Przejdź do treści

Kobiety „ubrane” w siniaki – dosadna kampania przeciwko przemocy domowej

rysunki kobiet z siniakiami
źródło: Josefinas
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ktoś cię skrzywdził i nie potrafisz o tym zapomnieć? Zamiast pielęgnować w sobie urazę, wybacz. Dla siebie!
Reklamy fast foodów mogą zostać zakazane w Wielkiej Brytanii. To plan walki z epidemią otyłości wśród dzieci. Brawo!
mama i córka
A ty, jako dorastająca dziewczyna, czego nie usłyszałaś od swojej mamy na temat cielesności, okresu czy seksu?
5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem
„Nie, nie spodziewasz się dziecka. To tylko ciąża spożywcza”. O dolegliwościach układu pokarmowego opowiada lekarka Małgorzata Ponikowska

Przemoc domowa jest problemem, o którym kobiety boją się mówić głośno. Żeby zwrócić uwagę społeczeństwa na ten temat, znany portugalski producent obuwia Josefinas stworzył kampanię „Collections”, w ramach której zaprezentował serię t-shirtów prezentujących kobiety „ubrane” w siniaki.

Przemoc domowa to istotny problem społeczny. W Polsce doświadcza jej 4 mln kobiet rocznie, wg statystyk w ciągu tygodnia 3 kobiety giną z ręki partnera. Sprawcy znęcają się psychicznie i fizycznie. Kobiety dotknięte agresją często biorą odpowiedzialność na siebie za to, co je spotyka. Uzależniają się od oprawcy, czują się winne, niekiedy uważają, że zasługują na takie traktowanie. Ukrywają swój stan, nie szukając pomocy.

W Portugalii powstała kampania, która ma zwrócić uwagę na problem ukrywania aktów przemocy doświadczanych w domu.  „Collections” to t-shirty na których zamieszczono rysunki z wymówkami, jakich używają kobiety, by wytłumaczyć się z kolejnych siniaków: „Weszłam w coś”, „Wpadłam na drzwi”, „Spadłam ze schodów”.

603 miliony kobiet mieszka w krajach, w których przemoc domowa nie traktowana jak przestępstwo. 7 na 10 kobiet jest ofiarami przemocy fizycznej lub seksualnej. Kobiety zarówno w wieku 15, jak i 44 lat częściej cierpią z powodu przemocy domowej niż wtedy, gdy zachorują na raka lub mają wypadek samochodowy. Liczby te są szokujące, zasługują na głęboką refleksję. Aby stworzyć nowy sposób pomocy i zwrócić uwagę na ofiary przemocy w rodzinie, spotkaliśmy się z uznaną ilustratorką Jacqueline Bissett i opracowaliśmy „Kolekcję”. Symboliczne koszulki, które pokazują, że nie należy ukrywać przemocy domowej” – tak o kampanii napisali przedstawiciele marki Josefinas.

603 million women live in countries where domestic violence isn’t considered a crime. 7 in 10 women are victims of…

Gepostet von Josefinas am Montag, 11. Februar 2019

kobieta z włosami do ramion z siniakami na całym ciele

źródło: Josefinas

kobieta z fługi czarnymi włosami, z siniakami na całym ciele

źródło: Josefinas

kobieta w koku, widoczna z profilu z siniakami na całym ciele

źródło: Josefinas

Celem kampanii jest uświadomienie, że przemoc w rodzinie może dotknąć każdą kobietę oraz nakłonienie społeczeństwa do głośnego dialogu na ten temat. Twórcy chcą pomóc kobietom przerwać milczenie i  tym samym uwolnić je z agresywnego świata.

T-shirty można kupić za pośrednictwem strony projektanta, cena to ok. 340 zł za sztukę. Dochód ze sprzedaży bezpośrednio zasila pomoc ofiarom przemocy domowej.

Kampania „Collections” jest kontynuacją inicjatywy „You Can Leave” (Możesz odejść), która byłą realizowana w lipcu 2018 roku. Wówczas Josefinas zaprojektował specjalną linię butów, których sprzedaż pomogła ponad 60 kobietom, które dotknęła przemoc domowa.

Josefinas Speak: a pair of meaningful sneakers. Know more online at www.josefinas.com/store/speak. 📷 @helenacoelhooo

Gepostet von Josefinas am Mittwoch, 20. Februar 2019

 

Jeśli doświadczasz przemocy domowej lub jesteś jej bezpośrednim świadkiem koniecznie zadzwoń na policję i poproś o interwencję.

Możesz też skontaktować  się z Ogólnopolskim Pogotowiem dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” pod numerem tel. 22 668-70-00.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Mamy dość litowania się nad sprawcami przemocy”. Kampania „Alfabet Zgody. Bo tylko TAK znaczy TAK” w walce z cyberprzemocą

nagrobki z piasku

Piaskowy cmentarz – wymowna kampania zwracająca uwagę na raka skóry

„Każdego dnia 2 nastolatków próbuje odebrać sobie życie”. Zobacz najnowszą kampanię „(Nie)widzialna nastoletnia depresja”

kobieta siedzi w metrze obok siedzenia w kształcie mężczyzny z widocznym penisem

Penis na siedzeniu w wagonie metra. Niech mężczyźni poczują to, czego doświadczają molestowane kobiety

rysunek kota robiącego sobie zdjęcie telefonem

Cyberprzemoc to poważny problem. Jesteś świadoma zagrożeń? Zobacz kampanię „Stop Sextortion”

Wstydź się za to, że „żresz”. O kontrowersyjnych plakatach na polskich ulicach. Miały edukować, a upokarzają

gwaizdy w kampanii cos do nich mam

Kampanie społeczne 2018 r. Zestawienie najbardziej poruszających inicjatyw

dwójka dzieci siedzi na tylnym siedzeniu samochodu

„Nie serwuj sobie choroby” – mocna kampania przeciw otyłości

Nastolatka stworzyła kampanię przeciwko molestowaniu

Małgorzata Socha: apelujemy do wszystkich o głód pomagania

Depresja – trzy czwarte Polaków się jej wstydzi. Na ratunek ruszyła kampania społeczna

Wyjdź ze swojej głowy! Ile razy myślałeś o osobie spotkanej w windzie, ale bałeś się odezwać? Spot reklamujący obuwie świetnie pokazuje, co tracimy będąc nieśmiałymi

Pamiętasz stres przed pierwszym razem? Kilka słów o tym, jak powinniśmy zacząć przygodę z seksem

zła kobieta

Jesteś wkurzona a żal ci ładnych talerzy? Kasia Bem radzi, jak skutecznie rozładować złość

Foch w związku jest mile widziany, ale nie dla ciebie

Gorsza od innych. Jak żyć z kiepskim poczuciem wartości?

Screen z animacji kampanii Wciąż jestem tym, kim byłem

Mimo choroby „wciąż jestem tym, kim byłem”. Poruszająca kampania o dzieciach chorych na nowotwór

Anhedonia – gdy nic nie cieszy

Nic mnie nie cieszy. Czy to już depresja?

„Im więcej zrobimy dla siebie w wieku średnim, tym większe mamy szanse na udaną starość. Na swoją starość pracujemy też tym, jacy jesteśmy dla ludzi”. O depresji ludzi starych rozmawiamy z prof. Dominiką Dudek

para chłopak i dziewczyna

„Opuszczenie osoby toksycznej wiąże się z tęsknotą i bólem”. O toksycznych związkach i wychodzeniu z nich, mówi nam psycholog

„Nierealistyczne uwielbienie dla siebie skutkuje odpychającym dla innych poczuciem, że wszystko się takiej osobie należy”. O samoakceptacji mówi nam psycholog Katarzyna Wawer-Dziedziak

„Dzieci nie potrafią się skupić, kiedy stoi nad nimi krytykujący je rodzic”. Jak złość i kłótnie rodziców wpływają na dzieci? Tłumaczy mediatorka Patrycja Juszkat

Męski pigułki antykoncepcyjne?

Pigułki antykoncepcyjne dla mężczyzn? „Nie zaufałabym, no, poza wazektomią, bo to jest jednak dość pewna i stała metoda”

5 zaskakujących sposobów na energetyczny strzał

Brakuje ci energii? Oto 5 zaskakujących sposobów na przezwyciężenie kryzysu