Przejdź do treści

Rozgrzej się! Aromatyczna zupa marchewkowa z pikantną nutą

marchew
zdjęcie: unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe
istockphoto.com
Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików
Adidas
Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet
pexels.com
Często kłócisz się z partnerem? Sprawdź 6 sposobów na to, by wymiana zdań wyszła wam na dobre
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata

Marchewka to prawdziwie swojskie warzywo. Lubimy ją chrupać solo, ale równie chętnie zjadamy w towarzystwie mięsa, w sałatce albo w zupie. Skorzystaj z przepisu na aromatyczną wersję kremu marchewkowego z chili i imbirem. Rozgrzewa i syci. 

Sezon na marchewkę trwa właściwie przez cały rok. Wiosną i latem możemy cieszyć się delikatną i młodą prosto z ogrodu. Późna jesień to czas zbioru dorodnych, dojrzałych marchwi, które przechowywane w chłodzie i ciemności dotrzymają nam towarzystwa w trakcie zimowych miesięcy.

Marchew jako źródło witamin

Dlaczego warto zaprzyjaźnić się z marchewką? Przede wszystkim ze względu na dużą zawartość beta-karotenu, czyli prowitaminy A, nazywanej też witaminą młodości. Jedzenie marchewki zapewni nam zdrową i jędrną skórę, mocne paznokcie i lśniące włosy.

Korzystnie wpłynie także na wzrok oraz kondycję naszego serca, znacząco obniżając poziom złego cholesterolu. Ale to nie wszystkie jej zalety. Poza beta-karotenem zawiera również sporo wapnia, potasu, żelaza, a także witaminy B1, B2, PP oraz KK. Jest wprost idealna dla osób dbających o linię. Przyspiesza przemianę materii, a 100 g marchewki to jedynie niecałe 30 kalorii.

Rozgrzewającą zupę marchewkową można przyrządzić na wiele sposobów, ale dziś skupmy się na wersji mocno pikantnej, z mnóstwem rozgrzewających składników. Ostre chili i aromatyczny imbir pomogą uporać się z przejmującym chłodem, a znany ze swych leczniczych właściwości czosnek wspomoże odporność.

Zupa marchewkowa

 

zupa marchewkowa

Zdjęcie: Gosia Łaniak

Składniki (na 3-4 porcje):

– 1 kg marchewki
– 1 mała cebula
– 2 ząbki czosnku
– 2-3 łyżki oleju roślinnego
– 500 ml bulionu warzywnego
– 250 ml wody
– 1 łyżeczka startego świeżego imbiru
– duża szczypta chili
– sól i pieprz do smaku

Marchewkę myjemy, obieramy i kroimy na małe kawałki. Ważne, aby były mniej więcej jednakowej wielkości. Cebulę i czosnek drobno siekamy.

W garnku rozgrzewamy olej i wrzucamy cebulę. Smażymy chwilę, aż zrobi się szklista. Dodajemy czosnek, marchewkę, chili oraz imbir. Smażymy jeszcze przez 3-4 minuty. Wlewamy bulion oraz wodę i doprowadzamy całość do wrzenia.

Ostre chili i aromatyczny imbir pomogą uporać się z przejmującym chłodem, a znany ze swych leczniczych właściwości czosnek wspomoże odporność

Następnie Przykrywamy garnek, zmniejszamy ogień do minimum i gotujemy przez 30 minut, aż marchewka będzie zupełnie miękka. Gorącą zupę miksujemy blenderem na gładki krem, a następnie doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z grzankami z pełnoziarnistego chleba i odrobiną oliwy z oliwek.

Gotowe, smacznego 🙂

Gosia Łaniakabsolwentka kulturoznawstwa bez pamięci zakochana w fotografii kulinarnej. Miłośniczka aktywności fizycznej. W kuchni niepoprawna hedonistka, poza nią realistka ze skłonnością do snucia wielkich marzeń. Autorka bloga kulinarno-fotograficznego Modern Taste. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

Chłodnik z kukurydzy z nutą kokosową

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!

Szakszuka z botwiny, sera koziego i jajka. To jest pyszne, proste, tanie i zdrowe

Sałatka z komosą ryżową i winogronami

Sałatka z komosą ryżową i winogronami. W sam raz na wzmocnienie odporności!