Przejdź do treści

Zmieniłaś dietę, bo chcesz schudnąć? Te objawy mogą świadczyć o tym, że coś poszło nie tak

Zmieniłaś dietę, bo chcesz schudnąć? Te objawy mogą świadczyć o tym, że coś poszło nie tak Rawpixel.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Z twoimi ocenami to skończysz na ulicy!”, „Jesteś do niczego!”, „Zamknij się, ryby i dzieci głosu nie mają”. Tak brzmi przemoc psychiczna wobec dzieci
W sieci lawina postów opatrzonych hasztagami #powiedzkomuś i #wyroknakobiety. TK zdecydował w sprawie aborcji ze względu na wady płodu
Pacjent w trakcie testu na koronawirusa
Jak przygotować się do testu na koronawirusa? Czego nie robić? Ministerstwo Zdrowia podało zalecenia
Mama z córkąsprzątają kuchnię
Mama Chemik: sprzątanie szkodzi tak samo jak palenie papierosów
Lekarze odkryli nowy organ w naszych ciałach. Mamy go w głowie

Zmieniasz styl życia, zaczynasz zdrowo się odżywiać, rezygnujesz ze słodyczy – krótko mówiąc, dajesz z siebie wszystko, aby zrzucić nadmiar kilogramów. Nie zawsze jednak zmiany, które wprowadzamy w diecie i aktywności, prowadzą do schudnięcia… Poznaj objawy świadczące o tym, że coś poszło nie tak i musisz jeszcze raz przyjrzeć się swojej diecie.

Jeśli mimo wprowadzenia zmian w żywieniu, występuje u ciebie któryś z tych objawów, czas na sprawdzenie, czy nieświadomie nie popełniasz błędów.

Nie chudniesz mimo zmian w żywieniu

Kontrolujesz porcje, nie sięgasz po niezdrowe przekąski i jesz 5 posiłków dziennie… a mimo to kilogramy nie lecą w dół. To potrafi być bardzo frustrujące, a wiele kobiet jest wręcz skłonnuch uwierzyć, że coś jest z nimi nie tak, skoro mimo diety nie chudną.

Po pierwsze – musisz sobie uświadomić, że chudnięcie to powolny proces, podczas którego będziesz tracić około 0,5-1  kg tygodniowo. Nie zauważysz więc spektakularnych efektów diety z dnia na dzień. Po drugie – aby schudnąć, musisz mieć deficyt kaloryczny, czyli dostarczać organizmowi mniej kalorii niż zużywa. Czasami zupełnie nieświadomie zmieniając dietę na zdrowszą, sprawiamy, że wcale nie jest ona mniej kaloryczna. Orzechy, zdrowe tłuszcze i różne przekąski “fit” powinniśmy jeść w określonych ilościach, a nie pozwalać sobie na więcej tylko dlatego, że są one zdrowe. Zacznij liczyć kalorie i sprawdzać wielkość porcji, a nie tylko zwracać uwagę na jakość jedzenia.

dieta

Twój cheat day jest zbyt obfity

Cheat day, czyli dzień w którym zapominamy o diecie i pozwalamy sobie na jedzenie niezdrowego czy bardzo kalorycznego jedzenia, jest metodą wynagrodzenia sobie trudów diety. Stosowanie cheat day ma aspekt psychologiczny – kiedy wiemy, że w określonym momencie możemy sobie pozwolić na czekoladę czy pizzę, to na co dzień będziemy mieć mniej zachcianek.

Problem zaczyna się jednak wtedy, kiedy cheat day staje się zbyt obfity. Zjedzenie pizzy czy ciastek raz w tygodniu? Jak najbardziej! Ale zjedzenie w ciągu jednego dnia całej pizzy, całej paczki ciastek, chipsów, wypicie dużej butelki słodzonych napojów gazowanych, zjedzenie tabliczki czekolady i podwójnej porcji frytek – to już nie jest okej. Cheat day z założenia jest dniem, w którym pozwalamy sobie na więcej, ale musisz zachować zdrowy rozsądek, inaczej przejesz całotygodniowy deficyt kalorii i zamiast schudnąć, przytyjesz.

