Przejdź do treści

Co jeść, żeby nie być głodną? „Dietetycy nie na żarty” odpowiadają

dieta ziemniaki
Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!
Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi
istockphoto.com
Zakażenie wirusem HPV może dotyczyć nawet co drugiej aktywnej seksualnie osoby. Jak się przed nim chronić?
istockphoto.com
Wróciłaś z urlopu, a na twojej skórze pojawiło się więcej znamion i piegów? Sprawdź, czy nie są groźne
żywność w supermarkecie
Koniec z marnowaniem żywności w marketach. Zaczyna obowiązywać nowa ustawa

„Niby redukcja, a ja mam tak dużo jedzenia. Czy ja schudnę, jedząc tak dużo?” – pytają często pacjenci dietetyków prowadzących w mediach społecznościowych konto „Dietetyka nie na żarty”. Specjaliści odpowiadają: oczywiście! Co więc powinnaś jeść, by nie być głodna?

„Jedną z przyczyn nieudanych prób odchudzania jest fakt, że… ludzie na diecie są głodni (WOW!) To logiczny i fantastyczny mechanizm chroniący nas przed zagłodzeniem. Niestety przestaje być „fantastyczny”, kiedy próbujesz zrzucić 5 kg na ślub koleżanki. Więc co powinien zrobić dietetyk, żeby ułatwić Ci odchudzanie?” – tak zaczyna się najnowszy post na koncie „Dietetyka nie na żarty” na Instagramie.

Konto współtworzy m.in. Arkadiusz Matras – szkoleniowiec i autor publikacji naukowych. Dietetyków śledzi już ponad 40 tys. osób.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

🐷 CO JEŚĆ ŻEBY NIE BYĆ GŁODNYM 🐷 . 💁‍♂ Często nasi pacjenci podczas pierwszego tygodnia raportują „Kurcze, niby redukcja, a ja mam tak dużo jedzenia – czy ja schudnę jedząc tak dużo”? Odpowiedź brzmi: ależ oczywiście 😍 . Jedną z przyczyn nieudanych prób odchudzania jest fakt, że… ludzie na diecie są głodni (WOW!) 😘 To logiczny i fantastyczny mechanizm chroniący nas przed zagłodzeniem. Niestety przestaje być „fantastyczny” kiedy próbujesz zrzucić 5 kg na ślub koleżanki. Więc co powinien zrobić dietetyk, żeby ułatwić Ci odchudzanie?💪 . 👨‍🔬 Jednymi z głównych czynników odpowiadających za sytość jest udział błonnika oraz gęstość energetyczna, czyli to jak spory (ile waży i jaką ma objętość) jest posiłek względem tego ile kalorii on dostarcza 🥦 . 👉 Niska gęstość energetyczna podczas odchudzania będzie Twoim przyjacielem, a produkty o niskiej gęstości energetycznej to: warzywa 🍆 owoce 🍌 ziemniaki 🥔 czy bataty 🍠 Znajdziesz w nich też błonnik. Dodatkowo błonnikiem przepełnione są pełnoziarniste produkty zbożowe i strączki, dlatego zamiast białego ryżu ugotuj brązowy – on nasyci Cię o wiele bardziej, albo… zjedz ziemniaki – jak te na zdjęciu 🙃 . 🍕 Dodatkowo im więcej tłuszczu w posiłku tym większa gęstość energetyczna, dlatego jeżeli możesz – odtłuść produkt. Zamiast łopatki wieprzowej sięgnij po „chude mięso mielone z szynki wieprzowej” (biedra rulez), a zamiast mozarelli na kanapkę (oczywiście z chleba pełnoziarnistego, a nie białego) połóż… mozzarelle light (lidl rulez) 💪 . 👨‍🔬 W ten sposób szybciej się nasycisz, zjesz mniej kalorii, a brzuszek będzie pełny 3-4 h zamiast 1-2 h 😻 . Często nasi pacjenci twierdzą, że nie sądzili ze można jeść tak dużo, tak smacznie i przede wszystkim – tak normalnie i chudnąć. Wystarczy nie polewać ziemniaków masełkiem. . Oznacz w komentarzu największego łakomczucha, może w końcu dotnie! ⤵ #dieta #instafood #fitness #eathealthy #healthychoice #healthydiet #healthyfood #dietfood #eatclean #diet #odchudzanie #ziemniaki #food #dinner #fitspiration

Post udostępniony przez Dietetyka.NieNaŻarty (@dietetyka.nienazarty)

Co powinnaś jeść, żeby nie być głodna?

„Jednymi z głównych czynników odpowiadających za sytość jest udział błonnika oraz gęstość energetyczna, czyli to jak spory (ile waży i jaką ma objętość) jest posiłek względem tego, ile kalorii on dostarcza. Niska gęstość energetyczna podczas odchudzania będzie Twoim przyjacielem, a produkty o niskiej gęstości energetycznej to: warzywa, owoce, ziemniaki czy bataty. Znajdziesz w nich też błonnik.

Dodatkowo błonnikiem przepełnione są pełnoziarniste produkty zbożowe i strączki, dlatego zamiast białego ryżu ugotuj brązowy – on nasyci Cię o wiele bardziej, albo… zjedz ziemniaki – jak te na zdjęciu.

Dodatkowo im więcej tłuszczu w posiłku, tym większa gęstość energetyczna, dlatego jeżeli możesz – odtłuść produkt. Zamiast łopatki wieprzowej sięgnij po „chude mięso mielone z szynki wieprzowej”, a zamiast mozarelli na kanapkę (oczywiście z chleba pełnoziarnistego, a nie białego) połóż… mozzarellę light.
W ten sposób szybciej się nasycisz, zjesz mniej kalorii, a brzuszek będzie pełny 3-4 h zamiast 1-2 h.

Często nasi pacjenci twierdzą, że nie sądzili że można jeść tak dużo, tak smacznie i przede wszystkim – tak normalnie i chudnąć. Wystarczy nie polewać ziemniaków masełkiem” – piszą dietetycy.

Odchudzaj się „z głową”!

Dietetycy jasno mówią, że odchudzanie nie musi łączyć się z głodówkami, brakiem energii i wiecznym myśleniem o kolejnym posiłku. Wystarczy zdroworozsądkowe podejście – odpowiednie nawodnienie, sięganie po warzywa i owoce (te drugie w nieco mniejszej porcji).

Do tego pełnoziarniste produkty, unikanie fast foodów i słodyczy oraz aktywność fizyczna. Nawet wprowadzenie kilku spacerów w tygodniu podkręci metabolizm!

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Kobiety bez diety

„W życiu wybieramy osoby z większą ilością tkanki tłuszczowej. Intuicja podpowiada nam, że takie kobiety urodzą dziecko, a mężczyźni będą w stanie rąbać drewno” – mówi Agata Ziemnicka, założycielka fundacji Kobiety bez diety

Chcesz przejść na dietę? Sprawdź, jakie badania powinnaś wykonać, zanim zaczniesz się odchudzać

Dieta Dukana. Zdrowa czy nie?

Dieta Dukana. Zdrowa? Niekoniecznie. Co o niej mówi dietetyczka?

„Jesteśmy w światowej czołówce, jeśli chodzi o spożywanie cukru. Jesteśmy jedną z najszybciej tyjących narodowości na świecie!” – mówi Agnieszka Wiśniewska, założycielka Fundacji Szczęśliwi Bez Cukru

5 pomysłów na jednodniowy detoks

5 pomysłów na jednodniowy detoks. Co poleca Kasia Bem?

Wiesz jak dbać o serce? Oto lista produktów, których powinnaś unikać

@lekarkanaroślinach

Czym zastąpić mięso w diecie? Czy dieta wegetariańska jest zupełnie bezpieczna? O wpływie czerwonego mięsa na zdrowie, pisze lekarka Magdalena Jutrzenka

Dieta Ewy Dąbrowskiej – tak czy nie?

Dietetyczny anty-ranking. Których diet promowanych przez celebrytów lepiej unikać? Zobacz, co mówią specjaliści

Bagietka, dżemy, jedzenie na stole

„Jestem na diecie bezglutenowej, bo chcę schudnąć”. Czy to jest zdrowe? Odpowiada dietetyczka Paulina Roziewska

Jak wzmocnić odporność przed sezonem infekcyjnym? Wyjaśnia farmaceutka, Zofia Winczewska

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Masz niedobór żelaza? Nie zapomnij o najważniejszych zasadach jego suplementacji

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

owsianka z bananami

Jak łączyć produkty na talerzu?

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

miód

5 najlepszych zamienników cukru

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

Jedzenie przed snem – czy naprawdę powinniśmy go unikać?

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy