Przejdź do treści

Chia fresca – lemoniada z nasionami chia

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pierwsza pomoc po ukąszeniu kleszcza. Czy wiesz jak się uchronić przed boreliozą?
Skąd się bierze miód?
Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca
5 pomysłów na jednodniowy detoks
5 pomysłów na jednodniowy detoks. Co poleca Kasia Bem?
Ćwicz kręgosłup - to proste!
Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę
„Hashimoto nie jest wskazaniem do stosowania diety bezglutenowej”. O zależności pomiędzy hashimoto a dietą eliminacyjną, rozmawiamy z endokrynolożką i dietetyczką

Lemoniada nie musi być nudna. Tym razem mamy dla was propozycję z nasionami chia. Choć są niewielkie, mają potężne pokłady błonnika, przeciwutleniaczy i wielu innych cennych związków. Idealnie na letnie upały!

Uff… jak gorąco! Lubimy lato, słońce, tylko co pić, aby ugasić pragnienie? Najlepiej wodę, ale ta w końcu może się znudzić każdemu. Gazowane napoje odpadają, bo są niezdrowe, soki bywają za słodkie i nie dadzą orzeźwienia na dłużej. Co powiesz na domową lemoniadę? Nuda? Nic z tych rzeczy! To nie będzie ani trochę zwykła lemoniada. Proponujemy zrobić ją samemu z wodą kokosową, miętą, limonką, owocami lata i nasionami chia.

O nasionach chia na pewno słyszałeś już nie raz. Możliwe, że nawet jadłeś je w puddingu albo jako dodatek do owsianki czy koktajlu. Te maleńkie ziarenka to nieprawdopodobna skarbnica wartości odżywczych i zdrowotnych. Zawierają więcej kwasów tłuszczowych omega-3 niż ryby. Oprócz tego są bogate w żelazo, magnez, cynk i wapń. Regularne ich spożywanie dobrze wpływa na pamięć, układ nerwowy, trawienny i koncentrację. Zawierają duże ilości błonnika i białka. Poza tym stanowią cenne źródło przeciwutleniaczy. Nasiona chia wchłaniają wodę, a więc później w organizmie ją oddają i nawilżają od środka. Nasionka te powinny spożywać osoby chore na cukrzycę, ponieważ chia spowalnia wchłanianie cukru we krwi i reguluje stężenie glukozy. Dobra informacja dla wegan i osób niejedzących jajek – w przepisach nasionami chia można zastąpić jajka. Kiedy połączymy je z wodą, ich konsystencja przypomina białko kurze.

Skuś się na domową lemoniadę z nasionami chia!

Chia fresca

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (dla 2 osób):

– 4 łyżki nasion chia
– 500 ml wody kokosowej
– sok z 2 limonek
– garść ulubionych owoców (np. borówki, maliny, truskawki, agrest)
– kilka listków mięty
– kostki lodu

Przygotowanie:

Dzień wcześniej włóż do lodówki wodę kokosową. Owoce umyj. Do jednej szklanki włóż 2 łyżki nasion, część owoców i miętę. Wyciśnij do niej sok z jednej limonki i zalej połową wody kokosowej. Dla drugiej osoby zrób to samo z resztą składników. Zamieszaj i wstaw lemoniadę do lodówki na 20 minut. Po tym czasie dodaj parę kostek lodu i wypij.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl
 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Miksujemy: koktajl na trawienie

Miksujemy koktajl na lepsze trawienie

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!