Przejdź do treści

Faszerowane bataty. Pomysł na niedzielny przysmak!

Faszerowane bataty
Zdjęcie: erVegan
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta i mężczyzna
Czy aseksualność to wolność od seksu? Tłumaczy edukatorka seksualna Alicja Długołęcka
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz

Coraz popularniejsze słodkie ziemniaki goszczą na naszych stołach w przeróżnych odsłonach. Jedni je pieką i wyjadają słodki miąższ łyżeczką, drudzy kroją w cienkie plastry i pieką na chipsy, a jeszcze inni jedzą je na surowo w postaci makaronu.

Teraz bataty są szczególnie cenne. Dzięki dużej zawartości witaminy A, a dokładniej jej prowitaminy, bo beta-karotenu, pomogą w walce z zimowym przeziębieniem, wzmacniając układ odpornościowy. Co powiecie na bataty faszerowane rozgrzewającym gulaszem i czerwoną fasolą? Proponujemy bataty faszerowane gęstym, pomidorowym gulaszem z czerwoną fasolą, które idealnie rozgrzeją nas w zimowe wieczory. Niech dodatek masła orzechowego i szczypty cynamonu – choć zaskakujący – was skusi, bo będzie pysznie!

Zobacz także

Faszerowane bataty

Zdjęcie: erVegan

Składniki:

– 3-4 średniej wielkości bataty
– 1 puszka czerwonej fasoli lub 1½ szklanki ugotowanej
– 1 puszka krojonych pomidorów dobrej jakości (w sezonie kilka sztuk świeżych)
– 2 łyżki koncentratu pomidorowego
– 1 średnia marchew
– 1 łodyga selera naciowego
– 1 mała cebula
– kilka pieczarek lub ulubionych warzyw, np. cukinia, bakłażan
– 1 łyżka oleju
– 1 łyżeczka startego imbiru
– 2 łyżki gładkiego masła orzechowego
– 1 łyżeczka cynamonu
– 2 łyżki śmietanki owsianej
– awokado do podania
– świeże zioła: pietruszka, kolendra, rozmaryn

Przygotowanie: 

Bataty umyj i ponakłuwaj widelcem w kilku miejscach, robiąc małe dziurki. Piecz je w piekarniku nagrzanym do 200°C, aż będą miękkie. W zależności od wielkości ziemniaka czas wynosi zwykle od 30 do 55 minut.

W międzyczasie przygotuj pomidorowy gulasz: w średnim garnku o grubym dnie podsmaż na oleju posiekaną cebulkę, czosnek i pokrojony w kostkę seler naciowy. Kolejno dodaj pokrojone pieczarki i ulubione warzywa wraz z drobno pokrojoną marchewką.

Czerwoną fasolę odcedź i porządnie przepłucz z zalewy i przełóż do garnka. Całość duś przez kilkanaście minut, aż warzywa będą miękkie.

Następnie dodaj krojone pomidory oraz koncentrat pomidorowy i porządnie wymieszaj. Dodaj masło orzechowe i przyprawy. W razie potrzeby podlej całość odrobiną wody i duś przez kilka minut, aż smaki się połączą. Dopraw na koniec solą i pieprzem.

Upieczone bataty przekrój na pół, jednak nie do końca, uważając, aby nie rozpadły się na dwie części. Do środka każdego batata przełóż kilka łyżek gorącego gulaszu, dodaj pokrojone w kostkę awokado oraz posiekane zioła. Na sam koniec dodaj kilka kleksów owsianej śmietanki.

Smacznego!

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wegański solony sos karmelowy – nietypowy, bo zamiast cukru jest zdrowy zamiennik

Tarta kokosowo-ananasowa – trochę egzotyki zimową porą

Zamiast mielonego

Kotlety mielone w wersji wege – mamy trzy doskonałe propozycje

Pyszne kokosanki – wegańskie i bardzo zdrowe

Gorąca wegańska czekolada. Świetny sposób na dodanie sobie energii

Budyń z batatów. Wegański, bez cukru, ale słodki

Wegańskie pralinki na zdrowie

Wegańskie pralinki – zdrowsze niż klasyczne, mają znacznie mniej cukru

Zupa pho z akcentem polskim

Nie masz pomysłu na niedzielny obiad? Wypróbuj zupę pho w polskiej odmianie, która wzmocni organizm w śnieżnej, zimowej aurze

Pasta „rybna” z fasoli – opcja dla wegan. Smakuje jak oryginał i ma wiele wartościowych składników

Wegańskie placki ziemniaczane. Mniej kaloryczne niż klasyczne, bo pieczone

Pomarańczowe fit ciasto z mąki kokosowej

Smalec wegański. Ten przepis pokochają także mięsożercy!

Wegańskie przekąski na sylwestra

Wegańskie serniczki

Przepis na wegańskie serniczki

Wegańskie potrawy wigilijne

Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Zdrowa przekąska na wieczór! Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Pieczone warzywa w trzech odsłonach. Idealne na zimę!

Chipsy z pomidorków koktajlowych – zdrowa przekąska

Trzy kolory purée

3 pomysły na jesienne puree z warzyw. Pyszne i kolorowe!

Hummus z grochu i marchewką na białym talerzu

Masz w domu groch? Oto, co możesz pysznego wyczarować!

13 kreatywnych przepisów świątecznych

13 kreatywnych przepisów świątecznych