Przejdź do treści

Jak kręcić hula hop? Najlepiej wcale! Ostrzega Pani Fizjotrener

Kobieta ćwiczy z hula hop
Jak kręcić hula hop? Najlepiej wcale! Ostrzega Pani Fizjotrener/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
W czasie miesiączki nie można usuwać zębów? Anna Kuśnierczak obala mity związane ze stomatologią
W czasie miesiączki nie można usuwać zębów? Anna Kuśnierczak obala mity związane ze stomatologią
Karolina Rogaska /fot. archiwum prywatne
Menstruacyjna rewolucja z majtkami WIMIN. Krótka historia tego, jak pożegnałam plamy na spodniach
Kobieta
Naukowcy wykazali, że COVID-19 jest chorobą sezonową. „Ma to istotne znaczenie dla planowania działań łagodzących fale zachorowań”
Warszawska Syrenka zniknęła z Bulwarów Wiślanych. Wzięła wolne w bardzo słusznej sprawie
„To wszystko, co zgotowała nam pandemia, bardzo negatywnie przełożyło się na naszą rzeczywistość”. O sytuacji osób z astmą mówi dr Piotr Dąbrowiecki

Hula hop poleca się jako przepis na płaski brzuch i węższą talię. Niestety, ćwiczenie z tym kołem może mieć negatywne konsekwencje dla większości kobiet. Jak naprawdę działa na organizm hula hop i kto nie powinien go używać? Wyjaśnia fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk. 

Kobieta siedzi na toalecie. Widać jedynie jej nogi i opuszczone spodenki

Fakty o ćwiczeniach hula hop

Ćwiczenia z hula hop kuszą obiecywanymi efektami. Szybka utrata centymetrów w talii, mocne mięśnie brzucha oraz poprawa postawy i to już po dwóch tygodniach regularnych treningów. Niestety, ćwiczenia z kołem mogą mieć więcej negatywnych niż pozytywnych konsekwencji. Na problemy, jakie możemy sobie sprawić przez hula hop, zwróciła uwagę na swoim profilu na Instagramie Pani Fizjotrener. Ekspertka opisała, jak działa na nasz organizm taka aktywność.

Fakty o ćwiczeniach z pomocą hula hop:

  • Główny nacisk ćwiczeń z hula hop jest na mięśnie brzucha, a szczególnie na mięsień poprzeczny brzucha. Wyćwiczony mięsień poprzeczny brzucha powoduje, że nasza talia robi się węższa;
  • Poprawa sylwetki: musicie ćwiczyć wyprostowane, więc wszystkie mięśnie odpowiedzialne za wyprostowaną sylwetkę się wzmacniają (core, mięśnie pośladków);
  • Ten rodzaj aktywności wymusza stałe napięcie mięśni brzucha, zaburza się wzorzec pracy mięśni głębokich, mięśnie nie mają możliwości się rozluźniać podczas tych ćwiczeń
  • Siniaki – to zostawię bez komentarza, jeśli lubicie taki rodzaj przemocy wobec swojego ciała, to mi nic do tego

– tłumaczy fizjoterapeutka.

Kto nie powinien ćwiczyć z hula hop

Trening z hula hop w szczególności powinny sobie odpuścić kobiety, które mają problemy z mięśniami dna miednicy. Jak zaznacza Włodarczyk, ćwiczenie to będzie bezpieczne raczej dla mniejszości niż większości kobiet. Kto powinien uważać?

Ćwiczenie z hula hop może być groźne dla kobiet:

– wymienia specjalistka.

Hula hop a mięśnie dna miednicy

Mięśnie dna miednicy to jedne z najważniejszych mięśni dla kobiet. Podtrzymują narządy jamy brzusznej, pęcherz, narządy rozrodcze oraz pełnią funkcję podporową dla całego ciała. Wpływają na prawidłowe funkcjonowanie niemalże całego organizmu, zapewniając odpowiednie ciśnienie śródbrzuszne, stabilizację kompleksu biodrowo-lędźwiowo-miedniczego i podtrzymanie pęcherza moczowego, odbytu i narządów rodnych. Jak działa na nie ćwiczenie z hula hop?

Im dłużej kręcisz, tym bardziej przeciążasz np. dno miednicy (wzmożone napięcie mięśni brzucha powoduje wzrost ciśnienia w jamie brzucha, co doprowadza do przeciążenia dna miednicy) – wyjaśnia ekspertka i dodaje, że w ten sposób zaburza się również wzorzec oddechowy.

Jakie są konsekwencje osłabienia tych mięśni? Może dojść do obniżenia szyjki macicy i macicy, ścian pochwy, pęcherza i cewki czy odbytu u odbytnicy, co prowadzi do przykrych konsekwencji takich jak: niemożność wypróżnienia do końca, uczucie pełności w pochwie czy ból podczas stosunku.

Zdjęcie kobiecych pośladków w jeansach. Kobieta trzyma w ręku kwiat

Co wybrać zamiast hula hop?

Fizjoterapeutka wyjaśnia, że wyszczuplenie ciała polega na wzmocnieniu mięśnia poprzecznego brzucha. Potrzebna do tego jest także regularna aktywność fizyczna przez minimum 30 minut dziennie. 

Każda aktywność, którą będziesz uprawiać regularnie i z przyjemnością 30 minut dziennie i która będzie aktywować do pracy mięśnie głębokie przyniesie pożądane rezultaty – tłumaczy Włodarczyk. 

