Przejdź do treści

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą
Zdjęcie: Olga Kruszewska | Waniliowa Chmurka
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata
Po trądziku zostały ci blizny? Dermatolożka podpowiada, jak możesz je zniwelować
Aparat na zęby – zakładać najpierw górę czy dół? A może oba łuki na raz? Podpowiada ortodontka
Woda smakowa – zrób ją sama!
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!

Bez dwóch zdań Pan Rabarbar to gwiazdor na bazarku. Kto nie pamięta a dzieciństwa kompotu z rabarbaru z obowiązkowymi farfoclami? Odkrywamy to warzywo na nowo – co powiecie na pyszny rabarbarowy kisiel z nutką imbiru?

Rabarbar, czyli rzewień zwyczajny, to wieloletnia roślina ogrodowa. Jadalną jej część stanowią różowe łodygi zawierające w swoim składzie sporą porcję witamin: A, E, C, a także solidną dawkę błonnika, kwasu foliowego, potasu, wapnia i magnezu. Żeby nie było zbyt kolorowo, obecny jest w nich również kwas szczawiowy – to właśnie on odpowiada za ten kwaśny smak rabarbaru. Wiąże wapń, dlatego nadmiar szczawianów w organizmie może przyczyniać się do osłabienia naszych kości oraz zębów.

Warto pamiętać jednak, że te szkodliwe związki obecne są tylko w surowych łodygach, w ugotowanym lub pieczonym rabarbarze nie ma po nich śladu. Ostatnie odkrycie naukowców dotyczy właściwości antynowotworowych naszego wiosennego przysmaku. Już po 20 minutach pieczenia wzrasta w nim stężenie polifenoli, czyli naturalnych przeciwutleniaczy. Zachęceni? To jeszcze ostatnia wskazówka: wybierając na targu rabarbar, zwróćcie uwagę na jego wygląd. Musi być sprężysty i twardy. Najsłodsze są różowe i czerwone łodygi, które kryją w sobie lekko malinowy smak.

Wegańskie ciasto z rabarbarem

Kisiel rabarbarowy z nutką imbiru

kisiel rabarbarowy

Zdjęcie: Olga Kruszewska | Waniliowa Chmurka

Składniki:

– 200 g rabarbaru
– 400 ml wody
– 3 łyżki brązowego cukru
– 4 łyżki mąki ziemniaczanej
– 150 ml wody
– 4 plastry kandyzowanego imbiru
– kilka truskawek (do dekoracji)

Przygotowanie:

Rabarbar obieram i kroję w kostkę. Wrzucam go do rondelka, dodaję cukier i 400 ml wody. Gotuję do momentu, aż rabarbar zacznie się rozpadać (ok. 8 minut). Następnie w szklance rozrabiam 150 ml wody wraz z 4 łyżkami mąki ziemniaczanej, wlewam miksturę do pulpy rabarbarowej i gotuję kisiel na wolnym ogniu przez ok. 3 minuty – do zgęstnienia. Na samym końcu kroję w kosteczkę kandyzowany imbir i wrzucam do rondelka, mieszam.

Gotowy kisiel przelewam do małych słoiczków/szklaneczek, dekoruję truskawkami i podaję na ciepło lub zimno. Smacznego!


Olga Kruszewska – z wykształcenia dietetyk, od sześciu lat prowadzi bloga Waniliowa Chmurka, Swoimi przepisami udowadnia, że słodycze wcale nie muszą być niezdrowe.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!

Szakszuka z botwiny, sera koziego i jajka. To jest pyszne, proste, tanie i zdrowe

Sałatka z komosą ryżową i winogronami

Sałatka z komosą ryżową i winogronami. W sam raz na wzmocnienie odporności!

„Żonom zawsze powtarzam, że smacznie przyrządzony obiad jest podstawą szczęścia domowego i dobrego humoru męża”. Lucyna Ćwierczakiewiczowa i jej „365 obiadów”

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie