Przejdź do treści

Pasta kanapkowa na jesień – z pieczonej papryki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Niepożądany odczyn poszczepienny. Jak często występuje?
Mama Kosmetolog o bliznowcu – czym się charakteryzuje i jak powstaje?
Joanna Horodyńska
Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi
magda gessler
Magda Gessler ambasadorką kampanii „Diagnostyka Jajnika”
Keira Knightley
Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya

Są takie dni, zwłaszcza jesienią, kiedy w ogóle nie mamy ochoty gotować. Chcemy zjeść już, teraz, bez kombinowania. W takich chwilach najlepiej sprawdzają się te dania, które przygotowuje się szybko, albo takie, które zrobiliśmy dzień wcześniej. Sposób? Domowa pasta z sezonowych warzyw. Będzie zdrowo i pysznie, obiecujemy!

Warto sięgać po paprykę! Jest bogata w takie witaminy jak C, A, E i beta-karoten. Oprócz tego zawiera wapń, żelazo, magnez, miedź i potas. Regularne spożywanie papryki obniża ciśnienie krwi i dobrze wpływa na pracę żołądka i jelit. Papryka zawiera też błonnik. Jeśli czujemy, że łapie nas infekcja, to warto zajadać paprykę, ponieważ ma działanie antybakteryjne i wzmacnia odporność. Usuwa toksyny z organizmu. Ma dobry wpływ na cerę, paznokcie i włosy. No i jest niskokaloryczna.

Warto wiedzieć, że papryka po upieczeniu zupełnie zmienia swoje oblicze. Staje się pełna wyrazistego i głębokiego, słodkiego smaku. Wystarczy połączyć ją z pomidorami i mamy gotową przekąskę!

Jesienna pasta kanapkowa – z pieczonej papryki

przepis na pasta kanapkowa na jesien  z pieczonej papryki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– 3 papryki
– 5 średniej wielkości pomidorów
– 4 suszone pomidory
– 2 ząbki czosnku
– łyżeczka wędzonej papryki
– pół łyżeczki słodkiej papryki
– sól i pieprz do smaku
– olej rzepakowy
– natka pietruszki
– pieczywo

Przygotowanie:

Paprykę umyj i przekrój na pół. Pozbądź się nasion. Pomidory przekrój na pół, wrzuć je razem z czosnkiem i papryką do żaroodpornego naczynia. Skrop olejem i posyp szczyptą soli. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 220 stopni i piecz, aż papryka będzie całkowicie miękka. Wyjmij warzywa z piekarnika i poczekaj, aż wystygną. Wrzuć je do miksera, dodaj przyprawy i jeśli pasta jest za gęsta, dodaj odrobinę wody. Pastę jedz z ulubionym pieczywem albo samą. Dobrze smakuje z natką pietruszki. Pastę przechowuj w lodówce w zamkniętym pojemniku.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Marmolada z dzikich mirabelek

Mrożone tartaletki z awokado

Podwójnie orzechowe ciasto