Przejdź do treści

Wielkanoc dla dzieciaków – ciasteczkowe jajeczka dla zabawy

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zgaga? Refluks? Wzdęcia? Poznaj 5 produktów, których nie lubi twój żołądek
Ćwiczenia oddechowe na trawienie
Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać
Muffiny z rabarbarem i glazurą tahini
10 wegetariańskich źródeł żelaza
Wrzody żołądka – jak wyglądają objawy? Wyjaśnia gastroenterolog

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami. Jeśli nieco znudziło ci się klasyczne ciasto piaskowe albo mazurek, mamy dla ciebie propozycję. Zabawne ciasteczka w kształcie jajek na pewno zachwycą dzieciaki, ale gwarantujemy, że zajadać się nimi będą także dorośli.

Ciastka będą kruche, maślane i przełożone dżemem pomarańczowym. Dżem pomarańczowy odgrywa tu ważną rolę. Nie dość, że skleja ciastka w całość, to jeszcze swoją kwaskowością przełamuje i wzbogaca smak ciastek. Taki dżem oczywiście dostaniesz w każdym sklepie, ale my polecamy samodzielne przygotowanie go w domu, bez dodatku cukru. Możesz go dosłodzić ksylitolem albo erytrytolem.

 

Mazurek być musi!

Pomarańcze mają wysoką zawartość wody, co oznacza, że są moczopędne i pomagają usuwać toksyny z organizmu. Owoce te są bogactwem flawonoidów, mają działanie przeciwnowotworowe. Naukowcy potwierdzają, że codzienne picie jednej szklanki soku wyciśniętego z pomarańczy zmniejsza ryzyko zachorowania na niektóre nowotwory. Oprócz tego cytrusy te zawierają sporo błonnika, są niskokaloryczne, sycące, więc doskonale sprawdzą się w diecie odchudzającej. Dobra wiadomość dla cukrzyków – pomarańcze mają niski indeks glikemiczny. Poza tym cytrusy działają uspokajająco. Zawierają m.in. witaminę C, A, E i kwas foliowy. Są bogate w fosfor, wapń, cynk, magnez oraz żelazo.

 

Da się zdrowo przeżyć święta?

Dla lepszego efektu ciasteczka możesz posypać cukrem pudrem albo wiórkami kokosa. Taką przekąską  zaskoczysz wszystkich gości przy stole!

Wielkanocne ciastka-jajeczka – składniki:

– 1 jajko
– 240 g mąki orkiszowej plus do podsypywania podczas wałkowania
– łyżeczka proszku do pieczenia
– pół łyżeczki sody oczyszczonej
– szczypta soli
– szczypta gałki muszkatołowej
– 80-90 g erytrytolu
– 80 g dobrej jakości masła – najlepiej domowego
– dżem pomarańczowy – najlepiej domowy
– opcjonalnie do posypania cukier puder albo wiórki kokosowe
– foremka do wycinania ciastek w kształcie jajek
– mały korek, np. od mleka

Wielkanocne ciastka-jajeczka – przygotowanie:

Do miski przesiej mąkę, dodaj sodę i proszek. Wrzuć zimne masło pokrojone w drobne kawałki. Wbij jajko, dodaj gałkę, erytrytol i sól. Całość szybko zagnieć,

ciastka-jajka

Zdjęcie: masz.talerz

zawiń w folię spożywczą i wstaw do lodówki na minimum 2 godziny. Po tym czasie posyp blat niewielką ilością mąki. Ciasto podziel na dwie, trzy części i rozwałkuj.

przepis-na-ciastka-jajka

Zdjęcie: masz.talerz

Wycinaj ciastka.

ciastka-jajka-przepis

Zdjęcie: masz.talerz

W części zrób dziurki za pomocą korka. Wycięte ciastka odkładaj na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzej do 180 stopni i  piecz ciastka przez 10 minut. Odstaw do wystygnięcia. Te ciastka, które nie mają dziurek, posmaruj cienką warstwą dżemu.

ciastka-w-ksztalcie-jajek

Zdjęcie: masz.talerz

Te z wyciętymi dziurkami posyp cukrem pudrem. Dzięki białemu proszkowi jeszcze bardziej będą przypominały jajka.

ciastka-w-ksztalcie-jajek

Zdjęcie: masz.talerz

Jeśli nie chcesz użyć cukru pudru, możesz ciastka posypać wiórkami kokosa – posmaruj wcześniej ciastka odrobiną miodu, aby wiórki się przykleiły. Obie części ciastek delikatnie złącz. Przechowuj je w szczelnie zamkniętym pojemniku.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

Podziel się posiłkiem z Bezdomnymi

Nie jesz mięsa? Niektórzy nie jedzą niczego. Ruszyła kampania „Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi”

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Jajka są zdrowe! Warto to sobie przypomnieć przed Wielkanocą

Wielkanocne obżarstwo i co potem? Jak uniknąć kłopotów z niestrawnością?

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Wielkanoc w wersji fit

Wielkanoc w wersji fit, czyli jak nie przytyć w święta

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy?

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Stół wielkanocny

„Nie wymagajmy od bliskich, by całkowicie zmieniali swoje przyzwyczajenia specjalnie dla nas”. Jak przeżyć Wielkanoc stosując dietę eliminacyjną?

jajko wielkanoc

Wielkanoc z jajami. Jak je wybierać, by nie dać się zrobić w jajo i ile to już naprawdę za dużo?

Kolorowe jajka – naturalnie! Sięgnij po barwniki, które masz w kuchni

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Wielkanoc to survival dla wątroby. Jak przetrwać te święta?

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

bakłażan nadziewany

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem. Może nie wygląda, ale smakuje obłędnie!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!