Przejdź do treści

Zdrowa kolacja na szybko: kuskus z serem bałkańskim

Zdrowa kolacja na szybko: kuskus z serem bałkańskim
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Pokażemy ci, jak zrobić szybką, zdrową i pożywną kolację. Sałatka z kaszą kuskus i serem będzie idealna!

Osoby, które jedzą kolację, rzadziej odczuwają głód wieczorem i nie napadają na lodówkę tuż przed snem. Dlatego by nie podjadać na noc, jedz kolację! Powinna być najmniejszym posiłkiem ze wszystkich trzech głównych (śniadanie, obiad, kolacja). By nie obciążać układu pokarmowego i by organizm mógł w nocy skupić się na regeneracji, najlepiej zjeść ją około trzech godzin przed snem. Z tego samego powodu nie powinna być zbyt obfita i ciężkostrawna. Dlatego świetnie sprawdzą się sałatki. My podajemy przepis na pożywną wersję szybkiej sałatki z kaszą kuskus i serem feta. Jest sycąca, ale lekkostrawna. Zawiera wszystko to, co zdrowa kolacja powinna zawierać: węglowodany złożone, pełnowartościowe białko, dobre tłuszcze. Jest też szybka w przygotowaniu. Kuskus wystarczy zalać wrzątkiem, a warzywa pokroić.

Wybierz kuskus razowy – zawiera więcej błonnika, więc powoduje wolniejszy przyrost cukru we krwi i daje sytość na dłużej. Korzystaj z odtłuszczonej wersji fety lub sera bałkańskiego, dzięki temu ograniczysz ilość tłuszczu w diecie.

Pomidory są bogate w likopen – silny antyoksydant odgrywający ważną rolę w profilaktyce chorób serca i chorób nowotworowych. Bazylia, dzięki zawartości olejków eterycznych, wspomaga trawienie. Ma również działanie przeciwbakteryjne. Oliwa z oliwek zawiera jednonienasycone kwasy tłuszczowe – zdrowe tłuszcze wspierające układ krążenia. Dostarcza też witamin młodości – A i E.

Kuskus z serem bałkańskim

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (na 2 porcje):

– razowa kasza kuskus, ¾ szklanki
– pomidor, 1 szt.
– suszone pomidory, 4 szt.
– oliwki czarne, 2 łyżki
– odtłuszczony ser feta lub ser typu bałkańskiego, 50 g
– oliwa z oliwek, 2 łyżki
– czosnek, ząbek
– pieprz
– bazylia świeża i suszona

Kuskus zalać wrzątkiem (ilość tylko do zalania kaszy), przykryć i odczekać kilka minut. W tym czasie pokroić w kostkę pomidory świeże i suszone. Do pomidorów dodać oliwki. Doprawić pieprzem i bazylią i całość dodać do kaszy. Ser pokroić w kostkę i dodać do sałatki. Do oliwy wcisnąć czosnek, polać sałatkę i delikatnie wymieszać. Udekorować świeżymi listkami bazylii.

Małgorzata Różańska – dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea”, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

5 produktów zmniejszających apetyt

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Marmolada z dzikich mirabelek

Mrożone tartaletki z awokado