Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Odchudzanie - dieta vs. trening

Odchudzanie - dieta vs. trening
Fot. Katarzyna Milewska
Odchudzanie - temat zawsze aktualny. Na co warto postawić? Czy szybsze efekty przyniesie dieta, czy jednak trening? Czy coś z tego duetu może nie działać?

Pora rozprawić się z pewnymi mitami. Wielu ekspertów jest zdania, że sama systematyczna aktywność fizyczna nie spowoduje zamierzonej utraty wagi. I my się pod tym w pewnym sensie podpisujemy. Dlaczego? Bo czasem faktycznie tak się dzieje. Zaczynasz ćwiczyć, wydaje ci się więc uzasadnione, że teraz to wreszcie możesz jeść, co chcesz. Mało tego - w związku ze zwiększeniem treningów, okazuje się, że częściej czujesz się głodny i zjadasz większe porcje. W ten sposób zataczasz błędne koło. Wylewasz siódme poty, a utracone kalorie nadrabiasz, jedząc przekąski lub nie do końca mądrze dobrane posiłki.

Prawda jest taka, że aby zrealizować swój cel, potrzebny jest odpowiedni, indywidualny plan żywieniowy o lekkim deficycie energetycznym. Ale absolutnie nie ma mowy tutaj o słynnych dietach 1000 kcal.

Czy można więc schudnąć, tylko trenując albo tylko trzymając dietę?

Trenując systematycznie, a przy tym nie przestrzegając planu dietetycznego, trudno będzie utracić zbędne kilogramy. Jednak w odwrotnej sytuacji, kiedy stawiasz na przestrzeganie diety bez aktywności fizycznej, kilogramy będą uciekać. Czy to znaczy, że nie potrzebujesz treningu? Nic bardziej mylnego. Trening jest nieodłącznym elementem procesu redukcji tkanki tłuszczowej i ujędrniania ciała. Kiedy przychodzi moment spowolnienia lub zatrzymania spadku wagi, to właśnie trening przynosi najlepsze rezultaty.
Jaki trening wybrać? To zależy. Doskonale działają interwały, trening siłowy lub inne zajęcia fitness. To dzięki aktywności fizycznej napędzasz metabolizm, który nakręcony jest nawet wtedy, kiedy siedzisz za biurkiem. To właśnie dzięki niemu ciało jest silne oraz jędrne, a ty bez problemu wykonujesz codzienne czynności – w dodatku z lepszym samopoczuciem.

To właśnie trening daje satysfakcję i pozytywną energię oraz motywację na cały dzień, aby zdrowo się odżywiać.

Dieta i trening powinny iść w parze. Zawsze! 

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Odchudzanie – to nie tylko kalorie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwiczenia na ból pleców i szyi

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał