Przejdź do treści

Owoce z małą ilością cukru. Które najlepiej jeść podczas diety?

Freepik.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Małgorzata Rozenek
Małgorzata Rozenek pokazała zdjęcie z płaczącym synkiem. Oburzone głosy: to obrzydliwe gwałcenie praw dziecka
Pigwa - owoc w sam raz na zimowe infekcje!
Pigwa – owoc, który w mig przegoni infekcje! Dietetyczka tłumaczy, dlaczego warto po nią sięgać
koronawirus, lekarze rodzinni
Powtarzał: dajcie lekarzom rodzinnym zlecać testy, a zobaczycie skalę epidemii. Michał Domaszewski o rekordach zakażeń w Polsce
Kobieta wstrzykuje sobie insulinę w brzuch
Insulina przy cukrzycy typu II – czy można ją odstawić tak, jak zrobił to Lech Wałęsa? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka
Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu
Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Lato jest bogate w owoce, którymi chętnie się zajadamy. Starając się jednak zrzucić parę kilo lub chcąc utrzymać wagę, czasem można wpaść w pułapkę kaloryczną. – Owoce są zdrowe i pyszne – mają sporo błonnika i różnych witamin. Niestety zawierają też sporo cukru, co przekłada się na wyższą wartość kaloryczną od warzyw – piszą autorzy konta „Czytamy etykiety”. Które owoce zatem jeść, by nie przytyć?

Czytamy Etykiety jest serwisem, którego autorką jest Agnieszka Pocztarska.

„Wszyscy lubimy wiedzieć, co jemy i jak to jedzenie wpływa na nasz organizm. Niestety, nie każdy ma czas i wiedzę, aby móc dobrze wybrać. Dlatego my każdego dnia analizujemy etykiety i przyglądamy się z bliska składom produktów w polskich sklepach – dla WAS! Naszą wiedzą i doświadczeniem chcemy dzielić się z Wami, a jednocześnie ułatwiać codzienne wybory zakupowe” – czytamy na stronie Czytamy Etykiety.

Tym razem specjaliści na swoim koncie na Instagramie poruszyli temat owoców z niską ilością cukru. Które można śmiało jeść, jeśli zależy nam, na zrzuceniu wagi? Podpowiadają.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Czytamy etykiety (@czytamyetykiety)

Do tej grupy można także zaliczyć rabarbar, limonki czy cytryny.

Pexels.com

Owoce z dużą ilością cukru

Największe ilości cukrów zawierają banany, winogrona, figi, granat czy mango. Zaliczyć tutaj można też ananasa, gruszkę i czereśnie.

Pamiętajmy, że owoce po ususzeniu nie zmniejszają zawartości cukrów. Suszone owoce zatem mogą zastępować nam słodycze, jednak należy spożywać je w niewielkich ilościach.

Owoce – cukier a błonnik

Warto zaznaczyć też, że cukier pochodzący z owoców jest metabolizowany w naszym organizmie identycznie jak inne cukry proste. To, co wyróżnia owoce, to błonnik pokarmowy, który wydłuża trawienie, spowalniając rozkład cukrów w jelitach i tempo ich wchłaniania do krwioobiegu. Mniejszy skok glukozy zaobserwujemy po zjedzeniu owoców, niż po wypiciu soku z nich, ponieważ obróbka mechaniczna redukuje znacznie ilość błonnika. Owoce zawierają także różną jego ilość. Arbuz zawiera mało cukru, ale z racji niskiej ilości błonnika, po zjedzeniu go cukier szybko nam podskoczy.

Owoce są źródłem składników mineralnych, witamin i antyoksydantów, które wspomagają funkcjonowanie organizmu. Ważne, by pamiętać o spożywaniu ich w rozsądnych ilościach i właściwym ich wyborze. Warto jednocześnie ograniczyć spożywanie przetworzonych produktów, które zawierają całe mnóstwo syropu glukozowo-fruktozowego czy sacharozy. Wystarczą dwa takie napoje, by dostarczyć organizmowi dzienną dawkę fruktozy (50g).

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak prawidłowo wykonać krzywą cukrową? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka

Krzywa cukrowa (OTTG) – jak prawidłowo wykonać badanie? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka

Cukier trzcinowy zamiast białego?/iStockphoto

Cukier trzcinowy zamiast białego – to na pewno dobra zmiana? Odpowiada dietetyczka

Czosnek w garnku

Co jeść, żeby wspomóc odporność? Wymieniają dietetycy z Czytamy Etykiety

Zakupy

„Dziecko ważące 15 kg przekracza dopuszczalną dzienną dawkę E476 (czyli polirycynooleinianu poliglicerolu) już po zjedzeniu 2 kostek czekolady” – mówi Katarzyna Rada, właścicielka serwisu Czytaj Skład

Ograniczasz spożycie cukru? W tych produktach chyba nie spodziewałaś się go znaleźć

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Jak przechowywać warzywa i owoce w lecie i na zimę?

Jak przechowywać warzywa i owoce w lecie i na zimę?

Co pić latem? Sprawdź nasz miniprzewodnik po letnich napojach

Na czym rosną banany i jakie są ich wartości odżywcze?

Na czym rosną banany i jakie są ich wartości odżywcze?

Lubisz borówki? I dobrze! Zobacz, jak wpływają na twoją skórę

Podgrzewasz wszystko w mikrofalówce? Sprawdź, które produkty nie powinny do niej trafić

Melon – odmiany i właściwości zdrowotne. Jak jeść melona?

Dietetycy wybrali owoc roku 2020. O włos wyprzedził inny popularny gatunek

Dietetycy wybrali owoc roku 2020. O włos wyprzedził inny popularny gatunek

Krojenie granatów zawsze kończy się katastrofą? Wypróbuj tę metodę

Czy możesz mieć cukrzycę i o tym nie wiedzieć? Sygnały, na które warto zwrócić uwagę

Kobieta z wodą

Odwodnienie organizmu u dzieci i dorosłych – objawy i leczenie

Masz insulinooporność? Uważaj na suszone owoce. Jedzone samodzielnie mogą być zdradliwe

Cukier uzależnia – objawy i sposoby walki z uzależnieniem

Borówka amerykańska – co to za owoc i jakie ma właściwości?

7 zaskakujących sygnałów, że jesz za dużo cukru

Świeże jabłka są zdrowe, spleśniałych unikaj

Jabłka mają… termin przydatności do spożycia? Kiedy lepiej ich nie jeść?

Domowe żelki – przepis. Jak zrobić zdrowe żelki z soku?

Kuchnia

Jaki związek mają zwiędnięte kwiaty z popsutymi owocami?

czereśnie

Zjadłaś robaczywe czereśnie i zastanawiasz się, czy to mogło ci zaszkodzić? Sprawdź, co mówi dietetyczka w tej sprawie