Przejdź do treści

Co zjeść na deser? Ciasto batatowe

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta siedząca przy łóżku
Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem
babcia i wnuczka
Jak kobiety funkcjonują po menopauzie? Rozmawiamy z genetyczką prof. Moniką Puzianowską-Kuźnicką
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą
Kobieta siedząca z termoforem
„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza

Ciasto na diecie? Właśnie tak! Ciasto batatowe smakuje jak mus w stylu brownie i nie odstaje absolutnie niczym od najprawdziwszych słodkości.

Ciasto na diecie? Właśnie tak! To idealna opcja na weekendy, podczas których często tracicie wolę walki, a pokusy są znacznie większe. Ciasto batatowe smakuje jak mus w stylu brownie i nie odstaje absolutnie niczym od najprawdziwszych słodkości.

Składniki:

– 400 g batatów,
– dojrzały banan,
– 4 łyżki mąki gryczanej,
– 2 jajka,
– 2 łyżki naturalnego kakao,
– 150 ml mleka kokosowego (nie UHT),
– 1 i ½ łyżeczki proszku do pieczenia,
– 1 łyżeczka ksylitolu
– 3‒4 kostki gorzkiej czekolady,
– wiórki kokosowe,
– olej kokosowy,
– forma aluminiowa na ciasto.

Do smaku możecie dodać 30 g ulubionej odżywki białkowej.

Sposób przygotowania

Wrzućcie bataty w skórce do gotującej się wody. Gotujcie tak długo, aż będą miękkie. Do miski wbijcie 2 całe jaja, wsypcie mąkę, ksylitol, kakao i dodajcie proszku do pieczenia. Powoli wszystko to zblendujcie, tak aby powstała jednolita konsystencja. Kolejno dodajcie odżywkę białkową i pokrojonego banana. I blendujcie dalej. Jeżeli konsystencja będzie zbyt gęsta, możecie dolać kieliszek mleka kokosowego. Miękkie bataty (warto je ostudzić przez mniej więcej 15 min) obierzcie ze skórki i wrzućcie do blendera. Mieszajcie do momentu, aż powstanie papka. Co jakiś czas dolewajcie mleka kokosowego.

Zmieszajcie masę batatową z drugą wcześniej przygotowaną masą. W międzyczasie rozgrzejcie piekarnik do 180 stopni. Foremkę na ciasto przesmarujcie olejem kokosowym, tak aby ciasto nie przywarło do niej w trakcie pieczenia, i wlejcie do niej masę. Włóżcie do piekarnika na 25‒30 minut.

Kiedy ciasto będzie gotowe, odstawcie je, aby się schłodziło. W międzyczasie zróbcie polewę czekoladową. Do garnuszka wlejcie 2 łyżki mleka kokosowego i wrzućcie 2 kostki gorzkiej czekolady. Kiedy konsystencja zacznie robić się gęsta, wlejcie kolejne 2 łyżki mleka kokosowego i dodajcie 2 kostki gorzkiej czekolady. Masę rozprowadźcie łyżką po powierzchni ciasta i posypcie wiórkami kokosowymi.

Przed podaniem posypcie je wiórkami kokosowymi.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Ciasto najlepiej smakuje po kilku godzinach, kiedy dobrze się schłodzi.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego