Przejdź do treści

„Chłopcy tak mają”. Zobacz reklamę marki Gillette, która zbulwersowała wielu mężczyzn

Dwójka bijących się chłopców
zdjęcie: iStockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
W jakiej pozycji spać, żeby się wyspać?
W jakiej pozycji spać, żeby się dobrze wyspać? Podpowiadamy
Dziewczyna przed komputerem
Myślami ciągle w pracy? O tym jak nie popaść w uzależnienie, porozmawialiśmy z psychologiem Pawłem Dukaczewskim
Wypadanie włosów: jakie są najważniejsze przyczyny?
wielkanoc rodzina
Jak uniknąć przejedzenia w Wielkanoc? 7 sposobów na święta bez problemów trawiennych
matka zmęczona dzieci
Jej deficyt może być przyczyną ciągłego zmęczenia. Poznaj 7 sygnałów niedoboru witaminy B12

Firma Gillette, producent maszynek i akcesoriów do golenia, uruchomiła kampanię, która jest nawiązaniem do ruchu „Me Too”. Reklama nakłania mężczyzn do dawania odpowiedniego przykładu i reagowaniu na niewłaściwe zachowania względem kobiet czy innych mężczyzn. Spot pokazuje, jak ważne jest, aby dawać odpowiedni przykład i reagować na to, co społecznie niedopuszczalne.

Najnowsza kampania marki Gillette stworzyła spot, w którym zestawione są sytuacje i pewne wzorce zachowania. Ukazane są sceny seksizmu, przemocy między chłopcami, stosunek do kobiet a także reakcje na nie. Nasuwa się pytanie, która postawa jest właściwa? Czy bójka chłopców to załatwianie spraw „po męsku”, czy jest to forma agresji, którą powinno się zwalczać? W jaki sposób edukować młodsze pokolenie, aby jako dorośli także mogli dawać przykład innym?

Zobacz także: Nastolatki chcą rozmawiać z rodzicami o seksie – to od dorosłych zależy, czy się odważą

Bójka młodych chłopców, złapanie za pośladki jako „żarcik”, niechciany dotyk kolegi z pracy. Czy to jest męskie?

Klip marki Gillette podkreśla stereotypowe zachowania, które nie zawsze spotykają się z krytyką, a raczej są traktowane z pobłażaniem, bo „przecież chłopcy tak mają”. Reklama podkreśla, jak ważne jest to, by mężczyźni brali odpowiedzialność za własne zachowanie i dawali przykład młodym chłopcom, którzy w przyszłości staną się dorosłymi z ukształtowanymi postawami.

Dorośli swoimi reakcjami na zachowanie dzieci – akceptacją lub sprzeciwem poprzez rozmowę, mają wpływ na to, kim staną się one w przyszłości.

samotna dziewczyna opiera ramię o blat stołu

Twórcy reklamy Gillette mówią o tym, że wierzą w to, co w ludziach najlepsze. Apelują w swoim przekazie, aby zaprzestać usprawiedliwiania złego zachowania, agresji, przemocy tym, że jest się dzieckiem.

W spocie ukazane są sytuacje stereotypowe, często spotykane i bagatelizowane. Bójka chłopców na podwórku, niestosowne komentarze dotyczące kobiet, wielokrotnie postrzegane są jako nieszkodliwe i niegroźne, a także wpisane w okres dojrzewania. Oglądając nasuwa się pytanie, jakimi mężczyznami staną się ci chłopcy? Producenci przekonują, że pobłażliwy stosunek lub niereagowanie na tego typu zachowania powodują wypracowanie negatywnych postaw, które będą mieć miejsce w przyszłości, w życiu (już) dorosłych mężczyzn.

Ważne jest to, aby dawać przykład i ingerować. Tłumaczyć i rozmawiać z dzieckiem o tym, że agresja i przemoc – zarówno fizyczna, jak psychiczna – nie jest odpowiednio rozumiana jako męskość.

Nowa kampania Gillette. Nie wszystkim się spodobała

Reklama, którą wyreżyserowała Australijka Kim Gehrig, spotkała się z krytyką ze strony konserwatywnych publicystów czy organizacji walczących o prawa mężczyzn.  Padają zarzuty o utrwalanie stereotypu mężczyzny jako agresywnego osobnika czy seksualnego napastnika.  Aktor James Woods, zwolennik Donalda Trumpa, napisał że kampania wpisuje się trend „mężczyźni są okropni” kreowany przez główne amerykańskie media oraz środowisko Hollywood i zapowiedział bojkot produktów marki. Pod spotem zamieszonym na Youtube liczba „lajków” jest ponad cztery razy niższa niż „dislajków”. Jedną z osób, jakie odpowiedziały na te zarzuty, jest Bernice King, córka legendarnego bojownika o prawa obywatelskie Martina Luthera Kinga. „Ta reklama nie jest anty-męska. Jest pro-ludzka” – napisała.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kontrowersje wokół reklamy Gillette Venus. Promowanie różnorodności czy otyłości? Porozmawialiśmy z psycholog Katarzyną Jarząbek

Jacy naprawdę są mężczyźni? Wzruszający spot odpowiedzią na kontrowersyjną reklamę Gillette

Uśmiechnięte dziewczyny

5 rzeczy, za które polubią cię inni. Sprawdź, co radzi psycholog Tomasz Wojtoń

para kłótnia

Oto zdania, które skutecznie demotywują. Kiedy padają, z dyskusji robi się klasyczna „pyskusja”

smutna kobieta spotkanie

„Zamiast skupiać się na tym, co mamy, koncentrujemy się na tym, co chciałybyśmy mieć”. Dlaczego nie warto narzekać?

kobieta relaks

Jak odpocząć w jeden wieczór? Psycholog zdradza sprawdzone patenty

Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz

Pomaganie jest proste, a Ty jesteś dobrą osobą

Julia Wieniawa w wideo Atari Wu

Julia Wieniawa, Maffashion i Gabi Drzewiecka w klipie o nerwicy lękowej. To część kampanii „Po drugiej stronie lustra”

wielkanoc

Moc rytuałów. Dlaczego są tak ważne?

depresja smutna dziewczyna

Depresja to nie jest po prostu smutek. Choroba objawia się w sposób – dla laika – nieoczywisty

Przyjaźń po rozstaniu? Rozstrzygnij wszystkie za i przeciw

Jak zmienić sposób, w jaki patrzymy na życie? Kasia Bem podaje klucz do szczęścia

Molekuły zakochania – co się dzieje z Twoim organizmem

Stres to mocny przeciwnik – jak się z nim mierzyć?

płatność kartą

Kłótnia w związku o pieniądze? Sprawdź, co radzi psycholog

Mówią Ci, że jesteś ignorantką? I bardzo dobrze! Ignorancja ma swoje plusy!

Twój mózg co jakiś czas potrzebuje odpoczynku i relaksu. Podpowiadamy, jak to zrobić

„Wszystko będzie dobrze” to banał. Jak umiejętnie pocieszać?

Jaka jest dla ciebie TA chwila? Zastanów się dobrze. Radzi Kasia Bem

„Rozwód to nie znak, że dwie osoby się nie rozumieją, ale znak, że właśnie zaczęły”. Rozwód może być czymś pozytywnym, sprawdź co mówią o tym mądre kobiety

Martwy punkt – kiedy nie umiemy złapać dystansu? Tłumaczy Kasia Bem

Marzysz o ustabilizowanym życiu? Czy na pewno to jest to, czego potrzebujesz?

Zachwyć się tym, co jest teraz. Potrafisz to zrobić? Kasia Bem uważa, że to proste