Co w takim razie wybrać zamiast hula hop?

Jeśli jesteś w grupie osób z problemami, które wymieniam wyżej, wybierz taki ruch, który będzie dawał mięśniom możliwość pacy w prawidłowy sposób, np. przysiady, martwe ciągi, planki, ćwiczenia o charakterze tlenowym bądź interwałowym – wyjaśnia Pani Fizjotrener.

Pani Fizjotrener

Za profilem Pani Fizjotrener kryje się Gosia Włodarczyk, która jest fizjoterapeutką i trenerką personalną. W mediach społecznościowych chętnie dzieli się wiedzą medyczną. Specjalistka w ciekawy i przystępny sposób przekazuje rzeczy, o których głośno się nie mówi. W swojej praktyce w szczególności zajmuje się terapią mięśni dna miednicy, blizn oraz rozejścia mięśnia prostego brzucha

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nogi

„Noszenie szpilek nie jest dobre dla kobiecego zdrowia” – przestrzega Pani Fizjotrener

Mięśnie brzucha – podział, anatomia, funkcje

Ćwiczenia mięśni brzucha a stan dna miednicy. Pani Fizjotrener podpowiada, o czym powinnaś wiedzieć

Ćwiczenia na mięśnie brzucha a stan dna miednicy. Pani Fizjotrener podpowiada, o czym powinnaś wiedzieć

płaski brzuch

„Jaka dieta na taki brzuch?” Dietetyczka Anna Reguła obnaża manipulacje kolegów z branży na Instagramie

Kobieta przegląda się w lustrze

Nosisz ciasne spodnie lub ściskasz brzuch gorsetem? To może grozić poważnymi konsekwencjami

Rozejście mięśnia prostego brzucha – jak wygląda rehabilitacja i kiedy się na nią udać? Tłumaczy Pani Fizjotrener

Jak prawidłowo robić kupę? Poznaj kilka wskazówek od pani doktor

Aplikacja rozpozna, czy to COVID-19 na podstawie nagrania kaszlu. W Turynie trwają testy

Jeśli na zewnątrz wieje wiatr, lepiej mieć na sobie maseczkę ochronną – alarmują naukowcy

Jest decyzja Rady Medycznej w sprawie trzeciej dawki szczepionki

Co z trzecią dawką szczepionki dla osób powyżej 18. roku życia? Rada Medyczna wydała rekomendacje

9 sposobów, by uniknąć infekcji tej jesieni

W aptekach pojawiła się szczepionka przeciw grypie w formie aerozolu. Sprawdź, co powinnaś o niej wiedzieć

W aptekach pojawiła się szczepionka przeciw grypie w formie aerozolu. Sprawdź, co powinnaś o niej wiedzieć

Czekają nas zmiany w obostrzeniach. Wchodzą w życie już 19 października

Czekają nas zmiany w obostrzeniach. Wchodzą w życie już 19 października

„Nie mamy dodatkowych osób do pomocy, a sama nie będę pani wkładać na fotel”. Co słyszy kobieta z niepełnosprawnością u ginekologa?

Niezwykła szopka w Neapolu. Trzej Królowie z paszportem covidowym

Niezwykła szopka w Neapolu. „Trzej Mędrcy przybywają w tym roku z paszportem covidowym”

Kiedy trzecia dawka szczepionki przeciw COVID-19 dla wszystkich dorosłych? Wiceminister zdrowia podaje prawdopodobny termin

Kiedy trzecia dawka szczepionki przeciw COVID-19 dla wszystkich dorosłych? Wiceminister zdrowia podał prawdopodobny termin

Dr Fauci: Szczepionka Johnson & Johnson powinna być dwudawkowa

„Szczepionka Johnson&Johnson powinna być dwudawkowa” – mówi dr Anthony Fauci

„Kobiety cierpią w zaciszu własnej łazienki”. O tabu cewki moczowej rozmawiamy z ginekolożką dr Hanną Szwedą

Skóra mężczyzn starzeje się wolniej niż u kobiet. Jak jeszcze będziesz się różnić od swojego faceta za 30 lat?

Polka (nie) u ginekologa. Dlaczego nie chcemy się badać?

Wirus RSV w tym roku atakuje ze wzmożoną siłę. Czy jest się czego bać? Odpowiada dr n. med. Anna Ratajczak

Wirus RSV w tym roku atakuje ze wzmożoną siłą. Czy jest się czego bać? Odpowiada dr n. med. Anna Ratajczak

młoda kobieta

Oreksyna – tajemniczy hormon. Jaki ma na nas wpływ?

„Czarne stringi nie dla każdego” – alarmuje Gosia Włodarczyk. Komu mogą szkodzić?

Jesteś po szczepionce Johnson&Johnson? Sprawdź, co z dawką przypominającą

Najpopularniejsze

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

przeziębiona kobieta

Żółty katar – objaw infekcji, którą trzeba leczyć. Jak pomóc dziecku a jak dorosłemu?

Torbiel - twarz kobiety z widocznymi krostkami

Torbiel – czym jest, gdzie występuje i czy jest groźna dla zdrowia?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

kobieta pijąca zioła

Naturalne odrobaczanie. Czy naprawdę wszyscy mamy pasożyty?

Badanie krwi AST - co to jest i jak interpretować wyniki?

Badanie krwi AST – co to jest i jak interpretować wyniki?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku