Przejdź do treści

Caponata, czyli… bigos po włosku!

Caponata, czyli… bigos po włosku!
Zdjęcie: Małgorzata Zabokrzycka | www.trawkacytrynowa.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Uśmiechnięte dziewczyny
5 rzeczy, za które polubią cię inni. Sprawdź, co radzi psycholog Tomasz Wojtoń
Zgaga? Refluks? Wzdęcia? Poznaj 5 produktów, których nie lubi twój żołądek
Ćwiczenia oddechowe na trawienie
Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać
Muffiny z rabarbarem i glazurą tahini
10 wegetariańskich źródeł żelaza

Caponata to inaczej sycylijski bigos. I jak to w przypadku tradycyjnych przepisów bywa, jest ich wiele i różnią się zarówno zestawem składników, jak również ich proporcjami. Zawsze jednak wspólny mianownik tworzy niezrównany duet – pomidory i bakłażany!

U nas wśród dodatków znalazły się cebula, czosnek i chili, które nadały ostrzejszą nutę potrawie, natomiast fileciki anchois, oliwki i kapary uczyniły ją lekko kwaskowatą. Nie szczędziliśmy ziół – doprawiliśmy danie szczodrze świeżą pietruszką, oregano i bazylią. A na uwieńczenie posypaliśmy przyjemnie chrupiącymi orzechami i parmezanem. Caponatę podaliśmy na zimno z chrupiącym pieczywem, choć równie smaczna jest na ciepło, jako dodatek do makaronu. Jest tylko jedna uwaga: trudno się nie uzależnić od tego rozgrzewającego, słodko-kwaśno-ostrego jednogarnkowca…

Caponata – bigos po włosku

Zdjęcie: Małgorzata Zabokrzycka | www.trawkacytrynowa.pl

Składniki (na 4 porcje):

– 2 małe bakłażany
– 2 pomidory malinowe, obrane ze skórki (alternatywnie puszka pomidorów)
– 1 cebula
– 3 ząbki czosnku
– ½ papryczki chili
– 4 łyżki oliwy
– 1 łyżka kaparów
– 2 łyżki czarnych oliwek
– garść posiekanej świeżej bazylii
– garść posiekanego świeżego oregano
– garść posiekanej natki pietruszki
– 3 fileciki anchois
– garść uprażonych orzechów włoskich
– parmezan
– sól, pieprz

Do podania: pełnoziarniste pieczywo lub makaron

Przygotowanie:

Bakłażany i pomidory kroimy w kostkę, czosnek, cebulkę i chili drobno siekamy, a oliwki kroimy w plasterki. Na dużej patelni szklimy na oliwie delikatnie cebulę, po chwili dodajemy czosnek i chili. Całość smażymy na średnim ogniu, mieszając nieustannie przez 3 minuty. Dodajemy bakłażana, zwiększamy ogień i smażymy przez 10 minut (w razie potrzeby dodajemy więcej oliwy), od czasu do czasu mieszając. Następnie dorzucamy pomidory malinowe i dusimy przez 15 minut. Dodajemy pokrojone fileciki anchois, świeże zioła, kapary, oliwki doprawiamy solą i pieprzem i dusimy jeszcze przez 5 minut. Podajemy na ciepło lub zimno z pieczywem lub makaronem, posypane parmezanem i orzechami włoskimi.

 

Małgorzata Zabokrzycka – socjolożka, zawodowo HRówka w korporacji, na co dzień mama, żona i smakoszka. Adeptka fotografii kulinarnej. Czas w kuchni spędza wraz z mężem, a wyniki ich zdrowej rywalizacji można odnaleźć na wspólnie prowadzonym blogu Trawka Cytrynowa.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

bakłażan nadziewany

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem. Może nie wygląda, ale smakuje obłędnie!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!

Wielkanoc dla dzieciaków – ciasteczkowe jajeczka dla zabawy

Orkiszowy mazurek pistacjowy

Orkiszowy mazurek pistacjowy. Zdrowy deser na Wielkanoc

Tarta z cukinią w roli głównej. Delikatna w smaku i niskokaloryczna

Mazurek być musi!

Jak Wielkanoc, to musi być mazurek. Oto jego wersja light, sprawdź!

awokado

Awokado w duecie z czarnym makaronem. Smak do pokochania!

Wielkanocne pisanki: zdrowe i pysznie czekoladowe

Limonkowy mus z galaretką z kiwi. Smakuje doskonale i dostarcza mnóstwa witaminy C

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

pasztet

Przepisy na wegańskie pasztety wielkanocne. Mięsożercy też się w nich zakochają!