Jeśli w cheat day czujesz, że musisz sięgnąć po dużo niezdrowych rzeczy i jest to tak naprawdę jedyny dzień w tygodniu, kiedy smakują ci posiłki, to czas na wprowadzenie zmian w diecie. Zdrowa dieta także może obejmować twoje ulubione dania (ale w wersji fit) i być smaczna. Jeśli popracujesz nad smakiem i różnorodnością, to cheat day nie będzie aż tak kuszący.

dieta

Odczuwasz głód

Wbrew temu, co wiele kobiet twierdzi, na diecie nie musisz chodzić głodna. Ba, odczucie głodu jest podczas odchudzania niepożądane. Głód pojawia się wtedy, kiedy spożywasz zbyt mało kalorii. Deficyt kaloryczny nie może być zbyt duży, inaczej osiągniesz odmienny efekt. Twój organizm, kiedy odczuwa głód, zaczyna odkładać tłuszcz, a nie go spalać.

Ile kalorii zjadać, aby zdrowo chudnąć, a przy tym nie zepsuć swojego metabolizmu? Diety poniżej 1200 kcal dziennie są fatalnym pomysłem. Najlepszym wyborem są diety redukcyjne 1500-1800 kcal, które dobrane powinny być pod kątem wagi i stylu życia.

Sięgasz często po przetworzoną żywność

Na sklepowych półkach nie brak “zdrowej” żywności, która jest jednak wysokoprzetworzona i ma w sobie składniki niekoniecznie dobre dla naszego zdrowia. Sam fakt, że coś jest ekologiczne czy pełnoziarniste, nie jest równoznaczny z tym, że jest zdrowe i dietetyczne. Cukier, sól, konserwanty i zagęszczacze znajdziesz w wielu gotowych koktajlach, jogurtach pitnych czy szybkich daniach fit do przygotowania w domu.

Naucz się czytać składy i wyrzuć ze swojej diety wszystko to, co wysokoprzetworzone i pełne ukrytych kalorii. Na początku może ci to sprawiać trudność, ale z czasem zakupy staną się prostsze.

 

Źródło: EatThis

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

L-karnityna

L-karnityna – rola w organizmie, niedobór, suplementacja

Tuczące napoje gazowane i energetyczne – mit czy fakt?

20 rzeczy, przez które nie możesz schudnąć

Kobieta z drinkiem

Czy alkohol ścina białka mięśniowe i hamuje odchudzanie? Najpopularniejsze mity obala dietetyk Radosław Smolik

“Przejmij kontrolę nad swoim ciałem, a przejmiesz kontrolę nad swoim życiem”. Psychodietetyczka tłumaczy, dlaczego hasło Ewy Chodakowskiej jest fatalne

Psychodietetyczka tłumaczy, dlaczego „motywujące” hasła Ewy Chodakowskiej są fatalne

„Bycie na diecie stało się w naszej kulturze atrybutem kobiety”. Psychodietetyczka Małgorzata Akkus wyjaśnia, dlaczego diety odchudzające są nieskuteczne i dlaczego warto zacząć jeść intuicyjnie

„Bycie na diecie stało się w naszej kulturze atrybutem kobiety”. Małgorzata Akkus tłumaczy, jak jeść intuicyjnie i dlaczego diety odchudzające są nieskuteczne

Joanna Jaworska: Nikt nie ma prawa oceniać cię za to, że przytyłaś, bo to serio nic złego. Czasem to sygnał, że w naszym życiu jest lepiej

Joanna Jaworska: Nikt nie ma prawa oceniać cię za to, że przytyłaś, bo to serio nic złego. Czasem to sygnał, że w naszym życiu jest lepiej

Szczupła kobieta

Dieta norweska, czyli monotonny jadłospis, efekt na chwilę i skutki uboczne

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Dieta dla serca? Zobacz, których produktów lepiej unikać

Ograniczasz spożycie cukru? W tych produktach chyba nie spodziewałaś się go znaleźć

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Poranny prysznic czy wieczorna kąpiel? Co jest dla nas lepsze?

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Spacer po posiłku? Dobry pomysł. A może lepiej trochę poczekać?

Brak snu nie jest niczym dobrym, ale jego nadmiar też ma negatywne konsekwencje

Suplementy diety a witaminy i minerały. Czym się różnią?

Poziom żelaza we krwi a długość życia – jaka jest zależność?

Lubisz winogrona? Sprawdź, czy możesz je jeść razem z pestkami

Jedzenie, które najczęściej powoduje zatrucia. Lepiej na nie uważaj

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Łóżkowy savoir-vivre. Kilka przykładów fajnych zachowań w sypialni

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Kobieta leży na łóżku

Seks analny to czysta przyjemność! Jak wzbogacić swój erotyczny repertuar?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?