Przejdź do treści

Śniadaniowa miska zdrowia – bogactwo witamin na początek dnia

Śniadaniowa miska zdrowia
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells
Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells
Pierwsza pomoc po ukąszeniu kleszcza. Czy wiesz jak się uchronić przed boreliozą?
Skąd się bierze miód?
Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca
5 pomysłów na jednodniowy detoks
5 pomysłów na jednodniowy detoks. Co poleca Kasia Bem?
Ćwicz kręgosłup - to proste!
Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Wypróbuj naszą wersję śniadaniowej miski mocy. Nie dodawaj wszystkich składników do blendera, tylko po zmiksowaniu bazy ułóż je na wierzchu. Będzie karob, orzechy, miechunka, morwa… Zdrowiej być nie może!

Zamiast używać krowiego mleka, zrób sam owsiane. Jego przygotowanie zajmuje parę minut, a jest zdrowsze, wegańskie i naprawdę smaczne.

Do naszej superzdrowej miski dodaliśmy morwę białą, która usuwa z organizmu wolne rodniki, oczyszcza go i poprawia trawienie. Działa przeciwnowotworowo i opóźnia proces starzenia się. Oprócz tego ogranicza wchłanianie cukrów i odkładania tkanki tłuszczowej. Zmniejsza też łaknienie na słodycze, więc jedząc ją regularnie, można zrzucić parę kilogramów. W smaku jest wytrawna.

Właściwości miechunki jadalnej zwanej złotą jagodą znane są od setek lat. W smaku jest lekko kwaskowata. Te małe owoce są skarbnicą witamin i minerałów. Zawierają witaminę C, B1, B2, B3 i A. Z minerałów ‒ wapń, żelazo i fosfor. Miechunka doskonale wpływa na układ krwionośny i wygląd skóry. Wzmacnia kości i stawy, poprawia odporność na stres. Oprócz tego ma działanie oczyszczające.

Otręby orkiszowe zawierają mnóstwo witamin, minerałów i kwasów nienasyconych. Mają dobry wpływ na układ pokarmowy, wygląd skóry i paznokci. Są dobrze tolerowane przez osoby uczulone na gluten. Karob wyglądem przypomina kakao, ale jest od niego zdrowszy. Zawiera mniej tłuszczu, fosfor, wapń, witaminy i minerały. Orzechy są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, białko, błonnik i witaminy. Dodają energii i doskonale wpływają na pamięć i pracę mózgu.

Takie śniadanie to naprawdę doskonały początek dnia!

Śniadaniowa miska zdrowia

Zdjęcie: masz.talerz

Śniadaniowa miska zdrowia – składniki:

– 5 łyżek płatków gryczanych
– 400 ml przegotowanej wody
– dwa banany
– czubata łyżka morwy białej
– szczypta cynamonu
– czubata łyżeczka karobu
– czubata łyżka otrębów orkiszowych
– łyżka orzechów laskowych
– czubata łyżka suszonej miechunki

Śniadaniowa miska zdrowia – przygotowanie:

Banany pokrój na plasterki, rozłóż na talerzu i włóż do zamrażarki na 20‒30 minut. 4 łyżki płatków gryczanych umieść w mikserze, zalej wodą i miksuj ok. 3 minut. Uzyskane mleko przelej przez gęste sito albo gazę. Orzechy podpraż na suchej patelni i posiekaj na drobne kawałki. Do miksera wrzuć banany, cynamon, karob i 200 ml mleka owsianego. Zmiksuj na gładki, gęsty płyn. Wlej do miski i ułóż morwę, miechunkę, płatki gryczane, orzechy i otręby.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

6 powodów, dla których warto jeść algi. W tych niepozornych glonach kryje się prawdziwa supermoc

Superfoods - żywność nadzwyczajna!

Top 5 Superfoods – żywność nadzwyczajna!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

Granolowe śniadanie. Rozkosz dla podniebienia i uciecha dla oczu

Największe grzechy śniadaniowe – jakie popełniamy najczęściej?

Wegański twarożek ze słonecznika. W sam raz na śniadanie

8 superfoods dla zdrowia układu trawiennego

Pięć sposobów aby zepsuć sobie poranek

Pięć kroków aby początek dnia uczynić jeszcze trudniejszym. Sobie i dzieciom

Przepis na zdrowe śniadanie – koktajl ze spiruliną

Przepis na serowe placuszki z figą

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

ciasto z pistacjami

10 superfoods, które pomogą zwalczyć stres

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Potrzebujesz wzmocnienia dla intelektu? Oto 6 produktów poprawiających pracę mózgu

Sprawdź, co masz na talerzu. Źle dobrana dieta może być powodem irytacji

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!