Przejdź do treści

Jak kręcić hula hop? Najlepiej wcale! Ostrzega Pani Fizjotrener

Kobieta ćwiczy z hula hop
Jak kręcić hula hop? Najlepiej wcale! Ostrzega Pani Fizjotrener/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
szczupła dziewczyna
Chudnięcie – ile można zdrowo chudnąć? Jem i chudnę – przyczyny
cienie pod oczami
Worki i cienie pod oczami ‒ jak się ich pozbyć? Pomóc mogą domowe sposoby
Bóle menstruacyjne - jak sobie z nimi poradzić? Podpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
Bóle menstruacyjne – jak sobie z nimi poradzić? Podpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
Dlaczego wypadają ci włosy i jak temu zaradzić? Wyjaśnia trycholożka Marta Klowan
Dlaczego wypadają ci włosy i jak temu zaradzić? Wyjaśnia trycholożka Marta Klowan
Kolacja - jeść, czy nie?/iStock
Co z tą kolacją? Jeść, czy nie jeść? A jeśli jeść, to o której?

Hula hop poleca się jako przepis na płaski brzuch i węższą talię. Niestety, ćwiczenie z tym kołem może mieć negatywne konsekwencje dla większości kobiet. Jak naprawdę działa na organizm hula hop i kto nie powinien go używać? Wyjaśnia fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk. 

Kobieta siedzi na toalecie. Widać jedynie jej nogi i opuszczone spodenki

Fakty o ćwiczeniach hula hop

Ćwiczenia z hula hop kuszą obiecywanymi efektami. Szybka utrata centymetrów w talii, mocne mięśnie brzucha oraz poprawa postawy i to już po dwóch tygodniach regularnych treningów. Niestety, ćwiczenia z kołem mogą mieć więcej negatywnych niż pozytywnych konsekwencji. Na problemy, jakie możemy sobie sprawić przez hula hop, zwróciła uwagę na swoim profilu na Instagramie Pani Fizjotrener. Ekspertka opisała, jak działa na nasz organizm taka aktywność.

Fakty o ćwiczeniach z pomocą hula hop:

  • Główny nacisk ćwiczeń z hula hop jest na mięśnie brzucha, a szczególnie na mięsień poprzeczny brzucha. Wyćwiczony mięsień poprzeczny brzucha powoduje, że nasza talia robi się węższa;
  • Poprawa sylwetki: musicie ćwiczyć wyprostowane, więc wszystkie mięśnie odpowiedzialne za wyprostowaną sylwetkę się wzmacniają (core, mięśnie pośladków);
  • Ten rodzaj aktywności wymusza stałe napięcie mięśni brzucha, zaburza się wzorzec pracy mięśni głębokich, mięśnie nie mają możliwości się rozluźniać podczas tych ćwiczeń
  • Siniaki – to zostawię bez komentarza, jeśli lubicie taki rodzaj przemocy wobec swojego ciała, to mi nic do tego

– tłumaczy fizjoterapeutka.

Kto nie powinien ćwiczyć z hula hop

Trening z hula hop w szczególności powinny sobie odpuścić kobiety, które mają problemy z mięśniami dna miednicy. Jak zaznacza Włodarczyk, ćwiczenie to będzie bezpieczne raczej dla mniejszości niż większości kobiet. Kto powinien uważać?

Ćwiczenie z hula hop może być groźne dla kobiet:

– wymienia specjalistka.

Hula hop a mięśnie dna miednicy

Mięśnie dna miednicy to jedne z najważniejszych mięśni dla kobiet. Podtrzymują narządy jamy brzusznej, pęcherz, narządy rozrodcze oraz pełnią funkcję podporową dla całego ciała. Wpływają na prawidłowe funkcjonowanie niemalże całego organizmu, zapewniając odpowiednie ciśnienie śródbrzuszne, stabilizację kompleksu biodrowo-lędźwiowo-miedniczego i podtrzymanie pęcherza moczowego, odbytu i narządów rodnych. Jak działa na nie ćwiczenie z hula hop?

Im dłużej kręcisz, tym bardziej przeciążasz np. dno miednicy (wzmożone napięcie mięśni brzucha powoduje wzrost ciśnienia w jamie brzucha, co doprowadza do przeciążenia dna miednicy) – wyjaśnia ekspertka i dodaje, że w ten sposób zaburza się również wzorzec oddechowy.

Jakie są konsekwencje osłabienia tych mięśni? Może dojść do obniżenia szyjki macicy i macicy, ścian pochwy, pęcherza i cewki czy odbytu u odbytnicy, co prowadzi do przykrych konsekwencji takich jak: niemożność wypróżnienia do końca, uczucie pełności w pochwie czy ból podczas stosunku.

Zdjęcie kobiecych pośladków w jeansach. Kobieta trzyma w ręku kwiat

Co wybrać zamiast hula hop?

Fizjoterapeutka wyjaśnia, że wyszczuplenie ciała polega na wzmocnieniu mięśnia poprzecznego brzucha. Potrzebna do tego jest także regularna aktywność fizyczna przez minimum 30 minut dziennie. 

Każda aktywność, którą będziesz uprawiać regularnie i z przyjemnością 30 minut dziennie i która będzie aktywować do pracy mięśnie głębokie przyniesie pożądane rezultaty – tłumaczy Włodarczyk. 

Co w takim razie wybrać zamiast hula hop?

Jeśli jesteś w grupie osób z problemami, które wymieniam wyżej, wybierz taki ruch, który będzie dawał mięśniom możliwość pacy w prawidłowy sposób, np. przysiady, martwe ciągi, planki, ćwiczenia o charakterze tlenowym bądź interwałowym – wyjaśnia Pani Fizjotrener.

Pani Fizjotrener

Za profilem Pani Fizjotrener kryje się Gosia Włodarczyk, która jest fizjoterapeutką i trenerką personalną. W mediach społecznościowych chętnie dzieli się wiedzą medyczną. Specjalistka w ciekawy i przystępny sposób przekazuje rzeczy, o których głośno się nie mówi. W swojej praktyce w szczególności zajmuje się terapią mięśni dna miednicy, blizn oraz rozejścia mięśnia prostego brzucha

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak zbudować mięśnie? Co jest istotne? Trening siłowy/Unsplash

Jak zbudować mięśnie? Dieta, trening siłowy i regeneracja

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Kobieta przegląda się w lustrze

Nosisz ciasne spodnie lub ściskasz brzuch gorsetem? To może grozić poważnymi konsekwencjami

5 najlepszych ćwiczeń na brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch – porady, technika, trening

Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem

Ćwiczenia na boczki i brzuch – jak skutecznie spalić tłuszcz?

mężczyzna ćwiczy brzuszki

Ćwiczenia na brzuch na drążku – ćwiczenia na boki brzucha

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem. Mocne mięśnie i rewelacyjne efekty

6 Weidera to gwarantowana wygrana w walce o płaski, ładnie wyrzeźbiony brzuch? Obalamy mity

6 Weidera – co to jest, efekty, opinie. Czy A6W działa na wszystkich?

Ćwiczenia na brzuch z piłką

Brzuszki na piłce – pilates z piłką dla każdego

Brzuszki szkodzą / unsplash

Robienie brzuszków szkodzi! Gosia Włodarczyk tłumaczy, dlaczego to najgorsza opcja na wzmocnienie mięśni brzucha

Trening na mięśnie brzucha, czyli jak wypracować płaski i silny brzuch?

Rozejście mięśnia prostego brzucha – jak wygląda rehabilitacja i kiedy się na nią udać? Tłumaczy Pani Fizjotrener

Jak prawidłowo robić kupę? Poznaj kilka wskazówek od pani doktor

Instagram

Paulina Młynarska: kobieta, która poznała prawdziwą moc swojej seksualności, nie wciąga brzucha

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Brzuszki na szóstkę. Sprawdź, jak wzmacniać mięśnie brzucha, by były silne

Chcesz skutecznie popracować nad mięśniami brzucha? Kasia Bigos prezentuje najlepsze ćwiczenia

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

7 produktów, za które pokochają cię mięśnie

Spięcia na piłce

Spięcia na piłce

Złota zasada spalania tłuszczu

Złota zasada spalania tłuszczu

mięśnie brzucha

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Core stability - wzmacniaj centrum!

Core stability – wzmacniaj centrum

Burpees z plankiem - podejmij wyzwanie!

Burpees z plankiem – podejmij wyzwanie!

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?