Przejdź do treści

Zmiana czasu już w tę sobotę! Jak przygotować do tego organizm?

Zmiana czasu / istockphoto.com
Zmiana czasu / istockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta w trakcie szczepienia
Powinniśmy znać kalendarz szczepień dla dorosłych!
Tabletki na stole spadają z góry
Jak odpowiednio brać antybiotyki? Insta Pediatra: jeśli nie będziemy tego dobrze robić, to antybiotyki przestaną być skuteczne, a my zostaniemy bez broni w walce z bakteriami
Trzy pomarańcze i nóż leżą na talerzy pokrytym ścierką
Nie jedz skórki z cytrusów! Może zawierać niebezpieczne substancje! Ostrzega Mama Chemik
Dr Michał Czapla / Instagram.com
Dr Michał Czapla: regularna aktywność fizyczna jest podstawą skutecznej profilaktyki chorób serca
Jedzenie słodyczy / istockphoto.com
Chcesz skończyć z jedzeniem słodyczy? Zadaj sobie kilka pytań, a odpowiedzi spisz na kartce. To sposób dietetyczki Darii Rybickiej

W nocy z 26 na 27 października, między godziną 2:00 a 3:00, cofamy zegarek o godzinę. Rezultatem będzie dłuższy sen! I chociaż to dobra wiadomość, kolejne dni nie będą dla naszego organizmu takie przyjemne. Poza rozregulowanym snem szybsze zapadanie zmroku w czasie zimowym sprzyja np. rozwojowi depresji. Jak się do tego przygotować?

Zmiana czasu – 26/27 października 2019 r.

Prace nad propozycjami dotyczącymi nowych regulacji w sprawie zmiany czasu nadal trwają. Unia Europejska do tej pory nie wydała żadnego dokumentu akceptującego jakiekolwiek reformy. W związku z tym w nocy z 26 na 27 października (czyli z soboty na niedzielę) cofamy zegarki o godzinę. Mowa tu o zmianie czasu z letniego na czas zimowy.

Zmiana czasu – czy to wpływa na organizm?

Zmiana czasu, nawet taka o jedną godzinę, ma wpływ na nasz organizm. Po pierwsze – u wielu z nas pojawiają się trudności ze snem. Szybsze zapadanie zmroku w czasie zimowym sprzyja także rozwojowi depresji.

Zmiana czasu na zimowy / unsplash

Zmiana czasu – jak się przygotować?

Jeśli nie chcesz przez kolejne dni chodzić do pracy niewyspana i z obniżonym nastrojem, mamy dla ciebie kilka wskazówek. Co pomoże? Wyjaśnia Paulina Mikołajczyk, psycholożka z CM Damiana.

„W zależności od kierunku zmiany czasu, możemy tydzień przed nią rozpocząć chodzenie spać 10 minut później lub wcześniej niż poprzedniego dnia. To samo tyczy się porannego wstawania.

Warto prowadzić w miarę regularny tryb życia. Rezygnacja z popołudniowych drzemek czy weekendowego dosypiania – takie działania mogą dawać pozorne uczucie komfortu, ale tak naprawdę wybijają organizm z rutyny i sprawiają, że trudno mu się do niej znów przyzwyczaić.

Ważne są dobre nawyki zasypiania, o których warto pamiętać każdego dnia. Dobrym pomysłem jest ruch fizyczny, np. wieczorny spacer. Na nasz organizm wpływa światło, szczególnie to niebieskie, dlatego nie powinniśmy oglądać telewizji i korzystać ze smartfona w łóżku. Lepiej zrelaksować się, biorąc kąpiel lub sięgając po książkę.

Ważne do załatwienia sprawy możemy odłożyć na kolejne dni, aż organizm nie przyzwyczai się do zmiany czasu” – tłumaczy psycholożka.

Doskonale wiemy, jak ciężko jest wracać z pracy, gdy na dworze jest ciemno. Zamiast mieć siły na tę lepszą połowę dnia, marzymy tylko o poobiedniej drzemce… Tak było w tamtym roku. Tym razem nie damy się obniżonemu nastrojowi!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zmiana czasu na zimowy / unsplash

Zmiana czasu – w weekend przestawiamy zegarki. Czy wpłynie to na nasz organizm? Tłumaczy psycholożka

turkusowe zegary na turkusowym tle

Zmiana czasu – jak to wpływa na nasz organizm? Jak ograniczyć negatywny wpływ?

Anna Puślecka / instagram.com

Anna Puślecka: śmiertelność z powodu raka piersi we wszystkich krajach UE maleje, w Polsce rośnie!

alkohol

Na czym polega detoks alkoholowy? Gdzie poddać się oczyszczeniu organizmu z toksyn?

śmiejąca się kobieta

W zdrowym ciele zdrowy ząb. Oto, co może cię spotkać, jeśli w porę nie zadbasz o swój uśmiech

Ból gardła

Ból gardła – to nie zawsze infekcja

kobieta z bólem głowy

Zatokowy ból głowy – jak go rozpoznać i leczyć?

środki antykoncepcyjne

Antykoncepcja skrojona na miarę. Ginekolożka omawia wszystkie metody antykoncepcji

Helicobacter pylori – bakteria, której nie znosi żołądek

Kobieta smarcze w chusteczkę

Jak leczyć zapalenie zatok w ciąży? Jakie leki można stosować? Tłumaczy ginekolog

bostonka na dłoniach dziecka

Bostonka. Jak wyglądają objawy? Jak można się zarazić?

kobieta w ciąży przy oknie

Cholesterol w ciąży – kiedy powinnaś go zbadać?

Opryszczka w ciąży - czy jest się czego bać?

Opryszczka w ciąży. Czy jest groźna? Jak wygląda leczenie? Wyjaśnia ginekolog

Życie po wycięciu tarczycy. Co się zmienia, o czym pamiętać, czy można zajść w ciążę?

Oko kobiety / unsplash.com

W Polsce na cukrzycę cierpi ok. 2,7 mln osób. 25 proc. z nich nawet nie wie, że choruje. Czy cukrzycę można zobaczyć?

Lena Dunham / Instagram.com

Lena Dunham podzieliła się z fanami druzgocącą wiadomością. Reżyserka zmaga się z nieuleczalną chorobą

Kobieta stoi tyłem. Wiatr rozwiewa jej włosy

Wypadanie włosów przy łysieniu telogenowym. Trycholożka Magdalena Kania opisuje przyczyny na własnym przykładzie

rożek i makaroniki

7 mitów o cukrzycy, przez które chorujemy

Mały chłopiec stoi na krzesełku przy umywalce, patrzy w lustro i myje zęby

Jaką pastę do zębów wybrać dla dziecka? Z fluorem czy ksylitolem? Wyjaśnia dentystka Marta Tavares

5 zaskakujących sposobów, by uniknąć cukrzycy

Cukrzyca. 5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi

Twoja przyjaciółka właśnie przyznała się, że ma cukrzycę? Oto, co możesz zrobić

jajka

Cholesterol – wróg czy przyjaciel? Jak interpretować wyniki i jakie wartości są właściwe?

Migrena u kobiet / istockphoto.com

„Migrena jest chorobą powszechną, to żadna fanaberia hrabianek. Cierpi na nią 3 mln Polek” – mówi dr Marcin Straburzyński

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

dziewczyna trzyma blistry z witaminami

11 witamin i minerałów, których potrzebujesz, gdy masz 20, 30, 40, 50 lat

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

pms

„O PMS lubi się żartować, bo to przecież tylko gorsze dni kobiety. Tymczasem u podłoża PMS leży nierównowaga hormonalna”. Jak na nią wpłynąć, tłumaczy dietetyczka i naturopatka Monika Skuza

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.