Przejdź do treści

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą
Zdjęcie: Olga Kruszewska | Waniliowa Chmurka
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Sex coach – kto to taki?
Pod lupę bierze seksualność i relacje intymne. Sex coach – kto to taki i czym różni się od seksuologa?
rozmowy kobiet
Na szefa, na męża, na pogodę, na korki. Na wszystko. Narzekanie rutyną dnia codziennego
kawa po chińsku
Kawa po chińsku. Poranny rytuał, który pozwoli ci dobrze zacząć dzień
5 mitów na temat bólu gardła.
5 mitów na temat bólu gardła. Prawda czy fałsz? Weryfikujemy je z lekarzem
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Bez dwóch zdań Pan Rabarbar to majowy gwiazdor. Kto nie pamięta a dzieciństwa kompotu z rabarbaru z obowiązkowymi farfoclami? Odkrywamy to warzywo na nowo – co powiecie na pyszny rabarbarowy kisiel z nutką imbiru?

Rabarbar, czyli rzewień zwyczajny, to wieloletnia roślina ogrodowa. Jadalną jej część stanowią różowe łodygi zawierające w swoim składzie sporą porcję witamin: A, E, C, a także solidną dawkę błonnika, kwasu foliowego, potasu, wapnia i magnezu. Żeby nie było zbyt kolorowo, obecny jest w nich również kwas szczawiowy – to właśnie on odpowiada za ten kwaśny smak rabarbaru. Wiąże wapń, dlatego nadmiar szczawianów w organizmie może przyczyniać się do osłabienia naszych kości oraz zębów. Warto pamiętać jednak, że te szkodliwe związki obecne są tylko w surowych łodygach, w ugotowanym lub pieczonym rabarbarze nie ma po nich śladu. Ostatnie odkrycie naukowców dotyczy właściwości antynowotworowych naszego wiosennego przysmaku. Już po 20 minutach pieczenia wzrasta w nim stężenie polifenoli, czyli naturalnych przeciwutleniaczy. Zachęceni? To jeszcze ostatnia wskazówka: wybierając na targu rabarbar, zwróćcie uwagę na jego wygląd. Musi być sprężysty i twardy. Najsłodsze są różowe i czerwone łodygi, które kryją w sobie lekko malinowy smak.

Kisiel rabarbarowy z nutką imbiru

kisiel rabarbarowy

Zdjęcie: Olga Kruszewska | Waniliowa Chmurka

Składniki:

– 200 g rabarbaru
– 400 ml wody
– 3 łyżki brązowego cukru
– 4 łyżki mąki ziemniaczanej
– 150 ml wody
– 4 plastry kandyzowanego imbiru
– kilka truskawek (do dekoracji)

Rabarbar obieram i kroję w kostkę. Wrzucam go do rondelka, dodaję cukier i 400 ml wody. Gotuję do momentu, aż rabarbar zacznie się rozpadać (ok. 8 minut). Następnie w szklance rozrabiam 150 ml wody wraz z 4 łyżkami mąki ziemniaczanej, wlewam miksturę do pulpy rabarbarowej i gotuję kisiel na wolnym ogniu przez ok. 3 minuty – do zgęstnienia. Na samym końcu kroję w kosteczkę kandyzowany imbir i wrzucam do rondelka, mieszam.

Gotowy kisiel przelewam do małych słoiczków/szklaneczek, dekoruję truskawkami i podaję na ciepło lub zimno. Smacznego!

Olga Kruszewska – z wykształcenia dietetyk, od sześciu lat prowadzi bloga Waniliowa Chmurka, Swoimi przepisami udowadnia, że słodycze wcale nie muszą być niezdrowe.
 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Azjatyckie smaki na talerzu. Przepis na bibimbap – ryż po koreańsku

Chrup, chrup pora!

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej