Przejdź do treści

Bombonierka na walentynki – brzmi banalnie? Nie wtedy, gdy zrobicie ją sami

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwicz kręgosłup - to proste!
Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę
„Hashimoto nie jest wskazaniem do stosowania diety bezglutenowej”. O zależności pomiędzy hashimoto a dietą eliminacyjną, rozmawiamy z endokrynolożką i dietetyczką
Wiosenna pizza na zielonym spodzie
kobieta nurkująca w wodzie
Freediving – podwodna medytacja
lekarka Małgorzata Ponikowska
„Selen to czarny koń wśród suplementów w chorobie Hashimoto”. Lekarka Małgorzata Ponikowska o wspomaganiu chorób tarczycy selenem

Walentynki i bombonierka? Trudno o bardziej banalny zestaw… No, chyba że będzie to niepowtarzalne pudełko pełne słodkości zrobionych samodzielnie. Taka alternatywa to co innego!

Proste i naturalne, domowe słodkości można przygotowywać na wiele różnych sposobów i w wielu wariantach smakowych. My proponujemy 6 przykładowych, z których do zrobienia możesz wybrać albo wszystkie, albo tylko jedną opcję, lub kilka tych, które podajemy, zmodyfikować pod osobisty gust osoby obdarowywanej i pozamieniać niektóre dodatki na inne.

bombonierka_walentynki

Zdjęcie: Agata Deja

A jest z czego wybierać! Mięciutkie i bardzo słodkie trufle czekoladowe z nutą świeżej mięty rozpływają się w ustach, ale miętę możesz zamienić na coś innego albo nawet pominąć. Kruche gorzkie czekoladki wypełnione aromatem róży są zaskakujące i bardzo smaczne, lecz jeśli trudno ci zdobyć coś różanego, użyj startej skórki z ekologicznej pomarańczy. Soczyste trufle kokosowe na pewno zasmakują każdemu. Czekoladowe pralinki wypełnione nadzieniem orzechowym lub owocowym to gwarantowany strzał w dziesiątkę za każdym razem, gwarantujemy! Suszona śliwka wypełniona słodkim masłem migdałowym, w kruchej czekoladowej otoczce przypomina miękką galaretkę z kremem, a jest o wiele łatwiejsza do zrobienia.

Prosto, naturalnie i pysznie. Polecamy!

Trufle czekoladowe z miętą

przepis na trufle czekoladowo mietowe

Zdjęcie: Agata Deja

Składniki (ok. 7 sztuk):

– 100 g suszonych daktyli
– 3 płaskie łyżki kakao (15 g)
– 4 duże listki świeżej mięty
– kakao, do obtoczenia i świeże listki mięty do przybrania

Daktyle wrzucamy do miseczki, zalewamy gorącą wodą i odstawiamy do namoczenia na 15 minut. Po tym czasie dokładnie odcedzamy, wyciskamy i usuwamy pestki, jeśli jakieś są. Daktyle wrzucamy do blendera, dodajemy kakao i poszarpane listki mięty i miksujemy na gładko. Następnie masę wkładamy do zamrażarki na 15 minut, po czym rolujemy z niej kuleczki wielkości orzecha włoskiego, obtaczamy w kakao i przybieramy listkiem mięty. Przechowujemy w lodówce do 3 dni.

Czekoladki z różą

przepis na czekoladki z różą

Zdjęcie: Agata Deja

Składniki (ok. 10 sztuk):

– 100 g gorzkiej czekolady dobrej jakości o wysokiej zawartości kakao (70-80%)
– 1 łyżeczka ekologicznych, suszonych płatków róży lub kilka kropel wody różanej

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, a płatki róży tniemy nożyczkami lub rozrywamy na drobne kawałeczki. Dodajemy płatki róży lub różaną wodę do rozpuszczonej czekolady, mieszamy i rozlewamy do silikonowych foremek na ok. 5 mm wysokości. Wypełnione foremki wkładamy do lodówki, aż czekoladki stężeją. Przechowujemy w chłodnym miejscu.

