Przejdź do treści

„Chłopcy tak mają”. Zobacz reklamę marki Gillette, która zbulwersowała wielu mężczyzn

Dwójka bijących się chłopców
zdjęcie: iStockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować?
„Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować? – pyta (i odpowiada!) Monika Ciesielska, dietetyczka
Wiesz, jakiej ochrony słonecznej używać na promieniowanie UVA, a jakiej na UVB? I co to jest to PPD? Tłumaczy Ekspert Kosmetyczny
Instagram: https://www.instagram.com/pani_fizjotrener/
Kolor krwi menstruacyjnej może dużo powiedzieć o stanie twojego zdrowia. Wyjaśnia fizjoterapeutka
Liść Damiana - idealne zioło dla małżeństw, par z dłuższym stażem jak i bardzo zapracowanych osób
„Liść damiany łagodnie uspokaja, poprawia nastrój, działa przeciwlękowo, a to się przekłada również na wzmocnienie popędu seksualnego”
kobieta przemawia do publiczności
Stres popijasz kawą? Uważaj na serce. O tym, czy przyspieszone bicie serca jest dla nas groźne, mówi kardiolog

Firma Gillette, producent maszynek i akcesoriów do golenia, uruchomiła kampanię, która jest nawiązaniem do ruchu „Me Too”. Reklama nakłania mężczyzn do dawania odpowiedniego przykładu i reagowaniu na niewłaściwe zachowania względem kobiet czy innych mężczyzn. Spot pokazuje, jak ważne jest, aby dawać odpowiedni przykład i reagować na to, co społecznie niedopuszczalne.

Najnowsza kampania marki Gillette stworzyła spot, w którym zestawione są sytuacje i pewne wzorce zachowania. Ukazane są sceny seksizmu, przemocy między chłopcami, stosunek do kobiet a także reakcje na nie. Nasuwa się pytanie, która postawa jest właściwa? Czy bójka chłopców to załatwianie spraw „po męsku”, czy jest to forma agresji, którą powinno się zwalczać? W jaki sposób edukować młodsze pokolenie, aby jako dorośli także mogli dawać przykład innym?

Zobacz także: Nastolatki chcą rozmawiać z rodzicami o seksie – to od dorosłych zależy, czy się odważą

Bójka młodych chłopców, złapanie za pośladki jako „żarcik”, niechciany dotyk kolegi z pracy. Czy to jest męskie?

Klip marki Gillette podkreśla stereotypowe zachowania, które nie zawsze spotykają się z krytyką, a raczej są traktowane z pobłażaniem, bo „przecież chłopcy tak mają”. Reklama podkreśla, jak ważne jest to, by mężczyźni brali odpowiedzialność za własne zachowanie i dawali przykład młodym chłopcom, którzy w przyszłości staną się dorosłymi z ukształtowanymi postawami.

Dorośli swoimi reakcjami na zachowanie dzieci – akceptacją lub sprzeciwem poprzez rozmowę, mają wpływ na to, kim staną się one w przyszłości.

samotna dziewczyna opiera ramię o blat stołu

Twórcy reklamy Gillette mówią o tym, że wierzą w to, co w ludziach najlepsze. Apelują w swoim przekazie, aby zaprzestać usprawiedliwiania złego zachowania, agresji, przemocy tym, że jest się dzieckiem.

W spocie ukazane są sytuacje stereotypowe, często spotykane i bagatelizowane. Bójka chłopców na podwórku, niestosowne komentarze dotyczące kobiet, wielokrotnie postrzegane są jako nieszkodliwe i niegroźne, a także wpisane w okres dojrzewania. Oglądając nasuwa się pytanie, jakimi mężczyznami staną się ci chłopcy? Producenci przekonują, że pobłażliwy stosunek lub niereagowanie na tego typu zachowania powodują wypracowanie negatywnych postaw, które będą mieć miejsce w przyszłości, w życiu (już) dorosłych mężczyzn.

Ważne jest to, aby dawać przykład i ingerować. Tłumaczyć i rozmawiać z dzieckiem o tym, że agresja i przemoc – zarówno fizyczna, jak psychiczna – nie jest odpowiednio rozumiana jako męskość.

Nowa kampania Gillette. Nie wszystkim się spodobała

Reklama, którą wyreżyserowała Australijka Kim Gehrig, spotkała się z krytyką ze strony konserwatywnych publicystów czy organizacji walczących o prawa mężczyzn.  Padają zarzuty o utrwalanie stereotypu mężczyzny jako agresywnego osobnika czy seksualnego napastnika.  Aktor James Woods, zwolennik Donalda Trumpa, napisał że kampania wpisuje się trend „mężczyźni są okropni” kreowany przez główne amerykańskie media oraz środowisko Hollywood i zapowiedział bojkot produktów marki. Pod spotem zamieszonym na Youtube liczba „lajków” jest ponad cztery razy niższa niż „dislajków”. Jedną z osób, jakie odpowiedziały na te zarzuty, jest Bernice King, córka legendarnego bojownika o prawa obywatelskie Martina Luthera Kinga. „Ta reklama nie jest anty-męska. Jest pro-ludzka” – napisała.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kontrowersje wokół reklamy Gillette Venus. Promowanie różnorodności czy otyłości? Porozmawialiśmy z psycholog Katarzyną Jarząbek

Jacy naprawdę są mężczyźni? Wzruszający spot odpowiedzią na kontrowersyjną reklamę Gillette

„Gdyby w jednym miejscu spotkały się wszystkie matki, nie byłoby już więcej wojen”. Dobrze powiedziane. Poznaj jeszcze inne budujące cytaty o macierzyństwie

Warsztaty milczenia. Kasia Bem tłumaczy, jak działa potęga ciszy

Czy stres ma wpływ na alergię?

Zdarzyło ci się płakać po seksie? Nie ty jedna. Skąd to się bierze? Wyjaśnia ekspert

„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą

W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała

szkołą

„Od tego, czy twoje dziecko zdobędzie czerwony pasek na świadectwie, nie będzie zależeć, czy będzie szczęśliwe i czy znajdzie pracę”

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

Twoja przyjaciółka się kaleczy

Twoja przyjaciółka się kaleczy? Oto 5 rzeczy, które warto jej powiedzieć, a także 3, których mówić nie wolno

Masz zaburzenia lękowe? Wydaje ci się, że nie jesteś nikomu potrzebna? Zobacz ilustracje, które powinna zobaczyć każda osoba z problemami zdrowia psychicznego

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

„Ja nie lubię swojego brzucha. Mam sobie wmawiać, że jest zajebisty, jak nie jest? Ale nie jest tak słaby, żebym miała się go bardzo wstydzić i nie wychodzić na plażę” – mówi Ewa Zakrzewska, modelka plus size

Nieważne, jak zaczął się twój sport

Ratując komuś życie, możesz uratować także swoje. Nieszablonowe spojrzenie na aktywność fizyczną w spocie „Nieważne, jak zaczął się twój sport”

pomaganie

Pomaganie jest zdrowe!

anorektyczka

„Dzisiaj uświadamiam kobiety, że mogą o siebie dbać, ale żeby robiły to z głową, bo jeśli tylko odłożą ją na półkę, a w zamian wybiorą ciało, to już po nich”. Rozmawiamy z Martą Kieniuk-Mędrala o zaburzeniach odżywiania

Jak stres wpływa na twoje ciało?

Jak spać, aby twój organizm najlepiej na tym skorzystał?

kobiety plotkują

Użalasz się nad sobą? Robisz sobie krzywdę…

Kobiety też mają jabłko Adama! Poznaj 5 fascynujących faktów dotyczących kobiecego ciała

Masz kiepski nastrój? Podpowiadamy, co możesz zrobić, aby szybko polepszyć samopoczucie

mindfulness

Mindfulness, czyli uważność – jak ją osiągnąć? „Zachęcam do małych kroków. Do zatrzymywania się nawet na chwilę – ale systematycznie” – mówi terapeutka Monika Perdjon