Przejdź do treści

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczyna hamak
5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie
Zdrowy posiłek na stole
Odchudzanie a efekt jo-jo. O gubieniu kilogramów opowiada diabetolog prof. Leszek Czupryniak
Pomysł na małże
Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina
Kobieta siedzi na podłodze i je
Znów spóźnia ci się okres? Trenujesz? Odchudzasz się? Poznaj możliwe przyczyny zaburzonego cyklu miesiączkowego
10 sposobów na to, by nie zwariować. Radzi Kasia Bem

Pad thai to typowe tajskie danie uliczne. Przygotowywane jest w krótkim czasie, spożywa się je od razu. Łatwiej i szybciej jest je zrobić w woku. Istnieje kilka wersji tego dania – poznajcie naszą, a z łatwością przygotujecie pad thai sami!

Do naszej wersji pad thai dodamy fasolkę szparagową, ponieważ świetnie tutaj pasuje, jest zdrowa i właśnie zaczyna się na nią sezon. Fasolka jest bogata w błonnik, wspomaga układ trawienny, ma niski indeks glikemiczny. Dzięki zawartości witaminy C wzmacnia układ odpornościowy, chroni przed zawałem serca i ma mnóstwo białka.

W pad thai niezwykle ważny jest wybór makaronu. Nie może to być każdy makaron. Polecamy gruby makaron ryżowy, który po ugotowaniu staje się biały i elastyczny. Warto po niego sięgać, bo jest lekkostrawny, niskokaloryczny i bezglutenowy. Możesz również wybrać nudle ryżowe. Mają różne długości i grubości.

Aby przygotować sos do pad thai, musisz zaopatrzyć się w kilka niezbędnych składników. Pierwszy z nich to sos rybny ‒ tłoczy się go ze sfermentowanych ryb i z krewetek. Oprócz sosu sojowego jest to jedna z najczęściej używanych przypraw w kuchni azjatyckiej.

Sos sojowy także będzie potrzebny ‒ powstaje on w procesie fermentacji ziarna soi, ziarna pszenicy, wody i soli. Sos ten nie tylko poprawia smak potraw, ale ma też walory zdrowotne. Dostarcza naszemu organizmowi białka, jest źródłem błonnika oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Sos sojowy zawiera witaminy z grupy B i może być stosowany w diecie odchudzającej.

Kolejny ważny składnik to pasta z tamaryndowca. Wykonuje się ją z ze sfermentowanego tamaryndu, ma słodko-kwaśny smak. Klasyczny pad thai zawiera kiełki, szalotkę i orzeszki ziemne. My do naszego dodamy jeszcze świeżą kolendrę.

Dlaczego warto zrobić pad thai w domu? Po pierwsze – bo jest pyszny! Poza tym bardzo szybko się go przygotowuje i można do woli eksperymentować z dodatkami. Sprawdzi się w wersji mięsnej z wieprzowiną, wegetariańskiej z jajkiem i wegańskiej z warzywami (przy przygotowywaniu wersji wegetariańskiej albo wegańskiej możesz pominąć sos rybny i dać trochę więcej sosu sojowego).

To co, gotowi na kulinarną wyprawę do Tajlandii?

Domowy pad thai

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki (przepis dla 2‒3 osób):

– jedno opakowanie makaronu ryżowego
– 2 garście świeżej fasolki szparagowej
– 2 szalotki
– pół opakowania kiełków
– 2 ząbki czosnku
– 4 łyżki sosu rybnego
– 3 łyżki cukru trzcinowego
– 5 łyżek pasty z tamaryndowca
– 3 łyżki sosu sojowego
– garść orzeszków ziemnych (niesolonych)
– 2-3 łyżki oleju ryżowego do smażenia
– pół pęczka kolendry
– wok (jeśli nie masz woka, wystarczy głęboka patelnia) 

Przygotowanie:

Podpraż orzeszki. Posiekaj drobno szalotkę, czosnek, dymkę i kolendrę. W dużym garnku zagotuj wodę. Wrzuć do niego fasolkę i gotuj 5‒8 minut. Po tym czasie dodaj do garnka makaron i gotuj, aż zmięknie. Potem całość odcedź. Postaw wok na ogniu i wlej olej. Na rozgrzany tłuszcz wrzuć szalotkę i czosnek, smaż, aż szalotka się zeszkli. Wlej sos rybny, sos sojowy, pastę z tamaryndowca, dodaj cukier, całość zamieszaj. Do woka wrzuć fasolkę i makaron, mieszaj, aż sos go pokryje. Na koniec dodaj orzeszki, kolendrę i kiełki, delikatnie zamieszaj. Podawaj w głębokich miskach i jedz od razu. 

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

masz.talerz  duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Przepis na pieczone gruszki słodko-słone. Sprawdzą się o każdej porze dnia!

Masz ochotę na pyszny budyń? Spróbuj tej pyszności z jabłkami!

Błyskawiczny makowiec z bakaliami

Migdały z czekoladą i miodem – połączenie nieziemsko dobre i zdrowe

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Kotlety jaglane z pieczarkami

Jabłka w cieście naleśnikowym

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie

Miksujemy: koktajl na poprawę humoru

Na poprawę humoru! Koktajl z surowym kakao

Myślisz już o świątecznym stole? Pobaw się pomarańczami!

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Bruschetta z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Weekendowy detoks sokowy

Weekendowy detoks sokowy

Superkanapki z batata

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Chipsy kalafiorowe