Trufle kokosowe

trufle kokosowe

Zdjęcie: Agata Deja

Składniki (ok. 15 sztuk):

– 100 g suszonych daktyli
– 1/2 szklanki wiórków kokosowych (ok. 40 g)
– 2-4 łyżki mleka kokosowego lub wody
– wiórki kokosowe do obtoczenia

Daktyle wrzucamy do miseczki, zalewamy gorącą wodą i odstawiamy do namoczenia na 15 minut.

Po tym czasie dokładnie odcedzamy, wyciskamy i usuwamy pestki. Daktyle wrzucamy do blendera, dodajemy wiórki, 2 łyżki mleka i miksujemy na gładko, w razie potrzeby dodajemy dodatkową porcję mleka. Następnie masę rolujemy w kuleczki wielkości orzecha włoskiego i obtaczamy w wiórkach. Przechowujemy w lodówce do 3 dni.

Pralinki orzechowe

Składniki (ok. 15 sztuk):

– 100-200 g gorzkiej czekolady dobrej jakości o wysokiej zawartości kakao (70-80%)
– 1 łyżka niesłodzonego masła orzechowego
– 1-2 łyżki syropu daktylowego lub klonowego

Czekoladę siekamy i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Następnie wlewamy do foremek silikonowych do 1/3 ich pojemności i obkręcamy, aby czekolada pokryła dokładnie wszystkie ścianki, można sobie w tym pomóc drugim końcem łyżeczki, rozprowadzając nim czekoladę na brzegach formy. Wkładamy wypełnioną formę do zamrażarki na 15 minut. Mieszamy masło orzechowe z syropem. Po wyjęciu formy z zamrażarki wlewamy do każdej dziurki orzechową masę na 3/4 wysokości, po czym dopełniamy każdą formę rozpuszczoną czekoladą. Wkładamy do lodówki lub zamrażarki na chwilę, aż czekolada stwardnieje. Przechowujemy w lodówce do 5 dni.

Pralinki owocowe

Składniki (ok. 15 sztuk):

– 100-200 g gorzkiej czekolady dobrej jakości o wysokiej zawartości kakao (70-80%)
– 1-2 łyżki marmolady owocowej dobrej jakości, a najlepiej domowej (np. wiśniowo-lawendowej)

Czekoladę siekamy i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Następnie wlewamy do foremek silikonowych do 1/3 ich pojemności i obkręcamy, aby czekolada pokryła dokładnie ścianki, można sobie w tym pomóc drugim końcem łyżeczki, rozprowadzając nim czekoladę na ściankach. Wkładamy wypełnioną formę do zamrażarki na 15 minut, następnie wlewamy do każdej dziurki odrobinę marmolady, po czym zalewamy każdą resztą czekolady. Wkładamy do lodówki lub zamrażarki na chwilę, aż czekolada stwardnieje. Przechowujemy w lodówce do 3 dni.

Suszone śliwki z migdałami 

przepis na suszoną śliwke

Zdjęcie: Agata Deja

Składniki (15 sztuk):

– 15 suszonych śliwek bez pestek
– 100 g gorzkiej czekolady dobrej jakości o wysokiej zawartości kakao (70-80%)
– 1 łyżka masła migdałowego
– 1 łyżka syropu daktylowego

Śliwki wrzucamy do miseczki, zalewamy wrzątkiem i odstawiamy do namoczenia na 15 minut. Po wyjęciu dokładnie odcedzamy i odciskamy. W międzyczasie rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej, a w małej miseczce mieszamy masło migdałowe z syropem na gładką masę. Wypełniamy migdałową masą wgłębienie w każdej śliwce, po czym obtaczamy wszystkie w rozpuszczonej czekoladzie. Układamy na papierze do pieczenia lub specjalnej kratce do obciekania i odstawiamy na bok lub wstawiamy do lodówki do czasu stwardnienia polewy. Przechowujemy w lodówce do 3 dni.

 

Agata Deja – fotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

Wegańskie masło jaglane

Rozgotowałaś ryż? Zrób congee ze szparagami

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć