Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowa aktywność

Joga w hamaku

Joga w hamaku
Zdjęcie: shutterstock

Kilkanaście centymetrów nad ziemią. Uczucie, jakbyś latał. Nowy sposób odczuwania własnego ciała. Joga antigravity to najnowszy wynalazek speców od fitnessu.

Najpierw jest rozciąganie. Potem delikatne kołysanie. W końcu – hop – nogi w górę, głowa w dół, stopy wokół miękkiego materiału. Ciało się rozciąga, otwiera. Miękki hamak podtrzymuje ciało i pozwala odpowiednio rozciągnąć się mięśniom zarówno podczas rozgrzewki, jak i właściwego treningu. Na pasach materiału można bujać się jak na huśtawce, wisieć głową w dół w różnych pozycjach, zaawansowani mogą nawet robić szpagat w powietrzu.

Wbrew grawitacji

Joga antygrawitacyjna, nazywana też aerial jogą, to połączenie jogi klasycznej, pilatesu, ćwiczeń wzmacniających, aerobowych i... akrobacji na trapezie. Wszystkie ćwiczenia wykonuje się bowiem na specjalnym hamaku podwieszonym do sufitu. Miękki, ale bardzo wytrzymały materiał (wytrzymuje obciążenie ponad 400 kilogramów) układa się raz jak gruby sznur, raz jak szeroki pas, na którym można spokojnie się wylegiwać, albo hamak, na którym można się pobujać. Ci, którzy spróbowali, deklarują, że podczas ćwiczeń czują się jak artyści ze słynnej akrobatycznej grupy Cirque du Soleil. Tyle tylko, że ćwiczą nie kilkanaście metrów, lecz 70 centymetrów nad ziemią.

Ćwiczenia aerial jogi na podwieszanych hamakach to znakomity wynalazek, który nowicjuszom ułatwia stawianie pierwszych kroków w jodze, a dla zaawansowanych stanowi miłą odmianę od rutynowych ćwiczeń. – To znakomita metoda, która pomaga w otwarciu się, wspomaga nasze sztywne ciało we wchodzeniu w jogiczne pozycje – tłumaczy Marcin Brener z Centrum Jogi i Samorealizacji we Wrocławiu, który jako jeden z niewielu w naszym kraju jest instruktorem antigravity jogi. Podczas treningu na hamaku znacznie łatwiej wykonać figury (takie jak chociażby stanie na głowie), które zazwyczaj początkującym adeptom jogi stwarzają problemy. Jedna z najbardziej efektownych jest ta zwana „małpką”, kiedy to odwróceni do góry nogami jogini oplątują zgięte nogi taśmą i wygodnie „dyndają” nad ziemią. – Dla początkujących wspomaganie, jakie daje hamak, jest świetnym punktem wyjścia do poznania pozycji, których na co dzień, na macie, nie byliby w stanie przyjąć. Zaawansowanym umożliwia głębsze, czasami zaś zupełnie odmienne odczuwanie wielu figur – zachwala. Sam zainteresował się tym rodzajem jogi zupełnie przez przypadek – zobaczył film na YouTubie. Zaczął interesować się tematem i w końcu pojechał do Niemiec na warsztaty. Tam przekonał się, jak wielką frajdę może sprawiać ćwiczenie w powietrzu. – Osobom, które już ćwiczą jogę, pozwala pełniej, z innym zaangażowaniem, bardziej szczegółowo poczuć moc poszczególnych asanów – tłumaczy Marcin.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
Maria Hebda zapytał(a) 24 maja 2013
Pytanie dotyczy artykułu Joga w hamaku
Witam ...chciałam się dowiedzieć gdzie mogę kupić taki hamak do ćwiczeń?Maria
Jogin odpowiedział(a) 3 października 2013
Cały sprzęt do ćwiczeń można zakupić przez Centrum Jogi i Samorealizacji we Wrocławiu również wysyłkowo tel. kontakt 880 174 579 Marvin www.joga-wroclaw.pl
jogin odpowiedział(a) 3 października 2013
Jeśli chodzi o nadciśnienie tętnicze to mało jest podobnie dobrych metod na rozluźnienie napięć mięśniowo-powięziowych , które to ciśnienie wzmagają. Ponadto jeśli ciśnienie jest nieuregulowane to ta metoda ćwiczeń pozwala zredukować stres i psychiczne blokady przenoszące się na ciało, które to czynniki wywołują skoki ciśnienia, przy uregulowanym pozwala wzmocnić i odżywić przeciążone naczynia krwionośne.
jogin odpowiedział(a) 3 października 2013
Oczywiście nie podpisuje się pod określeniem "asanów" pod koniec mojego nie dosłownego cytatu :)
adrianna.covalsky odpowiedział(a) 26 maja 2013
Łał :D takiego czegos to nie widziałam jeszcze :) a co z nadciśnieniowcami ?