Przejdź do treści

Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll

Materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer w czerwonej sukience pozuje na ściance
Amy Schumer w szpitalu. Aktorka cierpi na ciążowe dolegliwości
kobieta, mężczyzna, czwórka dzieci
„Matczyna emerytura” później niż zakładano
Kobieta w aptece rozmawia z farmaceutą
Szczepienia w aptekach? Co na to krajowy konsultant?
Kobieta trzyma w ręku e-papierosa
E-papierosy mają szkodliwy wpływ na układ oddechowy
Anja Rubik na spotkaniu z mediami
Anja Rubik popiera akcję #ThisIsNotConsent

Większość kobiet nie robi USG piersi, bo obawiają się wyniku, wstydzą się albo nie akceptują własnego biustu. Trudno jest im też przełamać barierę i pójść na badanie po raz pierwszy – wynika z badań zleconych przez Fundację Rak’n’Roll firmie Izmałkowa. Fundacja postanowiła odwrócić ten trend. Właśnie ruszyła kampania „Coś do nich mam” zachęcająca kobiety do profilaktycznego badania piersi.

 

Za inicjatywą #CosDoNichMam stoi Fundacja Rak’n’Roll, którą wspiera AVON Kontra Rak Piersi. Kampania wystartowała 15 października, czyli w Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi. Akcja ma na celu przekonanie kobiet do dbania o własne piersi, tak jak o włosy, paznokcie czy cerę. W końcu, na badanie USG wystarczy poświęcić tylko kilkanaście minut raz w roku.

– Polki traktują coroczne badanie USG jak niechciany obowiązek, o którym w ogóle nie chcą myśleć. Boją się wyniku, a ten u większości potwierdzi zdrowie! W tej kampanii celowo skupiamy się na zdrowiu piersi zamiast mówić o chorobie – podkreśla Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji Rak’n’Roll. – Zwróćmy uwagę jakie emocje wzbudza w nas badanie, jeśli myślimy o nim jako potwierdzeniu zdrowia, a jakie gdy idziemy, by wykryć chorobę. Tego typu działania profilaktyczne powinny być elementem dbania o siebie, tak samo oczywistym i przyjemnym jak wizyta u kosmetyczki. Badajmy piersi, by potwierdzić ich zdrowie – dodaje.

W popularnej kulturze błędnie promowany jest tylko jeden kształt piersi, określany jako idealny – okrągłe, jędrne i przede wszystkim pełne. Tymczasem na ulicy królują różne cycki i wcale nie oznacza to, że są gorsze. Kobiety marząc o tym „idealnym” biuście zapominają, że mają – wbrew własnym kompleksom – piękne piersi, o których zdrowie powinny zadbać.

Żel do każdego rodzaju piersi

W ramach akcji #CosDoNichMam promowany jest żel dostosowany do każdego kształtu piersi: trójkątnych, ciążowych, kwadratowych, silikonowych, z dużymi brodawkami, malutkich, z ciemnymi brodawkami, obwisłych, z rozstępami, sterczących, jednej wyżej, drugiej niżej, zezowatych, wielkich, jednej mniejszej, drugiej większej i innych. To po prostu żel używany do badania USG, przy czym w reklamach jest prezentowany jako produkt komercyjny.

Materiały prasowe

Elementem akcji  jest też bot „BOOBlabla” na Messengerze. BOT funkcjonuje od 15 października pod linkiem https://www.facebook.com/BOOBlabla/. Aby wziąć udział w akcji i zapisać się na badanie należy w wyszukiwarce Messengera odszukać użytkownika o nazwie „BOOBlabla”.

– BOOBlabla pomoże skontaktować się z najbliższym Gabinetem z Różową Wstążką i zapisać się na dofinansowane USG piersi. Gabinety zlokalizowane są w całej Polsce, więc każdy powinien znaleźć adres idealny dla siebie – powiedziała Barbara Goździkowska, szefowa polskiej edycji kampanii AVON Kontra Rak Piersi.

W ramach kampanii #CosDoNichMam na kobiety czeka 7 tysięcy badań USG dofinansowanych przez głównego partnera akcji Avon Kontra Rak Piersi. Na badanie można się umówić także telefonicznie. Pełna lista gabinetów jest dostępna avonkontrarakpiersi.pl.

W akcji biorą udział kobiety znane z internetu, filmów i seriali oraz mediów tradycyjnych: Karolina Gilon, Ola Hamkało, Joanna Horodyńska, Joanna Jabłczyńska, Julia Kuczyńska (Maffashion), Daria Ładocha, Jessica Mercedes, Małgorzata Rozenek-Majdan, Zosia Ślotała, Julia Wieniawa i Barbara Wrońska. 15 października każda z nich pochwaliła się żelem na swoich profilach w mediach społecznościowych. Dopiero w kolejnym kroku zdradziły, że żel tak naprawdę nie jest rewolucyjnym kosmetykiem a produktem stosowanym powszechnie w gabinetach, w których przeprowadza się USG piersi.

Kampania została przygotowana przez agencję DDB&Tribal przy współpracy z Facebook Creative Shop, Moodage, Big Picture, MessengerFox, Gutenberg Networks, Shootme Visual Artists i studiem Televisor, Warner Music Poland i Kayax.

Czas na polubienie swoich cycków, oglądanie ich, dotykanie i regularne badanie! Badanie USG to jeden ze sposobów potwierdzenia zdrowia piersi u młodych kobiet.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Małgorzata Rozenek-Majdan na ściance

Małgorzata Rozenek-Majdan o projekcie ustawy o in vitro: wrogi wobec ludzi, którzy marzą o byciu rodzicem

Karolina Szostak: zdrowe jedzenie widać nie tylko w biodrach, ale przede wszystkim na twarzy

Joanna Horodyńska

Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi

Jesteś w grupie ryzyka? Nie bój się badań!

Iwona Xiężopolska-Krzyżańska: modliłam się zaledwie o pół roku, a dostałam od Boga jeszcze kilka lat

Badania piersi – w jakim dniu cyklu je robić?

„Jakby lekarz chciał mi powiedzieć, że jestem za młoda na raka”. Ania Domiańczyk o życiu z rakiem

Anna Tatarska: To mit, że rak piersi dopada panie po 60-tce. Młode cycki też chorują

USG piersi – jak powinien wyglądać prawidłowy opis badania?

Mammografia a USG piersi. Chirurg Paweł wyjaśnia, które badanie wybrać

Aktorka, January Jones pozuje topless, zasłaniając piersi ramieniem

January Jones pozuje topless i zachęca do badania piersi

Joanna Górska o lekarzach: Potrafią powiedzieć „jest pani za młoda na raka”. ABSURD!