Przejdź do treści

Faszerowane bataty. Pomysł na niedzielny przysmak!

Faszerowane bataty
Zdjęcie: erVegan
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kombucza – stwórz sobie własny probiotyk
Ćwiczenia na piękne plecy. Sprawdź, co zrobić, jeśli codziennie spędzasz kilka godzin przy biurku
Jak rozpoznać przetrenowanie?
Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy
dwie dziewczyny rozmawiają
Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa

Coraz popularniejsze słodkie ziemniaki goszczą na naszych stołach w przeróżnych odsłonach. Jedni je pieką i wyjadają słodki miąższ łyżeczką, drudzy kroją w cienkie plastry i pieką na chipsy, a jeszcze inni jedzą je na surowo w postaci makaronu.

Teraz bataty są szczególnie cenne. Dzięki dużej zawartości witaminy A, a dokładniej jej prowitaminy, bo beta-karotenu, pomogą w walce z zimowym przeziębieniem, wzmacniając układ odpornościowy. Co powiecie na bataty faszerowane rozgrzewającym gulaszem i czerwoną fasolą? Proponujemy bataty faszerowane gęstym, pomidorowym gulaszem z czerwoną fasolą, które idealnie rozgrzeją nas w zimowe wieczory. Niech dodatek masła orzechowego i szczypty cynamonu – choć zaskakujący – was skusi, bo będzie pysznie!

Zobacz także

Faszerowane bataty

Zdjęcie: erVegan

Składniki:

– 3-4 średniej wielkości bataty
– 1 puszka czerwonej fasoli lub 1½ szklanki ugotowanej
– 1 puszka krojonych pomidorów dobrej jakości (w sezonie kilka sztuk świeżych)
– 2 łyżki koncentratu pomidorowego
– 1 średnia marchew
– 1 łodyga selera naciowego
– 1 mała cebula
– kilka pieczarek lub ulubionych warzyw, np. cukinia, bakłażan
– 1 łyżka oleju
– 1 łyżeczka startego imbiru
– 2 łyżki gładkiego masła orzechowego
– 1 łyżeczka cynamonu
– 2 łyżki śmietanki owsianej
– awokado do podania
– świeże zioła: pietruszka, kolendra, rozmaryn

Przygotowanie: 

Bataty umyj i ponakłuwaj widelcem w kilku miejscach, robiąc małe dziurki. Piecz je w piekarniku nagrzanym do 200°C, aż będą miękkie. W zależności od wielkości ziemniaka czas wynosi zwykle od 30 do 55 minut.

W międzyczasie przygotuj pomidorowy gulasz: w średnim garnku o grubym dnie podsmaż na oleju posiekaną cebulkę, czosnek i pokrojony w kostkę seler naciowy. Kolejno dodaj pokrojone pieczarki i ulubione warzywa wraz z drobno pokrojoną marchewką.

Czerwoną fasolę odcedź i porządnie przepłucz z zalewy i przełóż do garnka. Całość duś przez kilkanaście minut, aż warzywa będą miękkie.

Następnie dodaj krojone pomidory oraz koncentrat pomidorowy i porządnie wymieszaj. Dodaj masło orzechowe i przyprawy. W razie potrzeby podlej całość odrobiną wody i duś przez kilka minut, aż smaki się połączą. Dopraw na koniec solą i pieprzem.

Upieczone bataty przekrój na pół, jednak nie do końca, uważając, aby nie rozpadły się na dwie części. Do środka każdego batata przełóż kilka łyżek gorącego gulaszu, dodaj pokrojone w kostkę awokado oraz posiekane zioła. Na sam koniec dodaj kilka kleksów owsianej śmietanki.

Smacznego!

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Dr Katarzyna Pogoda

„Wielką radość sprawia mi obserwowanie, jak kobiety po leczeniu świetnie się realizują, zmieniają podejście do życia, nabierają sił i energii do działania” – mówi dr Katarzyna Pogoda, onkolog kliniczny

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

Zainteresują cię również:

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Zdrowo i kolorowo. Jaglany jogurt z owocami lata

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Wegański krem sezamowy z owocami lata

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Wegańskie ciasto z rabarbarem

Ciasto z rabarbarem. Wegańska i zdrowsza wersja niż klasyczna

Pieczona młoda kapusta z sosem curry. W takiej wersji smakuje obłędnie!

Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Zdrowa przekąska na wieczór! Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Jak zrobić tofu w domu? Potrzebujesz dosłownie trzech składników

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Wegański twarożek ze słonecznika. W sam raz na śniadanie

Przepis na ratattouille – warzywny gulasz

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Wegański sernik z nerkowców. Robi się go błyskawicznie i nie wymaga pieczenia

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!