Przejdź do treści

Efekt jo-jo czyli jak nie utyć na diecie

Jak utyć na diecie
Jak utyć na diecie
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Muesli/iStockphoto
Muesli – szczęście w proszku. 3 pomysły na zdrowe śniadanie
Dorośli stoją w szlafrokach
Duńska telewizja publiczna pokazuje dzieciom nagich dorosłych: „Tak wyglądają normalne ciała”
Mamy polski lek na COVID-19! To pierwszy taki produkt na świecie
Mamy polski lek na COVID-19. To pierwszy taki produkt na świecie
Pięć łyżeczek z róznymi rodzajami soli, sól rozsypana na blacie
9 sygnałów, że jesz za dużo soli
Kobieta chora na COVID-19 wyszła na zakupy. Sąd wydał wyrok
Kobieta chora na COVID-19 wyszła z domu na zakupy. Teraz sąd wydał wyrok

Brak silnej woli to niejedyny i być może nawet nie najczęstszy powód niepowodzeń w odchudzaniu. Osoby będące na diecie lubią umilać sobie życie wiarą w mity, bzdurne teorie, legendy, a przede wszystkim robią wszystko, by oszukać własny organizm. Oto dziesięć sprawdzonych sposobów na to, by nawet na diecie nie stracić ani kilograma.

1. Jedz mało

A staniesz się częścią jednej z największych tajemnic wszech świata, bowiem dołączysz do ludzi, którzy twierdzą, że nie wiedzą, dlaczego tyją, skoro tak mało jedzą. Ot, śniadanie rano, nierzadko w biegu do roboty, a wieczorem obiadokolacja.

2. Idź do sauny

Spotkasz tam wiele osób z nadwagą, które bardzo przekonująco wyjaśnią ci, jak doskonale wpływa ona na odchudzanie. Po każdej wizycie są pół kilograma chudsi. Wyjaśnianie im, że nie tyle spalili tłuszcz, ile pozbyli się wody z organizmu, to strata czasu.

3. Polegaj na Atkinsach, Dunkanach i innych Kopenhagach

Nie ma to jak skomplikować sobie życie i zamiast po prostu żreć mniej, dać się uwieść filozofii jednego z setek pseudoekspertów. A przy okazji samemu stać się ekspertem, bo kto jak kto, ale na tematy diety najlepiej potrafią wymądrzać się ci, którym – mimo wielu prób – nigdy nie udało się schudnąć.

4. W kawiarniach zamawiaj latte z mlekiem odtłuszczonym.

Bo ma kilka kalorii mniej. Tak na oko – tyle, ile spalisz, wchodząc po schodach. Ruchomych.

5. Nie unikaj fast foodów

Przecież do każdego burgera możesz zamówić colę light, a jeśli jesteś na ścisłej diecie, to weź sałatkę i polej ją sosem. Bo zdrowo.

6. Zamiast czekolady wsuwaj batoniki zbożowe

Tylko przypadkiem nie patrz, ile mają kalorii, bo jeszcze okaże się, że niewiele mniej od tych czekoladowych.

7. Chrup

Wszelkie suchary, dmuchane pieczywa i im podobne. Ciesz się, że ich kaloryczność jest o połowę mniejsza od tradycyjnych kajzerek, i nie trać czasu na zastanawianie się, dlaczego musisz zjeść ich więcej, aby zaspokoić głód.

8. Unikaj tłuszczu, nawet w jogurtach

Dawaj wiarę reklamom ze szczupłymi modelkami spożywającymi wszystko, co ma zero tłuszczu, jest fit, zdrowe i pożywne. To nic, że kalorii w nich jest niewiele mniej niż w tradycyjnych, a unikanie tłuszczu na diecie nie jest najlepszym pomysłem.

9. Zważ się po trzech dniach diety

Podskocz z radości, obdzwoń wszystkie koleżanki i napisz na Facebooku, że udało ci się zrzucić już 2 kg. Ignoruj tych, którzy powiedzą ci, że to prawdopodobnie woda lub treść jelitowa, a tłuszczu ile miałeś, tyle masz.

10. Ulegaj mitom

Czy znasz jakąkolwiek osobę, której udała się kuracja odchudzająca, bo piła litry zimnej wody rzekomo spalającej tłuszcz, jadła kilogramy grejpfrutów również rzekomo spalających tłuszcz, żyła na kapuście, jajkach i lodach? Nikt tak bardzo nie wierzy w mity jak ci, którzy pragną pozbyć się nadwagi, i nikt tak ich nie rozpowszechnia jak ci, na których one nie działają.

Tomek Tomczyk – autor bloga Kominek.es, nie jest profesorem, nie ma doktoratu, ma za to magistra, ale nie pamięta za jakie grzechy. Nigdy nie skończy trzydziestki. Marzy, by zostać kiedyś prezesem, dyrektorem, współzałożycielem czegokolwiek albo członkiem zarządu. Jakiegokolwiek. Znany z tego, że wszystko wie najlepiej i do wszystkiego ma jakiś stosunek. Na co dzień przed nikim nie odpowiada, nikomu się nie tłumaczy, nie wie, co to stres i brak wolnego czasu. Nie rozumie, po co żyje i dla kogo. Jest autorem czterech książek, w tym trzech swoich, oraz setek publikacji z zakresu szeroko pojętych relacji damsko-męskich oraz mediów. Kocha piłkę nożną, kobiety, boks, tenisa, Kubicę i saunę. Dużo czyta, głównie o sobie. Żyje w celibacie, nie pije, nie ćpa, pali tylko wtedy, kiedy pije. Nigdy nie udowodniono mu, że na czymkolwiek się zna.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

szczupła dziewczyna

Chudnięcie – ile można zdrowo chudnąć? Jem i chudnę – przyczyny

Dieta ketogeniczna – co jeść? Zasady diety i jadłospis

Sól

Sód – rola, skutki niedoboru i nadmiaru, źródła sodu

mięso jako źródło siarki

Siarka – właściwości, niedobór i nadmiar, źródła w diecie

owoce cytrusowe

Fosfor – rola, skutki nadmiaru i niedoboru, naturalne źródła

sól

Chlor – rola w organizmie, niedobór, objawy zatrucia

mięso, jaja i ryby

Azot – właściwości, źródła, skutki nadmiaru i niedoboru

YouTuberka Natalia Szymaniec z duetu „Szparagi” schudła 35 kg. Teraz apeluje: taka dieta wymaga opieki lekarza

Potas – źródła w diecie oraz skutki niedoboru i nadmiaru

L-karnityna

L-karnityna – rola w organizmie, niedobór, suplementacja

owoce

Kwas gamma-linolenowy GLA – działanie, źródła, niedobór

siemię lniane

Kwas alfa-linolenowy (ALA) – rola, źródła, skutki niedoboru

Brokuły na stole

Izotiocyjaniany – co to jest? Gdzie można je znaleźć?

Jesteś ciągle zmęczona? Być może to kwestia diety. Przyjrzyj się swoim nawykom

Dieta przed urlopem, czyli jak stworzyć wymarzone beach body

orzechy brazylijskie

Selen – rola, skutki niedoboru i przedawkowania, źródła

Produkty bogate w molibden

Molibden – rola w organizmie, zapotrzebowanie, niedobór

Miedź

Miedź – rola w organizmie, nadmiar i niedobór, źródła

suplement diety

Mangan – rola, nadmiar, niedobór, źródła w pokarmie

Nawyki żywieniowe dziecka - jak je zmienić?

Nawyki żywieniowe dzieci – dobre i złe. Zmiana nawyków na zdrowe

Fakty i mity: margaryna i masło

Margaryna czy masło na cholesterol? Co go obniży? Skład

owoce morza

Kobalt – właściwości, niedobór, źródła, alergia na kobalt

produkty spożywcze

Jod – właściwości, niedobór i nadmiar, naturalne źródła

pasta do zębów

Fluor – właściwości, źródła, niedobór i szkodliwość fluoru

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?