Przejdź do treści

Zdrowa przekąska na wieczór! Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Frytki z batatów z domowym sosem aioli
Zdjęcie: masz.talerz
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
https://www.istockphoto.com/
Od 8 do 17 tysięcy sztuk. Tyle każda z nas zużywa średnio w ciągu całego życia podpasek i tamponów. Warto więc zwracać uwagę na ich skład
Bodymaps SS19 fot. Zuza Krajewska
Ukłon w stronę naturalności i możliwości kobiecego ciała. Zobaczcie fantastyczną kampanię polskiej marki Bodymaps
Istockphoto.com
Nieoczywiste momenty, w których może nam spaść cukier. Nie chodzi tylko o alkohol
kobieta je na ulicy w pośpiechu
Czy wiesz, jakie badania powinnaś wykonać na czczo? Skorzystaj ze ściągi!
https://www.istockphoto.com/
Niebezpieczne związki. Warzywa i zioła, których nie należy łączyć ze słońcem. Wyjaśnia dietetyczka

Jako dodatek do obiadu, przekąska lub zagryzka do filmu. W przeciwieństwie do niezdrowych „umilaczy” spokojnych wieczorów, nasyci nas i dostarczy cennych właściwości odżywczych. Mowa o frytkach z batatów! Spróbuj sama a przekonasz się, że popcorn nie będzie potrzebny! 

Bataty – pyszne ziemniaczki!
Słodkie ziemniaki w smaku są faktycznie lekko słodkawe, dlatego jeśli nie chcemy wykorzystać ich w deserze, dobrze przełamać je czymś charakterystycznym, jak np. chilli, cytryna, czosnek czy kolendra. Bataty są zdrowsze od zwykłych ziemniaków. Zawierają substancje, które dobrze wpływają na wzrok i pamięć. Są bogate w witaminy, białko, błonnik, kwas foliowy i minerały. Ponadto mają niski indeks glikemiczny i szybko dają poczucie sytości.

Jaki sos najlepiej smakuje z domowymi frytkami z batatów? Sos aioli.
W konsystencji przypomina trochę domowy majonez, ale dzięki temu, że zamiast zwykłego oleju wykorzystamy oliwę z oliwek, dodamy dużo czosnku i skórkę z cytryny, sos będzie wyjątkowy. Dlaczego warto samodzielnie przygotować taki sos? Dzięki temu masz pewność co do jego składu i jakości produktów. Poza tym jego przyrządzenie zajmuje dosłownie parę minut. Czyli jest zdrowiej i oszczędniej.

Zobacz także

Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Składniki:
– dwa bataty
– 2-3 łyżki oleju do pieczenia
– 4 łyżki świeżej kolendry
– 1 łyżka startej papryczki chilli
– gałązka rozmarynu
– 2 żółtka
– starta skórka z jednej cytryny
– 1 łyżeczka musztardy
– 3-4 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
– 100-150 ml oliwy z oliwek
– sól i pieprz do smaku

Zdjęcie: masz.talerz

Zdjęcie: masz.talerz

Przygotowanie:
Bataty dokładnie umyj i pokrój w cząstki. Włóż do garnka i zalej wodą. Doprowadź do wrzenia i gotuj, aż ziemniaki lekko zmiękną (ok. 10 minut). Przecedź. Nagrzej piekarnik do 230 stopni. Wyjmij bataty na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Skrop olejem, posyp odrobiną soli i pieprzu, dodaj starte chilli i rozmaryn. Blachę włóż do nagrzanego piekarnika na najwyższą półkę i piecz, aż ziemniaki pięknie się zarumienią i zmiękną. W międzyczasie przygotuj sos aioli. Do miski wbij żółtka, dodaj musztardę i miksuj ok. minuty. Cienką strużką, powoli wlewaj oliwę. Dodawaj ją do momentu, aż żółtka połączą się z tłuszczem i sos zgęstnieje. Na koniec szybko i intensywnie zmiksuj całość. Dodaj czosnek, skórkę z cytryny, sól i pieprz do smaku. Delikatnie połącz składniki. Sos możesz przechowywać w lodówce w szczelnie zamkniętym słoiku ok. 4-5 dni. Najlepiej smakuje świeży. Bataty podawaj ze świeżą kolendrą i sosem aioli.

 

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zdrowo i kolorowo. Jaglany jogurt z owocami lata

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Wegański krem sezamowy z owocami lata

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Wegańskie ciasto z rabarbarem

Ciasto z rabarbarem. Wegańska i zdrowsza wersja niż klasyczna

Pieczona młoda kapusta z sosem curry. W takiej wersji smakuje obłędnie!

Jak zrobić tofu w domu? Potrzebujesz dosłownie trzech składników

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Wegański twarożek ze słonecznika. W sam raz na śniadanie

Przepis na ratattouille – warzywny gulasz

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Wegański sernik z nerkowców. Robi się go błyskawicznie i nie wymaga pieczenia

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wegański solony sos karmelowy – nietypowy, bo zamiast cukru jest zdrowy zamiennik

Tarta kokosowo-ananasowa – trochę egzotyki zimową porą

Zamiast mielonego

Kotlety mielone w wersji wege – mamy trzy doskonałe propozycje