DHA + EPA na poziomie 250 mg/dobę. Należy jednak pamiętać, że ryby i owoce morza mogą być zanieczyszczone metalami ciężkimi, m.in. rtęcią, kadmem, ołowiem oraz zanieczyszczeniami organicznymi, przede wszystkim dioksynami i PCB. Maksymalne poziomy tych zanieczyszczeń w rybach są regulowane w aktualnych przepisach prawnych. ___ Z tego właśnie względu istnieje konieczność ograniczania spożycia ryb pochodzących z akwenów wodnych o wysokim stopniu zanieczyszczenia metalami ciężkimi oraz gatunków ryb drapieżnych, szczególnie przez kobiety w ciąży, karmiące piersią oraz dzieci (grupy wrażliwe). Z drugiej strony wyniki licznych badań wskazują, że KORZYŚCI ZDROWOTNE SPOŻYWANIA UMIARKOWANYCH ILOŚCI RYB PRZEWAŻAJĄ NAD RYZYKIEM❗Biorąc pod uwagę stwierdzany w Polsce poziom metylortęci i dioksyn, większość ryb można spożywać w ilościach przekraczających 1 kg tygodniowo. Wyjątek stanowią łosoś i śledź, których spożycie powinno być ograniczone odpowiednio do 100 g oraz 400 g. ___ Najwięcej g DHA w 100 g produktu spośród ryb znajduje się w łososiu, następnie pstrągu tęczowym i makreli. Źródło: normy IŻŻ 2017 Ważne: ryby ze środkowej rubryki należy spożywać od czasu do czasu w ograniczonej ilości (maks 1 porcja/tydzień) ___ Jecie 🐟🐳🦀❓Jeśli tak, to jakie najczęściej ❓💪 #dietetyka #infografika #proteiny #fitgirl #redukcja #odchudzanie #nutrition #healthyfood #zdrowejedzenie #zdrowystylzycia #ryby #kwasyomega3 #zdrowezakupy

Post udostępniony przez Anna Reguła Dietetyka (@niekoniecznie_dietetycznie)

Myślisz o dziecku?

Sprowadzić na świat nowe życie to nie lada wyczyn. Ciała przyszłych mam przechodzą szereg zmian, warto wtedy skupić się na sobie. Sprawdź jak może Cię wesprzeć WIMIN.

Sprawdź

Właśnie dlatego na niektóre gatunki ryb i na owoce morza muszą uważać kobiety w ciąży, karmiące piersią oraz dzieci. Które ryby są bezpieczne? Hodowlany łosoś norweski, szprot, sardynki, sum, hodowlany pstrąg, flądra, ryba maślana czy dorsz.

Dietetyczka dodaje jednak, że korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania ryb są większe niż ryzyko ich zanieczyszczeń.

Anna Reguła, dietetyczka
Biorąc pod uwagę stwierdzany w Polsce poziom metylortęci i dioksyn, większość ryb można spożywać w ilościach przekraczających 1 kg tygodniowo. Wyjątek stanowią łosoś i śledź, których spożycie powinno być ograniczone odpowiednio do 100 g oraz 400 g. Najwięcej g DHA w 100 g produktu spośród ryb znajduje się w łososiu, następnie pstrągu tęczowym i makreli

Ekspertka wyjaśnia, że w diecie kobiet planujących ciążę, ciężarnych, karmiących piersią i małych dzieci nie powinny znaleźć się m.in. miecznik, rekin, makrela królewska, tuńczyk, węgorz amerykański czy płytecznik.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Instagram

Młoda matka pokazała inny rodzaj macierzyństwa. W komentarzach zawrzało

istockphoto.com

Jesteś po porodzie? Postaw na rehabilitację połogową! Fizjoterapeutka wyjaśnia, dlaczego to takie ważne

Nie może pani zostać w domu? Ciąża jako społeczny ciężar

Ashley Graham

Ashley Graham jest w ciąży. „Nasza rodzina się powiększa”

brzuch ciężarnej

Skóra a ciąża. Dermatolożka podpowiada, jak dbać o skórę w trakcie ciąży

Piersią Zdrowiej! Zobacz najlepsze zdjęcia pokazane na Instagramie z okazji Światowego Tygodnia Karmienia Piersią

Karmienie piersią

Karmienie piersią przynosi sporo korzyści zdrowotnych dla mamy. Położna Kasia wymienia kilka z nich

Masz wklęsłe brodawki? Sprawdź, czy jako młoda mama powinnaś się martwić

istockphoto.com

Trwa Światowy Tydzień Karmienia Piersią. Lek. med. Róża Hajkuś: „medycznie jest to najlepsze dla matki i dziecka”

Agnieszka Kaczorowska

Agnieszka Kaczorowska urodziła. Pokazała piękne zdjęcia ze szpitala

Niemożność wypróżnienia do końca, uczucie pełności w pochwie, ból podczas stosunku – to objawy obniżenia się narządów rodnych. Jak tego uniknąć? Tłumaczy fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Facebook.com

„Jesteś piękna! Nieważne, czy masz po ciąży wystający brzuch, bliznę po cesarce czy bardziej wiszące cycki” – młoda mama pokazała prawdziwe zdjęcie po porodzie

kimjestdoula.pl

Joanna Kozakiewicz, doula: moja wizja szczęśliwego porodu i macierzyństwa może być zupełnie inna od wizji mojej klientki

Witaminy w ciąży

Witaminy w ciąży – które z nich są niezbędne?

Joanna Koroniewska na Polsat SuperHit Festiwal 2019

Joanna Koroniewska o karmieniu piersią: mimo wielu ciężkich momentów nie poddałam się

Po co ciężarnej foliany? Farmaceutka Zofia Winczewska wyjaśnia

Zielona herbata w ciąży

Zielona herbata w ciąży. Pić czy nie pić?

alanis

Alanis Morissette opowiedziała o swojej depresji i poronieniach. Jej wyznanie wzrusza

Pierwsze objawy ciąży

Pierwsze oznaki ciąży – jak je rozpoznać?

dziewczyna słońce

Niedobór słońca w ciąży wpływa na rozwój dziecka? Naukowcy mają odpowiedź

https://www.instagram.com/alliupham/

Popularna trenerka fitness pokazała, jak wygląda jej brzuch po porodzie. Z tym samym problemem zmaga się wiele kobiet po ciąży

Olga Frycz

Olga Frycz wsadza kij w mrowisko. Wyjaśnia, jak w jej przypadku wygląda kwestia karmienia córki