Przejdź do treści

Muesli – szczęście w proszku

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta stoi przy dwukolorowej ścianie
Ile razy należy myć włosy? Wyjaśnia Ekspert Kosmetyczny
Olejek eukaliptusowy - właściwości i zastosowanie
Olejek eukaliptusowy – właściwości i zastosowanie
Dobry seks – różnica wieku czyni cuda
Różnica wieku między partnerami? Może się okazać spełnieniem seksualnych marzeń
Nieprzyjemny zapach z pochwy – jak się go pozbyć?
Kobieta w jeansach z kwiatami
Jak mobilizować bliznę po nacięciu krocza? Wyjaśnia Pani Fizjotrener

Święta tuż za rogiem, w domach zaczynają lśnić choinki, w sklepach handlowych tłok jak w mrowisku. Jeśli nie macie jeszcze prezentów i na samą myśl o ich kupnie robi się wam słabo, zostańcie w domu i przygotujcie słoiczki domowych specjałów. Wcale nie kolejnych pierniczków, tylko zdrowych mieszanek muesli!

Pomysł na własnoręcznie zrobione (a właściwie zmiksowane) muesli w proszku podpatrzyłam u Jamiego Olivera w książce „Superfood na co dzień” (wyd. Insignis). Zaimponował mi wielki słój proszku składającego się z płatków owsianych, orzechów, wszelkiej maści nasion i suszonych owoców. Nie do końca byłam jednak pewna, czy efekt finalny przekona mnie smakowo, więc podeszłam do tematu ostrożnie i na początek zmiksowałam sobie jeden słoiczek. Okazało się, że taki proszek to świetna sprawa i nadaje się do wykorzystania przy wielu okazjach. Jak sugerował Jamie Oliver, można dorzucać go do koktajli, jogurtów, potraktować jako bazę do placuszków, zrobić z nich owsiankę albo posypać nimi jogurt. Pomysłów jest wiele, gwarantuję wam, że gdy zmiksujecie swój pierwszy zestaw, inspiracje będą pojawiać się same.

Istnieje również nieskończona liczba kombinacji smakowych. Wymyślając coraz to nowsze połączenia, trzymam się schematu, by w każdej porcji było 200-250 g płatków owsianych (można je mieszać z innymi), 80-100 g różnych nasion i pestek (np. len, słonecznik, dynia, sezam, chia, mak, płatki kokosowe), orzechów (np. włoskie, laskowe, nerkowca) i 80-100 g suszonych owoców (np. morwa, morele, rodzynki, mango, żurawina). Bardzo fajnie nadają się do niego owoce liofilizowane, z których można zrobić idealny pyłek.

Dzisiaj proponuję wam trzy wersje smakowe słoiczków. Muesli dla brzucha zadba o wasze trawienie – znajdziecie w nim suszone śliwki (wspomagają procesy trawienne), len (wzmacnia śluzówkę żołądka), otręby owsiane i mielony ostropest (który jest zbawieniem dla wątroby). Muesli superfoods to coś dla lubiących modne produkty – są tu chia, owoce goi, czarna morwa, młody jęczmień i spirulina. Muesli świąteczne to z kolei kombinacja migdałów, suszonej żurawiny, kandyzowanego imbiru i przyprawy korzennej. Pachnie i smakuje jak Boże Narodzenie. Wybierajcie i miksujcie!

Muesli dla brzucha

muesli w proszku_przepis

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

– 250 g płatków owsianych
– 60 g lnu

– 30 g zarodków pszennych
– 80 g suszonych śliwek


Muesli superfoods

jak zrobić sproszkowane muesli

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

– 250 g płatków owsianych
– 50 g nasion chia
– 60 g owoców goi
– 40 g suszonej morwy (czarnej lub białej)

– 3 łyżki mieszanki spiruliny i młodego jęczmienia


Muesli świąteczne

przepis na muesli w proszku

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

– 250 g płatków owsianych
– 80 g migdałów
– 80 g suszonej żurawiny
– 20 g kandyzowanego imbiru

– 1 łyżeczka przyprawy korzennej


Każde muesli przygotowujemy następująco: na blachę wysypujemy płatki owsiane i orzechy oraz nasiona. Mieszamy i podprażamy w 170 st. C przez 30 minut (po kwadransie mieszamy). Po tym czasie odstawiamy do całkowitego ostygnięcia. Przesypujemy do miksera, dodajemy pozostałe składniki i miksujemy na pyłek. Muesli przesypujemy do dużych, szczelnie zamykanych słojów albo do małych słoiczków (na prezent).

Przykłady wykorzystania:

– 3 łyżki dosypujemy do jogurtu z owocami
– robimy owsiankę z 4 łyżek muesli i 200-250 ml ulubionego mleka
– dodajemy do smoothie lub koktajlu
– podczas pieczenia chlebka bananowego zamieniamy 3 łyżki mąki pszennej na 3 łyżki muesli (podobny zabieg można stosować m.in. przy przygotowywaniu naleśników, placuszków, racuchów, kruchego ciasta).

Ania Włodarczyk – na co dzień prowadzi bloga Strawberries from Poland, na którym łączy swoje trzy największe pasje: pisanie, fotografię i kulinaria. I robi to po mistrzowsku.

 

 

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

7 pomysłów na dynię. Sprawdź smakowite przepisy

Cebula dymka – sadzenie i uprawa. Przepis na zupę z dymką

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

owoce i warzywa

Koktajl z awokado – przepis na najzdrowsze koktajle

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Koniec z ciągłą walką z kilogramami. Poznaj energizującą dietę

Co pić latem? Sprawdź nasz miniprzewodnik po letnich napojach

Wegetariańskie leczo z papryki

Leczo z papryki – przepis. Jakie przyprawy do leczo wege?

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Majonez wegański – przepis. Jak zrobić majonez sojowy?

Malinowe batony z kwaskową nutą. Przekąska idealna na śniadanie, na deser czy przejażdżkę rowerową

Szpinak – przepisy na sałatki, makarony i koktajle

Koktajl z natką pietruszki

Pietruszka – jakie ma witaminy, co zrobić z natki pietruszki?

Koktajl po treningu. Przepis na odżywczy shake białkowy

Ogórkowe love. 3 letnie przepisy

Fasolka szparagowa / istock

Fasolka szparagowa – dama do towarzystwa. Mamy trzy pyszne przepisy!

Jogurt domowy

Domowy jogurt – jak zrobić. Przepisy na domowy jogurt

Domowe żelki – przepis. Jak zrobić zdrowe żelki z soku?

Polewa z gorzkiej czekolady - jak zrobić? Poznaj fit przepis

Polewa z gorzkiej czekolady – jak zrobić? Poznaj fit przepis

Zdrowa pizza – przepis na ciasto. Jak zrobić razową pizzę?

Kalafior – przepisy na potrawy. Stek, sałatka i inne pomysły

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek, ale z zaskakującymi dodatkami

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?