Przejdź do treści

Wegańska pasta bezjajeczna. Zdrowe urozmaicenie wielkanocnego jadłospisu

Pasta bezjajeczna
Zdjęcie: erVegan
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwiczenia na pośladki – od A do Z
Ćwiczenia na jędrne pośladki. Zestaw ćwiczeń od A do Z od Kasi Bigos
dziewczyna je kanapkę
Czy Intermittent fasting jest zdrowym sposobem odżywiania się? Wyjaśnia dietetyk Iwona Wanat
Kleszcze – rozprawiamy się z mitami. Co jest prawdą, a co bzdurą?
Kryzys wieku średniego dotyka wiele osób. Blogerka Agata Komorowska dzieli życie na 10-tki, by pokazać, na co tracimy czas
Monika Prześlakowska
„Białko w formie odżywki powinniśmy brać jedynie wtedy, gdy mamy jego niewystarczającą podaż dostarczaną z diety”. Rozmawiamy z dietetyk Moniką Prześlakowską

Święta bez jajek? Wegańska pasta bezjajeczna zrobi ci psikusa i nawet nie zorientujesz się, że nie ma w niej jajek. To wszystko dzięki jednemu, specjalnemu składnikowi. Sprawdź i przekonaj się sam, że weganie też mają czym świętować Wielkanoc.

Święta Wielkanocne to czas wszechobecnych jajek – tych gotowanych, zatapianych w naturalnych barwnikach, pieczonych w pasztetach, ale również w postaci klasycznej pasty na kanapki. Dzięki temu przepisowi przygotujesz ją bez ani jednego jajka! To zasługa czarnej soli, która poprzez zawartość związków siarki posiada charakterystyczny  jajeczny smak. Pasta na bazie tofu i ciecierzycy będzie dodatkowo świetnym i zdrowym urozmaiceniem twojego jadłospisu!

Pasta bezjajeczna z tofu

 Zdjęcie: erVegan

Składniki:

– 1 kostka tofu 200 g
– ¾ szklanki ugotowanej ciecierzycy (lub po prostu z puszki)
– 1 łyżeczka czarnej soli – kala namak (nie pomyl z himalajską)
– 1 spora łyżeczka musztardy Dijon
– około 3-4 łyżki wegańskiego majonezu
– 2 łyżki płatków drożdżowych (drożdży nieaktywnych) – opcjonalnie
– odrobina wody
– kilka szczypt kurkumy (dla koloru)
– spory pęczek szczypiorku
– sól, pieprz

Przygotowanie:

¾ kostki tofu przełóż do naczynia malaksera wraz z ciecierzycą. W małej misce połącz majonez z musztardą, czarną solą, płatkami drożdżowymi i szczyptą soli oraz pieprzu.

Połączone składniki dodaj do tofu i ciecierzycy, miksując całość na w miarę gładką masę. Możesz zrobić to również blenderem ręcznym. W razie potrzeby dodaj odrobinę wody, ewentualnie roślinnego oleju. Następnie dopraw pastę do smaku pieprzem i solą oraz dodawaj stopniowo kurkumy, aż uzyskasz pożądany kolor. Na sam koniec do pasty wmieszaj zmiażdżoną widelcem resztę tofu, które będzie imitować białko jaja. Dodaj posiekany szczypiorek i zajadaj z kromką dobrego pieczywa – smacznego!

Powyższy przepis możesz również bez problemu wykonać w formie sałatki – zamiast miksować wszystkie składniki, posiekaj je nożem i dokładnie wymieszaj.

wielkanoc rodzina

 


Eryk – autor bloga erVegan, dietetyk, miłośnik dobrej i prostej kuchni, która pozytywnie wpływa na zdrowie. Swoją wiedzę o zdrowym żywieniu zdobywał na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Publikując zdrowe i łatwe do wykonania przepisy, pokazuje, że kuchnia roślinna może być pyszna nawet dla faceta. Zamienia fasolę w mocno czekoladowe brownie, bataty w pyszne burgery, a daktyle w słodki karmel!​

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Szparag daje radę!

Sezon na szparagi! Wypróbuj 3 smaczne i niezwykle proste przepisy ze szparagami w roli głównej

Przepis na serowe placuszki z figą

wielkanoc rodzina

Jak uniknąć przejedzenia w Wielkanoc? 7 sposobów na święta bez problemów trawiennych

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

Podziel się posiłkiem z Bezdomnymi

Nie jesz mięsa? Niektórzy nie jedzą niczego. Ruszyła kampania „Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi”

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Jajka są zdrowe! Warto to sobie przypomnieć przed Wielkanocą

@lekarkanaroślinach

Czym zastąpić mięso w diecie? Czy dieta wegetariańska jest zupełnie bezpieczna? O wpływie czerwonego mięsa na zdrowie, pisze lekarka Magdalena Jutrzenka

Wielkanocne obżarstwo i co potem? Jak uniknąć kłopotów z niestrawnością?

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Wielkanoc w wersji fit

Wielkanoc w wersji fit, czyli jak nie przytyć w święta

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy?

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Stół wielkanocny

„Nie wymagajmy od bliskich, by całkowicie zmieniali swoje przyzwyczajenia specjalnie dla nas”. Jak przeżyć Wielkanoc stosując dietę eliminacyjną?

jajko wielkanoc

Wielkanoc z jajami. Jak je wybierać, by nie dać się zrobić w jajo i ile to już naprawdę za dużo?

Kolorowe jajka – naturalnie! Sięgnij po barwniki, które masz w kuchni

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Wielkanoc to survival dla wątroby. Jak przetrwać te święta?

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

bakłażan nadziewany

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki