Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Zadbaj o oczy zimą

Zadbaj o oczy zimą
Naucz się, jak zdrowo zadbać o oczy zimą – w 4 prostych krokach.

Zima spędzana w umiarkownym klimacie to nie jest coś, co lubią nasze oczy. Choć na co dzień raczej nie myślisz o ich zdrowiu, zimą warto zadbać o nie szczególnie, bo są bardziej niż podczas reszty roku narażone na działanie szkodliwych dla nich czynników. Nie służy im przyjemne ciepło w domach, bo pracujące kaloryfery osuszają powietrze, co powoduje suchość błon śluzowych – także tych pokrywających gałkę oczną. Wysuszają oczy także nagłe skoki temperatury, jakie fundujesz im, krążąc między ciepłym domem i mroźnym zewnętrzem. Nie polepszasz ich stanu, spędzając większość zimowego dnia przy sztucznym oświetleniu, a wpatrywanie się w ekrany komputerów, komórek i telewizorów może powodować nawet ból. Wystarczy jednak, że wprowadzisz do codziennej rutyny kilka zdrowych nawyków, a oczy odwdzięczą ci się bezawaryjnym funkcjonowaniem. Naucz się, jak to zrobić – w 4 prostych krokach.

  • Krok 1: Zadbaj o nawilżanie oczu

    Krople nawilżające gałkę oczną to wynalazek, za który nasze oczy z pewnością dałyby medycznego Nobla. Zimowe wahania temperatur pogarszają jakość filmu łzowego, co wywołuje problemy ze spojówkami, łzawienie, zaczerwienienie i nadwrażliwość na światło –krople zawierające hialuronian sodu, który jest naturalnym składnikiem łez (poprawia stabilność filmu łzowego i komfort widzenia), łagodzą te dolegliwości. Zakraplaj oczy zwłaszcza wtedy, gdy po powrocie z zewnątrz siadasz do komputera albo gdy pracujesz w klimatyzowanym biurze. Także po długim oglądaniu telewizji, przed pójściem spać i po obudzeniu (w nocy wydzielamy mniej nawilżających oko łez). Dbaj też o poziom wilgotności w pomieszczeniu – zainwestuj w elektroniczny nawilżacz, bo zimą poziom wilgotności w naszych domach jest taki jak na pustyniach (10-20 proc.).

    Komentarze użytkowników:

    tygrysek14
    tygrysek14 skomentował(a) 26 stycznia 2018
    krople borówkowe:)
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Łatwełatwe
Kalendarz

Długość trwania

4 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

40 osób