Przejdź do treści

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Sernik lekki jak piórko
Klasyczny sernik jest niestety okrutnie kaloryczny. Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
pływalnia basen
Kąpiel z dreszczykiem, czyli co na nas czeka na publicznych kąpieliskach?
grzyby
Przez kilka godzin trzymałaś grzyby w foliowej reklamówce? Dietetyczka odpowiada, czy nadają się do spożycia
gettyimages.com
Czujesz się zmęczona, masz ciągle ochotę na słodycze, jesteś rozdrażniona… To mogą być objawy insulinooporności
Unikaj psychologicznej pułapki 90:10 a twój dzień będzie lepszy
Instagram.com
„Nie w porządku jest to, że zdjęcia takie jak powyższe oburzają, a to tylko czysta podpaska i ketchup”- młoda feministka podjęła ważny temat

Zdrowa wersja sernika z gęstego jogurtu z malinami idealnie sprawdzi się na Wielkanoc. To pyszna alternatywa tradycyjnych wypieków, również dla osób na diecie odchudzającej. Pozwól sobie na odrobinę przyjemności, skorzystaj z naszego przepisu. 

Klasyczny sernik jest niestety kaloryczny. Najczęściej przygotowywany jest na bazie tłustego twarogu, z reguły z dużą ilością cukru i dodatkowymi kaloriami w postaci spodu z ciasta, często polany lukrem albo czekoladą. A przecież wielkanocny sernik można odchudzić. Jak? Zmniejszając ilość cukru, rezygnując ze spodu i słodkich polew. Ale by sernik był naprawdę lekki jak piórko, zamiast twarogu można użyć jogurtu – najlepszy będzie gęsty, grecki bądź bałkański. Taki jogurtowy sernik pieczemy ponad godzinę w niewysokiej temperaturze, dzięki czemu zyskujemy gwarancję, że środek się dopiecze, ale pozostanie przy tym niezwykle delikatny.

Po upieczeniu i ostudzeniu ciasta możemy ograniczyć się do posypania go cukrem pudrem, ale o wiele ładniej i smaczniej będzie, jeśli podamy je z owocowym musem. Ja połączyłam sernik z musem malinowym posłodzonym niewielką ilością miodu, ale świetnie nadają się do tego również owoce leśne, wiśnie czy jagody.

Jeśli jeszcze zastanawiacie się nad tym, jakie ciasto postawić na wielkanocnym stole, wybierzcie to lekkie, malinowe cudeńko.

Sernik jogurtowy z malinami

sernik

Wielkanocny sernik można odchudzić zmniejszając ilość cukru. Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

Składniki:

– 700 g jogurtu bałkańskiego
– 130 g brązowego cukru
– 80 g budyniu śmietankowego w proszku
– 3 jajka

na polewę malinową:

– 1,5 szklanki świeżych lub mrożonych malin
– 1 łyżeczka cukru
– garść malin do ozdoby

Mazurek być musi!

Przygotowanie

Białka oddzielamy od żółtek. W misce ucieramy na puszystą masę żółtka i cukier. W drugiej misce ubijamy pianę z białek. Do puszystej masy żółtkowej dodajemy jogurt bałkański i budyń w proszku, mieszamy do połączenia składników.

Pianę delikatnie łączymy z masą jogurtowo-żółtkową i wylewamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy (tortownica 21–23 cm). Wierzch foremki przykrywamy folią aluminiową, po czym ciasto wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni C. Pieczemy pod przykryciem przez 70 minut, następnie zdejmujemy folię, zmniejszamy temperaturę do 160 stopni C. i pieczemy sernik kolejne 10­–20 minut, do zezłocenia wierzchu. Po upieczeniu pozostawiamy sernik w piekarniku, uchylając jedynie drzwi piecyka – ciasto będzie wówczas delikatnie opadało i nie zapadnie się.

W tym czasie wrzucamy do rondelka maliny, zasypujemy cukrem i podgrzewamy, aż powstanie malinowy sos. Zdejmujemy z ognia. Ostudzony sernik polewamy chłodnym sosem malinowym i podajemy.

Ania Włodarczyk – na co dzień prowadzi bloga Strawberries from Poland, na którym łączy swoje trzy największe pasje: pisanie, fotografię i kulinaria. I robi to po mistrzowsku.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Milena Nosek

„Znam organizmy, które nie szczędzą sobie cukru, smażenia, jedzą na co i kiedy mają ochotę, osiągają przy tym sukcesy i czują się wspaniale. Pytanie tylko – do kiedy?” – mówi Milena Nosek, dietetyk tancerzy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Zainteresują cię również:

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

kokosowa quinoa

Kokosowa quinoa z truskawkami. Świetna propozycja na śniadanie albo przekąskę w upalny dzień

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Letni makaron z cukinii

Przepis na letni makaron z cukinii

Kolorowa matcha z dodatkiem superfoods. Energetyczna bomba witaminowa

Przepis na pieczone rzodkiewki. Zdrowa, niskokaloryczna przekąska