Przejdź do treści

Kettle w dłoń!

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Agnieszka Hyży
Agnieszka Hyży odpowiada internautom: nie oszukujmy siebie i całego świata słodkimi historyjkami jak z reklamy o pięknym bobasku
Joanna Kurowska o żałobie i wsparciu terapeutycznym. „To żaden wstyd, gdy człowiek szuka pomocy”
Meghan Markle i książe Harry
Meghan Markle podróżuje samolotem. Nasz ekspert odpowiada, czy latanie jest bezpieczne dla ciąży?
Główny Inspektor Sanitarny: teorie przeciwników szczepień to szarlataneria
Anja Rubik przekazuje 1000 książek „#SEXEDPL” do polskich szkół

Chcecie wymodelować sylwetkę, potrenować w domu, poprawić swoją wytrzymałość oraz zbudować siłę? To wszystko jest możliwe za pomocą jednego sprzętu – odważnika kettlebell. Znów was do niego namawiamy!

Jest mały, nie zajmuje wiele miejsca i naprawdę można dzięki niemu trenować skutecznie, osiągając imponujące rezultaty. Trening z kettlebell to także doskonała metoda na rozpoczęcie przygody z aktywnością. Sprzęt, zwany potocznie „czajnikiem”, pomaga w zbudowaniu ogólnej siły ciała, wzmacnia mięśnie głębokie, a także wpływa na poprawę wydolności i sprawności. Wszystko to można osiągnąć szybciej niż myślicie. Jeśli do urlopu zostało wam mało czasu, przemyślcie temat raz jeszcze.
Zalety treningu z odważnikami kettlebell są zresztą poparte badaniami naukowymi.

W 2012 dwóch badaczy z Uniwersytetu Chichester w Wielkiej Brytanii wykazało, że sześciotygodniowy plan treningowy z odważnikami kettlebell zwiększa maksymalną siłę w przysiadzie o dziesięć procent i skok dosiężny o dwadzieścia procent.

Korzyści dla układu krążenia? Temat przebadali naukowcy z Uniwersytetu w San Jose State. W badaniu przez cztery tygodnie porównywano efekty treningu piłkarskiego do treningu z odważnikami kettlebell. Ostateczny wniosek był taki, że odpowiednio dobrany trening kettlebell skutkuje wzrostem maksymalnej absorpcji tlenu o 6% większym niż ten osiągany podczas treningu piłkarskiego. Mało tego – trening z kettlą stanowi także doskonałe uzupełnienie innych sportów, pozwalając osiągać w nich lepsze rezultaty.

A tutaj znajdziecie kilka podstawowych ćwiczeń, które możecie wykonać w domu.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży