Przejdź do treści

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać
Fot: Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobiety na zajęciach fitness
Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Gosia Włodarczyk
„Presja, by jak najszybciej wrócić do formy, jest dla kobiet krzywdząca. Ciału trzeba dać czas na regenerację”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką Gosią Włodarczyk
facet patrzy na tyłek kobiety
„Niezła dupa”, „fajne cycki” – kampania „To nie komplement!” pokazuje, że te zwroty nie mają nic wspólnego z pochwałami
Sex coach – kto to taki?
Pod lupę bierze seksualność i relacje intymne. Sex coach – kto to taki i czym różni się od seksuologa?

Zasada jest prosta: do zimowego wypadu na narty czy deskę trzeba się solidnie przygotować. Trening narciarski powinien się składać z ćwiczeń, które angażują do pracy całe ciało, poprawiają elastyczność mięśni, zwiększają mobilność w stawach, wzmacniają mięśnie głębokie ‒ dzięki czemu mamy lepszą stabilizację. Oto nasz zestaw.

Niech te ćwiczenia będą uzupełnieniem zwykłego treningu. Wykonuj je minimum trzy razy w tygodniu, zaczynając od poświęcenia każdemu 30 sekund, i z każdym treningiem podnoś sobie poprzeczkę.

1. Wykrok z rotacją tułowia

Fot: Katarzyna Milewska

Wykonaj wykrok w przód z jednoczesnym wdechem i rękami zgiętymi do środka na wysokości klatki piersiowej. Pamiętaj, aby kolano z przodu nie wychodziło za linię stopy, a drugie było przedłużeniem kręgosłupa. Cały ciężar ciała spoczywa na biodrach, sylwetka wyprostowana. W momencie kiedy jesteś w pozycji wykroku w przód, wykonaj rotację tułowia na stronę nogi, która prowadzi. Następnie wydechem wróć do pozycji wyjściowej i powtórz to samo na drugą stronę.

2. „Łyżwiarz”

Fot: Katarzyna Milewska

Stań w lekkim rozkroku. Pochyl się w przód, zachowując proste plecy. Prawą nogę przenieś skrzyżnie w tył, nie odkładając jej na ziemię, a prawą rękę skieruj do lewej stopy. Następnie przeskokiem zamieniaj pracę ramion i nóg.

3. „Superman” w podporze przodem z przyciągnięciem

Fot: Katarzyna Milewska

Ustaw się w pozycji podporu przodem na wyprostowanych ramionach. Następnie unieś jednocześnie prawą nogę i lewą rękę tak, aby były przedłużeniem kręgosłupa. Przyciągnij kolano i łokieć do siebie wolnym ruchem i powtarzaj ten ruch przez zaplanowany czas lub liczbę powtórzeń.

4. Przysiad z rotacją tułowia

Fot: Katarzyna Milewska

W pozycji niskiego przysiadu z prostymi plecami lewą ręką złap lewy staw skokowy, drugą rękę połóż na przeciwnym barku i wykonaj ruch odwodzenia w górę, otwierając klatkę piersiową. Wróć do pozycji wyjściowej.

5. Ściąganie ramion w pozycji równoważnej

Fot: Katarzyna Milewska

Stań na jednej, lekko ugiętej nodze i pochyl się z wyciągniętymi ramionami w przód, druga noga jest wyprostowana. W tej pozycji wykonuj ruch ściągania i wyprostu ramion ‒ „skrzydełka”.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Napar imbirowy

Jest ci zimno i nie masz siły? Oto napar imbirowy na rozgrzewkę

Odmrożenia – wiesz, jak udzielić pierwszej pomocy?

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Dziewczyna jeździ na nartach

Późny wyjazd na narty? Jeszcze jest czas! Trener Marcjan Piotrowski radzi, jak się przygotować do zimowych sportów

Zima roślinożerców. Co teraz włożyć do gara, by przetrwać?

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Gardło tak cię boli, że ciężko przełykać ślinę? Masz gorączkę i dreszcze? To pewnie angina. Dowiedz się więcej o tej chorobie

Ten problem dotyczy wielu z nas, zwłaszcza zimą. Podpowiadamy, jak sobie z nim radzić

Kobieta pod drewnianą chatą zima

Przemilczane uroki zimy, czyli jak nasz organizm znosi niskie temperatury

Twoje stopy zimą – wystarczy kilka minut, aby poczuły się lepiej. Co trzeba zrobić?

kobieta myje warzywa w zlewie

7 warzyw, które warto jeść zimą

Bezpieczne bieganie zimą

Pij wodę zimą!

Jak zadbać o siebie zimą?

Jak zadbać o siebie zimą?

Kobieta trzyma doniczkę z kwiatem

Suche powietrze. 5 domowych sposobów na nawilżenie pomieszczenia

Dlaczego tyjemy jesienią i zimą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

5 produktów, których lepiej unikać zimą

5 produktów, których lepiej unikać zimą

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells