Przejdź do treści

Przepis na domowe krakersy ziołowe. Chrupnij sobie na zdrowie!

Krakersy – chrupnij sobie!
Domowe krakersy bez sztucznych dodatków to świetna przekąska! Zdjęcie: Marta Wajda
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
uśmiechnięta dziewczyna
Co na zmarszczki, gdy masz 20, 30, 40, 50, 60 lat…?
termofor
Masz bolesne miesiączki? Poznaj 6 sposobów na złagodzenie bólów menstruacyjnych
„Wiele przepłakałam, bo straciłam najważniejszą część wyglądu każdej kobiety. Teraz wiem, że nie jestem z tego powodu gorsza”. Kobiety pokazują, że mimo łysienia czują się atrakcyjne
Zdrowy obiad za dychę
Przepisy na zdrowy obiad do 10 złotych!
3 problemy ze skórą głowy

W sklepach jest duży wybór słonych paluszków, precelków, krakersów. Problem w tym, że pełno w nich cukru, barwników, utwardzaczy i wzmacniaczy smaku i tym podobnych cudów. A przecież pyszne ziołowe krakersy można zrobić samemu!

Domowe krakersy idealnie nadają się do wszelkiego rodzaju past, takich jak hummus, pasta z bakłażana czy oliwek. Ja – zależnie od przeznaczenia – używam innych ziół i formuję ciasto w inne kształty. Zawsze jednak robię krakersy z mąki pełnoziarnistej. Przygotowanie zajmuje maksymalnie 15 minut. Ciasto można przygotować w mikserze, więc nawet specjalnie się nie pobrudzę. Pieczenie trwa od 6 do 10 minut.

Gotowe krakersy można przechowywać. Ale zapewniam, że rzadko kiedy przetrwają dłużej, niż kilka godzin po zrobieniu…

Baba ghanoush – pasta z bakłażana

Domowe krakersy ziołowe

krakersy

Domowe krakersy, idealne do maczania w dipach lub hummusie. Zdjęcie: Marta Wajda

Składniki:

– 155 g mąki pełnoziarnistej
– 15 g cukru
– 1/2 łyżeczki soli (ja używam soli morskiej gruboziarnistej)
– 1/2 łyżeczki papryki/kminku/rozmarynu lub inne dodatki według uznania
– 55 g masła
– 60 ml zimnej wody

Przygotowanie:

Wszystkie sypkie składniki wsypujemy do miksera (dobrze sprawdza się też robot kuchenny), włączamy na małe obroty i dodajemy masło pokrojone w małe kawałki. Gdy uzyskamy jednorodną masę, powoli dolewamy wodę, nie wyłączając miksera (uważajmy, żeby masa nie była płynna – nie musimy dodawać całej wody).

Gotowe ciasto rozwałkowujemy na jak najcieńszy równy placek, kroimy w kwadraty, prostokąty lub romby (możemy też użyć foremek, jeśli robimy krakersy dla dzieci) i w każdym robimy kilka dziurek widelcem. Pieczemy na papierze w 180 stopniach ok. 6-10 minut – grubsze krakersy wymagają dłuższego pieczenia, więc lepiej równo rozwałkować ciasto.

I krakersy gotowe – w sam raz na imprezową przekąskę lub zwyczajne wieczorne chrupanie. Smacznego!


Marta Wajda – artystka i projektantka, od 2 lat prowadzi firmę cateringową Made with Love, specjalizującą się w słodkościach i przetworach. Współtwórczyni pięciu edycji imprezy kulinarnej Urban Market.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Bulion, sałatka, a może stir-fry? Algożercy, szykujcie się na ucztę!

Raw bars - zdrowe mrożone batony

Raw bars – zdrowe mrożone batony

pieczony kalafior

Pieczony kalafior w sosie pomidorowym

Owocowe chutneye – lato zamknięte w słoiku

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą