Przejdź do treści

Świąteczna reklama Allegro wzrusza i daje ważną lekcję o relacjach. Nie przegap tego, co najważniejsze w czasie świąt!

Świąteczna reklama Allegro / Fot. Screen z YouTube
Świąteczna reklama Allegro / Fot. Screen z YouTube
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Święta to nie tylko czas prezentów, ale również sprawdzian z relacji rodzinnych, o tym po raz kolejny stara się przypomnieć Allegro. Świąteczna reklama „Album” przedstawia wzruszającą historię o rodzinie, marzeniach i tym, jak technologia wpływa na komunikację międzypokoleniową.

Telefony miały ułatwić nam życie, stać się niezbędnym środkiem do komunikacji z innymi ludźmi, sprawić, że będziemy dla siebie bardziej osiągalni. Tymczasem coraz częściej korzystanie z nich pochłania nas na tyle, że zapominamy o rozmowie z bliskimi, zdajemy się nie zauważać ich towarzystwa. Zamykamy się na to, co ważne na rzecz tego, co może poczekać.

Świąteczny spot Allegro 2019

Świąteczna reklama Allegro pokazuje, jak babcia stara się zyskać zainteresowanie wnuczki, pochłoniętej  graniem na przenośnej konsoli podczas rodzinnych spotkaniach. Starsza kobieta pokazuje dziewczynie zabawny filmik na swoim smartfonie by choć przez chwilę zwrócić na siebie jej uwagę. Niestety, jej starania na niewiele się zdają. Wnuczka tylko na ułamek sekundy zerka na nagranie, po czym wraca do swoich gier. Momentem zwrotnym dla ich relacji okazuje się album ze zdjęciami rodzinnymi. Kiedy nastolatka zauważa na jednym ze zdjęć, że jej babcia w młodości startowała w wyścigach samochodowych, postanawia przygotować dla niej świąteczny prezent, który choć w niewielkim stopniu przypomni staruszce jej dawną pasję.

Przedstawiona w spocie Allegro krótka fabuła autorstwa agencji Ogilvy przypomina nam, że technologia choć często utrudnia komunikację, to dzięki rodzinnemu ciepłu (i oczywiście dostępnej platformie sprzedażowej Allegro) może pomóc pokoleniom zrozumieć się nawzajem. Reklama przypomina nam jeszcze o jednej ważnej kwestii związanej z obdarowywaniem bliskich. Zwracajmy uwagę, by prezenty zaspokajały przede wszystkim duchowe i sentymentalne potrzeby naszych bliskich, a nie tylko te materialne. By nie były prezentami samymi w sobie, ale niosły ze sobą pierwiastek wyjątkowości i personalizacji. Niech każdy obdarowany poczuje, że włożyłyśmy w ten prezent odrobinę wysiłku.

rozpakowywanie prezentów

Technologia utrudnia i ułatwia komunikację

– Jesteśmy platformą, na której klienci mogą znaleźć wszystko, czego szukają podczas codziennych zakupów. W naszej komunikacji staramy się podkreślać to, co jest naprawdę ważne w życiu: miłość, ciepło, dobroć i zrozumienie – powiedział Adam Szałamacha brand manager w Allegro. – W naszych filmach, podobnie jak w życiu codziennym, Allegro pozwala łatwo znaleźć to, co najważniejsze w konkretnym momencie. To kolejny nasz film, który wychodzi poza proste skojarzenia związane z zakupami. Mówimy o tym, co naprawdę się liczy dla nas wszystkich – dodał.

W roli babci w „Albumie” wystąpiła Halina Rowicka, aktorka teatralna, telewizyjna i filmowa. Szerszej publiczności znana z ról w takich serialach, jak. „Przyjaciółki” czy „Druga szansa”. Wnuczkę gra 13-letnia Oliwia Ogorzelska, absolwentka szkoły muzycznej I stopnia, pasjonatka teatru, filmu i muzyki. Na ekranach można ją oglądać w serialu „Ojciec Mateusz”, gdzie wciela się w postać Gosi.

Pranamat, Wimin, KOPI - na co będziemy polowały w Black Friday?

„Album”, czyli nowa świąteczna reklama Allegro

Tegoroczny świąteczny film Allegro został stworzony w ramach nowej platformy komunikacyjnej „Znajdź to, co najważniejsze teraz”, przygotowanej dla Allegro przez Ogilvy Poland. Spot wyreżyserował Trevor McMahan (Moon Films), laureat wielu nagród i autor kampanii dla marek takich jak Huawei, McDonalds, Volkswagen i Visa.

– Rozwój technologiczny nie pomaga w zrozumieniu między pokoleniami. Ale tak naprawdę mamy dużo więcej wspólnego ze starszymi członkami rodziny, niż nam się czasem wydaje. Kampania dotyczy tego, co najważniejsze w okresie Bożego Narodzenia w każdej rodzinie: bycia razem. Technologia jest tylko narzędziem, które może być pomocne – Maciej Twardowski, dyrektor wykonawczy Ogilvy.

Kampanię będzie można zobaczyć w telewizji, internecie i mediach społecznościowych od 20 listopada do 24 grudnia.

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: