Przejdź do treści

Śniadanie na ciepło. Trzy proste przepisy na sobotni poranek!

3 jesienne śniadania na ciepło
Zdjęcie: Paulina Kolondra | Time for Dessert
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Witaminy i mikroelementy: sprawdź, jak powinno się je łączyć. Niewiedza może być niebezpieczna
Przesilenie wiosenne zmęczenie
Przesilenie wiosenne to nie fanaberia, tylko realny problem. Psycholog wyjaśnia, jak sobie z nim radzić
szklanka wody
Filtrujesz wodę? Pijesz niegazowaną czy tą z bąbelkami? A może „kranówkę”? O rodzajach wód porozmawialiśmy z lekarzem Krzysztofem Lachowskim
akcja jestem, badam się
„Jestem, badam się” – akcja, która ma przypominać kobietom o badaniach profilaktycznych
Jak wrócić do biegania po ciąży?
Jak wrócić do biegania po ciąży?

Przyszła jesień, a wraz z nią chłodne wieczory i mroźne poranki. Nie ma nic lepszego na ten chłodny czas niż przepyszne ciepłe śniadanie przed wyjściem z domu. Mamy dla was 3 propozycje – i naprawdę nie są to parówki ani jajecznica!

Śniadanie to zdecydowanie mój ulubiony posiłek w ciągu dnia. Gdybym mogła, jadłabym śniadania przez cały dzień. Oczywiście w tygodniu trudno znaleźć czas na celebrowanie tego posiłku, więc przepisy, które dla was przygotowałam, cechują się nie tylko rozgrzewającymi właściwościami, ale też łatwością przygotowania. Wypróbujcie superzdrową jaglankę, wyjątkowe tosty i nieziemsko dobrą szakszukę. Czas na śniadanie mistrzów!

Jaglanka z cynamonem i jesiennymi owocami

Zdjęcie: Paulian Kolondra

Składniki (na jedną porcję):

– 3 łyżki kaszy jaglanej surowej
– łyżeczka cynamonu
– syrop z agawy
– figa
– kilka malin
– kilka borówek lub jeżyn
– 1/2 gruszki
– winogrona

Sposób przygotowania:

Jaglankę wsypujemy do garnka i chwilę podprażamy, aż do momentu, kiedy zacznie wydobywać się z niej orzechowy aromat. Następnie 2 razy przepłukujemy wrzątkiem i zalewamy wodą w proporcji 2:1, czyli 2 razy więcej wody niż kaszy. Wsypujemy płaską łyżkę cynamonu i gotujemy. Gdy woda zacznie się gotować, zmniejszamy płomień i gotujemy jeszcze przez 5 minut. Przekładamy do miseczki, polewamy syropem z agawy i dekorujemy sezonowymi owocami.

 

Zobacz także

Szakszuka

3 jesienne śniadania na ciepło

Składniki:

– 2 puszki pokrojonych pomidorów
– 3 jajka
– bazylia lub kolendra
– cebula
– 2 ząbki czosnku
– 1 czerwona papryka
– odrobina harissy
– olej do smażenia
– sól

Sposób przygotowania:

Miażdżymy czosnek i podsmażamy na oleju. Cebulę i paprykę kroimy w kostkę i dodajemy na patelnię do czosnku. Smażymy przez mniej więcej 3 minuty. Po tym czasie wylewamy zawartość puszek z pomidorami i gotujemy aż do momentu, w którym sok z pomidorów wyparuje, a masa się zagęści. Dodajemy przyprawy i mieszamy. Robimy 3 zagłębienia, do których wbijamy jajka i trzymamy na ogniu aż do ścięcia. Przed podaniem posypujemy ulubionymi ziołami i gotowe!

Zobacz także

Tosty z awokado i jajkiem w koszulce

3 jesienne śniadania na ciepło

Składniki:

– 2 kromki chleba na zakwasie
– 1 awokado
– ząbek czosnku
– kilka kropel cytryny
– jajko
– pieprz i sól
– pestki dyni

Sposób przygotowania:

Chleb grillujemy na patelni do grillowania. Z awokado robimy pastę, ugniatając obrany owoc z czosnkiem, sokiem z cytryny i przyprawami. Tosty smarujemy pastą. Jeśli się bardzo spieszymy, to po prostu kroimy awokado w plasterki, skrapiamy cytryną i układamy na tostach. Do tego przygotowujemy jajko w koszulce. W garnku gotujemy ok. litra wody i dodajemy łyżkę octu. Jajko rozbijamy do malutkiej miseczki. Ważne jest, żeby jajko było jak najświeższe, wtedy mamy większe szanse powodzenia. Gdy tylko na wodzie pojawiają się bąbelki, przelewamy delikatnie jajko do wody. Czekamy, aż białko się zetnie i wyciągamy jajko łyżką cedzakową. Jest jeszcze jeden niezawodny sposób. Jajko rozbijamy na chochlę, którą zanurzamy w gotującej się wodzie i czekamy, aż białko się zetnie. Jednak wymaga to cierpliwości i odpowiedniej chochli – im głębsza, tym lepsza.

Gotowe jajko układamy na toście. Posypujemy pestkami dyni lub rukolą.

 

Paulina Kolondra – prowadzi bloga Timefordessert.pl, jest pasjonatką fotografii i kulinarnych stylizacji, których można nauczyć się pod jej okiem na warsztatach fotograficznych Aparat Kuchenny.

 

Najnowsze w naszym serwisie

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Sprawdź, co masz na talerzu. Źle dobrana dieta może być powodem irytacji

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

Masz w lodówce kiszone ogórki? Zobacz, co możesz z nich wyczarować