Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Uzupełnij magnez

Uzupełnij magnez
Masz niedobór magnezu? Uzupełnij go dietą!

Niedobory magnezu to jedne z najczęściej występujących niedoborów. Przyczyna może tkwić w błędach żywieniowych, takich jak dieta bogata w tłuszcze zwierzęce, jedzenie bardzo przetworzonej żywności, picie dużych ilości kawy. Jeśli w twojej diecie jest za mało produktów bogatych w magnez, możesz spodziewać się drżenia i bolesnych skurczy mięśni, obniżonej koncentracji i problemów ze snem oraz gorszego nastroju, a nawet depresji. Jak temu zapobiec? W kilku krokach zmień swoją dietę tak, by magnezu ci nie brakowało!

 

Małgorzata Różańska - dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

 

  • Krok 1: Zjedz kaszę gryczaną na obiad

    Kasza gryczana spośród wszystkich kasz zawiera go największe ilości. W jej 100 g znajduje się 220 mg magnezu. To więcej niż w tej samej ilości mlecznej czekolady, która, skądinąd, do zdrowych nie należy. Unikaj jednak kaszy w torebkach - wraz z wodą wylejesz także sporą ilość minerałów!

    Pomysł na obiad:
    - sałatka z kaszy gryczanej i kalafiora
    - por z kaszą gryczaną i tymiankiem 

    Komentarze użytkowników:

    dam.ka
    dam.ka skomentował(a) 19 lipca 2018
    Akurat dzisiaj na obiad zrobiłam kaszę gryczaną ze szpinakiem i suszonymi pomidorami :)
    Sylwia Witek
    Sylwia Witek skomentował(a) 27 lutego 2018
    Wytrawne naleśniki na ostro z kaszą gryczaną i warzywami :)
    11 stycznia 2018
    Dzisiaj na obiad zrobię kaszę gryczaną z brokułami,płatkami migdałów i szalotką ! Polecam
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Łatwełatwe
Kalendarz

Długość trwania

1 tydzień
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

71 osób