Przejdź do treści

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczyna hamak
5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie
Zdrowy posiłek na stole
Odchudzanie a efekt jo-jo. O gubieniu kilogramów opowiada diabetolog prof. Leszek Czupryniak
Pomysł na małże
Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina
Kobieta siedzi na podłodze i je
Znów spóźnia ci się okres? Trenujesz? Odchudzasz się? Poznaj możliwe przyczyny zaburzonego cyklu miesiączkowego
10 sposobów na to, by nie zwariować. Radzi Kasia Bem

Lato pełną parą, więc stawiamy na sezonowe produkty. Gdy już najecie się naszych polskich truskawek, malin, porzeczek czy borówek, dla urozmaicenia sięgnijcie po brzoskwinie. A jeśli nie chcecie być cali klejący od brzoskwiniowego soku, wypróbujcie nasz pomysł na bruschettę!

Królową przekąski będzie rzecz jasna brzoskwinia. Jej smak wzbogacimy odrobiną miodu, świeżą wanilią i płatkami migdałowymi. Dodatek mięty odświeży smak, serek śmietankowy dobrze komponuje się z owocami lata, a pełnoziarnisty chleb nasyci na długi czas. Kiedy będziecie wybierać serek do smarowania, sprawdźcie jego skład. Powinien mieć jak najmniejszą liczbę składników – najlepiej, żeby było to tylko mleko i kultury bakterii.

Brzoskwinie to kopalnia witamin. Jest w czym wybierać, bo odmian jest całkiem sporo. Latem jedzmy te owoce świeże, a zimą suszone. Zawierają witaminy z grupy C, B i PP. Oprócz tego są bogate w beta-karoten i błonnik. Są cennym źródłem żelaza, magnezu i wapnia. Regularne jedzenie brzoskwiń wspomaga trawienie, oczyszcza organizm, obniża poziom cholesterolu i działa moczopędnie.

Oto letnia bruschetta, która smakuje i pachnie obłędnie!

Bruschetta z brzoskwiniami

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (przepis dla 2 osób):

– 3 brzoskwinie
– jedna laska wanilii
– pół łyżeczki miodu
– 2 łyżeczki oleju kokosowego
– 4 kromki pełnoziarnistego chleba
– serek śmietankowy do smarowania pieczywa
– kilka listków mięty
– garść płatków migdałowych

Przygotowanie:

Na patelni grillowej rozgrzej odrobinę oleju kokosowego i podsmaż kromki chleba. Płatki migdałowe podpraż na suchej patelni, aż się ładnie zarumienią. Owoce umyj i pokrój w nieregularne cząstki. Na małej patelni rozgrzej resztę oleju i wrzuć brzoskwinie. Dodaj miód i ziarenka wanilii. Wymieszaj dokładnie, ale delikatnie, tak aby owoce obtoczyły się w miodzie i wanilii. Podsmaż przez 3 minuty. Chleb posmaruj serkiem śmietankowym. Przykryj jeszcze gorącymi owocami. Posyp płatkami i miętą. 

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego