Przejdź do treści

Kobiety „ubrane” w siniaki – dosadna kampania przeciwko przemocy domowej

rysunki kobiet z siniakiami
źródło: Josefinas
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Facebook.com
„Jesteś piękna! Nieważne, czy masz po ciąży wystający brzuch, bliznę po cesarce czy bardziej wiszące cycki” – młoda mama pokazała prawdziwe zdjęcie po porodzie
Unsplash
Dlaczego warto jeść tłuste ryby? Specjaliści z „Czytamy etykiety” wyjaśniają
Chcesz podkręcić swój seksualny apetyt? Sprawdź, czy twoja dieta jest bogata w tę witaminę
5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi
istockphoto
„Że Niby Fit” na Instagramie: 5 kroków, jak nie przytyć w wakacje

Przemoc domowa jest problemem, o którym kobiety boją się mówić głośno. Żeby zwrócić uwagę społeczeństwa na ten temat, znany portugalski producent obuwia Josefinas stworzył kampanię „Collections”, w ramach której zaprezentował serię t-shirtów prezentujących kobiety „ubrane” w siniaki.

Przemoc domowa to istotny problem społeczny. W Polsce doświadcza jej 4 mln kobiet rocznie, wg statystyk w ciągu tygodnia 3 kobiety giną z ręki partnera. Sprawcy znęcają się psychicznie i fizycznie. Kobiety dotknięte agresją często biorą odpowiedzialność na siebie za to, co je spotyka. Uzależniają się od oprawcy, czują się winne, niekiedy uważają, że zasługują na takie traktowanie. Ukrywają swój stan, nie szukając pomocy.

W Portugalii powstała kampania, która ma zwrócić uwagę na problem ukrywania aktów przemocy doświadczanych w domu.  „Collections” to t-shirty na których zamieszczono rysunki z wymówkami, jakich używają kobiety, by wytłumaczyć się z kolejnych siniaków: „Weszłam w coś”, „Wpadłam na drzwi”, „Spadłam ze schodów”.

603 miliony kobiet mieszka w krajach, w których przemoc domowa nie traktowana jak przestępstwo. 7 na 10 kobiet jest ofiarami przemocy fizycznej lub seksualnej. Kobiety zarówno w wieku 15, jak i 44 lat częściej cierpią z powodu przemocy domowej niż wtedy, gdy zachorują na raka lub mają wypadek samochodowy. Liczby te są szokujące, zasługują na głęboką refleksję. Aby stworzyć nowy sposób pomocy i zwrócić uwagę na ofiary przemocy w rodzinie, spotkaliśmy się z uznaną ilustratorką Jacqueline Bissett i opracowaliśmy „Kolekcję”. Symboliczne koszulki, które pokazują, że nie należy ukrywać przemocy domowej” – tak o kampanii napisali przedstawiciele marki Josefinas.

603 million women live in countries where domestic violence isn’t considered a crime. 7 in 10 women are victims of…

Gepostet von Josefinas am Montag, 11. Februar 2019

kobieta z włosami do ramion z siniakami na całym ciele

źródło: Josefinas

kobieta z fługi czarnymi włosami, z siniakami na całym ciele

źródło: Josefinas

kobieta w koku, widoczna z profilu z siniakami na całym ciele

źródło: Josefinas

Celem kampanii jest uświadomienie, że przemoc w rodzinie może dotknąć każdą kobietę oraz nakłonienie społeczeństwa do głośnego dialogu na ten temat. Twórcy chcą pomóc kobietom przerwać milczenie i  tym samym uwolnić je z agresywnego świata.

T-shirty można kupić za pośrednictwem strony projektanta, cena to ok. 340 zł za sztukę. Dochód ze sprzedaży bezpośrednio zasila pomoc ofiarom przemocy domowej.

Kampania „Collections” jest kontynuacją inicjatywy „You Can Leave” (Możesz odejść), która byłą realizowana w lipcu 2018 roku. Wówczas Josefinas zaprojektował specjalną linię butów, których sprzedaż pomogła ponad 60 kobietom, które dotknęła przemoc domowa.

Josefinas Speak: a pair of meaningful sneakers. Know more online at www.josefinas.com/store/speak. 📷 @helenacoelhooo

Gepostet von Josefinas am Mittwoch, 20. Februar 2019

 

Jeśli doświadczasz przemocy domowej lub jesteś jej bezpośrednim świadkiem koniecznie zadzwoń na policję i poproś o interwencję.

Możesz też skontaktować  się z Ogólnopolskim Pogotowiem dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” pod numerem tel. 22 668-70-00.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

Zainteresują cię również:

„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

Nie wyrzucaj resztek! Weź udział w festiwalu kulinarnym „Szanuj jedzenie”

„Autyzm może sprawić, że odkryjesz rzeczy niezwykłe”. Warto wiedzieć trochę więcej o autyzmie. Ta animacja ci w tym pomoże

Przygotuj się na bieg w szczytnym celu. Już wkrótce jubileuszowa edycja Avon Kontra Przemoc

„Autyzm – wystarczy zrozumieć”. Ucz się tolerancji w najnowszej kampanii mówiącej o spektrum autyzmu

„Mamy dość litowania się nad sprawcami przemocy”. Kampania „Alfabet Zgody. Bo tylko TAK znaczy TAK” w walce z cyberprzemocą

nagrobki z piasku

Piaskowy cmentarz – wymowna kampania zwracająca uwagę na raka skóry

„Każdego dnia 2 nastolatków próbuje odebrać sobie życie”. Zobacz najnowszą kampanię „(Nie)widzialna nastoletnia depresja”

kobieta siedzi w metrze obok siedzenia w kształcie mężczyzny z widocznym penisem

Penis na siedzeniu w wagonie metra. Niech mężczyźni poczują to, czego doświadczają molestowane kobiety

rysunek kota robiącego sobie zdjęcie telefonem

Cyberprzemoc to poważny problem. Jesteś świadoma zagrożeń? Zobacz kampanię „Stop Sextortion”

Wstydź się za to, że „żresz”. O kontrowersyjnych plakatach na polskich ulicach. Miały edukować, a upokarzają

gwaizdy w kampanii cos do nich mam

Kampanie społeczne 2018 r. Zestawienie najbardziej poruszających inicjatyw

dwójka dzieci siedzi na tylnym siedzeniu samochodu

„Nie serwuj sobie choroby” – mocna kampania przeciw otyłości

Nastolatka stworzyła kampanię przeciwko molestowaniu

Małgorzata Socha: apelujemy do wszystkich o głód pomagania

Depresja – trzy czwarte Polaków się jej wstydzi. Na ratunek ruszyła kampania społeczna

Kasia Bigos kettlebell

Domowe ćwiczenia z kettlebells. Ten mały sprzęt może czynić prawdziwe cuda

jak być fit na wakacjach

Jak być fit na wakacjach?

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Dlaczego zapominamy

Dlaczego zapominamy?

Google Doodle

Google Doodle z René Favaloro! To on jako pierwszy wszczepił bypassy kobiecie

Centymetr i waga

Jak dokonywać pomiarów ciała? Tłumaczy trenerka, Kasia Bigos

„Polki pozwalają, żeby bez końca dokładać im obowiązków. A zdrowy egoizm jest po to, żeby czasem powiedzieć nie” – mówi Karolina Cwalina-Stępniak, autorka książki „#girlstalk Dziewczyny, rozmowy, życie”

nuda

Kiepska pogoda pokrzyżowała twoje plany urlopowe? Zobacz, jak nudzić się w kreatywny sposób