Przejdź do treści

„Chłopcy tak mają”. Zobacz reklamę marki Gillette, która zbulwersowała wielu mężczyzn

Dwójka bijących się chłopców
zdjęcie: iStockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
uśmiechnięta dziewczyna
Co na zmarszczki, gdy masz 20, 30, 40, 50, 60 lat…?
termofor
Masz bolesne miesiączki? Poznaj 6 sposobów na złagodzenie bólów menstruacyjnych
„Wiele przepłakałam, bo straciłam najważniejszą część wyglądu każdej kobiety. Teraz wiem, że nie jestem z tego powodu gorsza”. Kobiety pokazują, że mimo łysienia czują się atrakcyjne
Zdrowy obiad za dychę
Przepisy na zdrowy obiad do 10 złotych!
3 problemy ze skórą głowy

Firma Gillette, producent maszynek i akcesoriów do golenia, uruchomiła kampanię, która jest nawiązaniem do ruchu „Me Too”. Reklama nakłania mężczyzn do dawania odpowiedniego przykładu i reagowaniu na niewłaściwe zachowania względem kobiet czy innych mężczyzn. Spot pokazuje, jak ważne jest, aby dawać odpowiedni przykład i reagować na to, co społecznie niedopuszczalne.

Najnowsza kampania marki Gillette stworzyła spot, w którym zestawione są sytuacje i pewne wzorce zachowania. Ukazane są sceny seksizmu, przemocy między chłopcami, stosunek do kobiet a także reakcje na nie. Nasuwa się pytanie, która postawa jest właściwa? Czy bójka chłopców to załatwianie spraw „po męsku”, czy jest to forma agresji, którą powinno się zwalczać? W jaki sposób edukować młodsze pokolenie, aby jako dorośli także mogli dawać przykład innym?

Zobacz także: Nastolatki chcą rozmawiać z rodzicami o seksie – to od dorosłych zależy, czy się odważą

Bójka młodych chłopców, złapanie za pośladki jako „żarcik”, niechciany dotyk kolegi z pracy. Czy to jest męskie?

Klip marki Gillette podkreśla stereotypowe zachowania, które nie zawsze spotykają się z krytyką, a raczej są traktowane z pobłażaniem, bo „przecież chłopcy tak mają”. Reklama podkreśla, jak ważne jest to, by mężczyźni brali odpowiedzialność za własne zachowanie i dawali przykład młodym chłopcom, którzy w przyszłości staną się dorosłymi z ukształtowanymi postawami.

Dorośli swoimi reakcjami na zachowanie dzieci – akceptacją lub sprzeciwem poprzez rozmowę, mają wpływ na to, kim staną się one w przyszłości.

samotna dziewczyna opiera ramię o blat stołu

Twórcy reklamy Gillette mówią o tym, że wierzą w to, co w ludziach najlepsze. Apelują w swoim przekazie, aby zaprzestać usprawiedliwiania złego zachowania, agresji, przemocy tym, że jest się dzieckiem.

W spocie ukazane są sytuacje stereotypowe, często spotykane i bagatelizowane. Bójka chłopców na podwórku, niestosowne komentarze dotyczące kobiet, wielokrotnie postrzegane są jako nieszkodliwe i niegroźne, a także wpisane w okres dojrzewania. Oglądając nasuwa się pytanie, jakimi mężczyznami staną się ci chłopcy? Producenci przekonują, że pobłażliwy stosunek lub niereagowanie na tego typu zachowania powodują wypracowanie negatywnych postaw, które będą mieć miejsce w przyszłości, w życiu (już) dorosłych mężczyzn.

Ważne jest to, aby dawać przykład i ingerować. Tłumaczyć i rozmawiać z dzieckiem o tym, że agresja i przemoc – zarówno fizyczna, jak psychiczna – nie jest odpowiednio rozumiana jako męskość.

Nowa kampania Gillette. Nie wszystkim się spodobała

Reklama, którą wyreżyserowała Australijka Kim Gehrig, spotkała się z krytyką ze strony konserwatywnych publicystów czy organizacji walczących o prawa mężczyzn.  Padają zarzuty o utrwalanie stereotypu mężczyzny jako agresywnego osobnika czy seksualnego napastnika.  Aktor James Woods, zwolennik Donalda Trumpa, napisał że kampania wpisuje się trend „mężczyźni są okropni” kreowany przez główne amerykańskie media oraz środowisko Hollywood i zapowiedział bojkot produktów marki. Pod spotem zamieszonym na Youtube liczba „lajków” jest ponad cztery razy niższa niż „dislajków”. Jedną z osób, jakie odpowiedziały na te zarzuty, jest Bernice King, córka legendarnego bojownika o prawa obywatelskie Martina Luthera Kinga. „Ta reklama nie jest anty-męska. Jest pro-ludzka” – napisała.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kontrowersje wokół reklamy Gillette Venus. Promowanie różnorodności czy otyłości? Porozmawialiśmy z psycholog Katarzyną Jarząbek

Jacy naprawdę są mężczyźni? Wzruszający spot odpowiedzią na kontrowersyjną reklamę Gillette

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy ty masz 20, 30, 40… lat?

Nike

Kończy się świat, w którym nie podejmujemy trudnych tematów. Nowa kampania Nike walczy z depresją i próbami samobójczymi

Kręgosłup kocha siłownię, ale…

„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe

Adidas

Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet

żywność w supermarkecie

Koniec z marnowaniem żywności w marketach. Zaczyna obowiązywać nowa ustawa

https://limebands.pl/

Boisz się, że ktoś na imprezie dosypie ci czegoś do drinka? Bransoletka LimeBands może pomóc w wykryciu GHB

istockphoto.com

„Kogo nie kangurujecie? 11-letniego Wojtka, 9-letniego Bartka, 12-letniej Sandry….” Internautka napisała gorzką prawdę o tuleniu maluchów w ośrodkach preadopcyjnych

istockphoto.com

„Gdy kobieta pokazuje światu spoconą pachę to przeważnie jest to nieestetyczne” – dwie aktywistki poruszyły ważny temat

istockphoto.com

Jak polubić swoją pracę?

Profile ciałopozytywne na Instagramie, które warto znać! Pokochaj swoje ciało. Te profile ci w tym pomogą

grimes

Grimes: tylko dlatego, że chcę być traktowana na równi z resztą świata, ludzie uważają, że występuję przeciwko mężczyznom

Zrób detoks mieszkania

Zrób detoks mieszkania i żyj bez toksyn

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Nie może pani zostać w domu? Ciąża jako społeczny ciężar

Paulina Łopatniuk

Nie jest tak, że elegancko zapakowane wycinki przyjeżdżają w pudełkach gotowe do oglądania. Jelito trafia do nas w wiadrze lub słoiku z formaliną – mówi Paulina Łopatniuk, patomorfolożka

tatuaż

Tatuaż – co powinnaś wiedzieć, zanim się na niego zdecydujesz? Dermatolożka o przeciwwskazaniach i ewentualnym ryzyku

Wygoń papierosy biegiem!

„Nie podejmując decyzji o refundacji leku, odbiera Pan mnie i tysiącom Polek, matek, córek, żon, partnerek, szansę na życie!”. Anna Puślecka apeluje do Ministra Zdrowia

Zrób to sama: ekodetergent do zmywarki

dziewczyna samolot

Panicznie boisz się latać? Ten tekst pomoże ci przezwyciężyć wszelkie lęki związane z podróżowaniem samolotem

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!