Przejdź do treści

Stanie na rękach – sztuczka, która wiele zmienia

Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
3 powody, dla których jesienią warto zacząć się suplementować
3 powody, dla których jesienią warto zacząć się suplementować
Kobieta karniąca dziecko piersią
8 szkodliwych mitów dotyczących karmienia piersią
Dzieci z nowotworem siedzą przy stoliku na krzesełkach i czytają książki, uśmiechają się
„Wyprzedzamy nowotwór”. Kampania zwracająca uwagę na wczesne objawy raka u dzieci, które łatwo pomylić
Strajk #JesieńŚredniowiecza
PiS chce 5 lat kary więzienia za edukację seksualną. W całej Polsce odbędą się protesty pod hasłem „Jesień Średniowiecza”
HEJ To JA! Dołącz do akcji przeciwko hejtowi wymierzonemu w matki

W momencie gdy kładziesz dłonie na ziemi i odrywasz od niej stopy, cały świat przestaje istnieć. Czujesz się znowu jak dziecko, dla którego nie istnieje nic innego poza tym, co robi tu i teraz. Bo stanie na rękach to więcej niż tylko cyrkowa akrobacja…

Jeśli nie mamy nic wspólnego z akrobatyką, sztukami cyrkowymi czy zaawansowaną jogą, stanie na rękach może się nam wydawać prawdziwym kosmosem. Stać na dłoniach do góry nogami? Nie ma takiej możliwości! Magia tej sztuki polega na tym, że jest osiągalna dla większości przeciętnie wysportowanych osób, ale by ją opanować, trzeba zacząć ćwiczyć.

Stanie na rękach ‒ szkoła cierpliwości

Pewnie, że stanie na rękach to nie jest prosta sprawa. Opanowanie tej umiejętności wymaga cierpliwości, wiary w siebie i samozaparcia. Proces uczenia się może trwać wiele miesięcy, a postępy przychodzą tylko wtedy, jeśli ćwiczymy systematycznie. Każdy ma oczywiście swoje tempo uczenia się i każde ciało pracuje inaczej – jedni będą uczyć się szybciej, inni potrzebować będą więcej czasu. Regularne treningi to jednak konieczność w każdym przypadku, jeśli chcemy któregoś dnia stanąć na rękach bez pomocy ściany czy asysty. Długa droga, którą trzeba przejść, aby opanować tę umiejętność, jest jednak niezwykłą podróżą, również w głąb samego siebie, i to ona sama powinna być dla nas przyjemnością i procesem, który daje nam radość.

Stanie na rękach ‒ mocne ciało

Stanie na rękach często ocenia się jako ćwiczenie, do którego należy się wcześniej przez wiele tygodni fizycznie przygotowywać, aby nabrać siły ramion i mięśni korpusu. Oczywiście, ćwiczenia na pewno nam nie zaszkodzą, ale najlepszym treningiem na stanie na rękach jest nic innego jak… stanie na rękach! Już same próby odwrócenia się do góry nogami zwiększają świadomość ciała i wzmacniają je. Nasze ramiona, brzuch i plecy stają się silniejsze, zaczynamy czuć mięśnie, których nigdy wcześniej nie używaliśmy, i pracować nimi coraz świadomiej i mocniej.

Stanie na rękach – sztuczka, która wiele zmienia

Bardzo ważne jest, aby zaczynać treningi, mając do tego odpowiednie podstawy i znając generalne zasady pracy z ciałem w tej pozycji. Warto pojawić się na zajęciach bądź warsztatach u profesjonalistów. Mając odpowiednie fundamenty, unikniemy popełniania błędów już na starcie i późniejszego problemu z wyplenieniem ich z naszej praktyki. Prawidłowe ustawienie ciała, spięcie mięśni i praca nad balansem to bardzo ważne elementy.

Stanie na rękach ‒ reset doskonały

Lubimy uprawiać sporty, bo odrywają nas od codzienności i są formą medytacji w ruchu. Nie zawsze jesteśmy tego świadomi, ale nasz umysł naprawdę odpoczywa, gdy wykonujemy ćwiczenia fizyczne. Stanie na rękach jest na tyle angażujące fizycznie i psychicznie, że nie pozostawia nam przestrzeni do myślenia o czymkolwiek innym niż ewolucja, którą właśnie wykonujemy. Jest ekscytujące i stanowi doskonały reset po ciężkim dniu. A satysfakcji daje co nie miara, zwłaszcza gdy zaczynamy zauważać efekty naszej ciężkiej pracy.

Nauka stania na rękach zwiększa pewność siebie i wiarę we własne możliwości. Wymaga włożenia w nią wysiłku i regularnego ćwiczenia, więc jeśli osiągniemy przynajmniej część tego, do czego docelowo dążymy, powinniśmy być zadowoleni, że doszliśmy tak daleko. A dojście do jednego punktu zwiększa tylko głód dojścia do następnego, zakładając oczywiście, że nie zniechęcimy się po kilku tygodniach. Jeśli w końcu uda nam się wykonać akrobacje, które są zarezerwowane tylko dla tych najwytrwalszych, uwierzymy we własne siły, a także we własną zdolność radzenia sobie w trudnych sytuacjach i zdobywania trudnych umiejętności ‒ nie tylko na sali gimnastycznej, ale także w codziennym życiu.

Stanie na rękach – to jest zdrowe!

Odwracając się do góry nogami – czy to wykonując stanie na głowie, na przedramionach, czy właśnie na rękach – i dźwigając tym samym ciężar własnego ciała, wzmacniamy kości, chroniąc je przed osteoporozą, zwiększamy ukrwienie i dotlenienie górnych partii ciała. Poprawia się nasze wyczucie równowagi, zwiększa siła ramion i korpusu. Nie jest to jednak ćwiczenie dla osób, które mają poważne problemy zdrowotne, w tym problemy z sercem, wysokie ciśnienie, choroby oczu, doznały wcześniej urazów kręgosłupa bądź mają problemy ze stawami górnych części ciała. Dlatego warto porozmawiać z lekarzem, jeśli mamy wątpliwości, czy odwracanie się do góry nogami jest w naszym przypadku dobrym pomysłem.

Jeśli nic nie stoi na przeszkodzie, rozpocznij tę niezwykłą przygodę! Dowiedz się, jak zacząć.

Stanie na rękach – krok po kroku

 


Marta Witecka – trenuje akrobatykę pod okiem trenerów akrobatyki sportowej oraz zagranicznych mistrzów tej dziedziny. Regularnie uczestniczy w międzynarodowych warsztatach z nauczycielami AcroYogi z Europy i Stanów Zjednoczonych (Uczestniczka AcroYoga Solar Immersion w Berlinie  oraz AcroYoga Lunar Immersion w Londynie). Praktykuje jogę i nieustannie testuje nowe aktywności. Promotorka AcroYogi w Polsce.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Gluten to puszka Pandory

„Nie przekonuję, żeby porzucić chleb, bo ten można wypiekać z najróżniejszych składników. Ale apeluję do nie jedzenia współczesnej pszenicy i jej pochodnych!” – mówi Agnieszka Pająk, health coach

Kim jest wysoko wrażliwa osobowość?

„Osoby wysoko wrażliwe (WWO) wchłaniają nastroje ludzi dookoła, silniej przeżywają stres, mają żywsze sny, bogatszą wyobraźnię i błyskotliwe poczucie humoru” – mówi dr psychologii Monika Baryła-Matejczuk

Bergamotka jest skarbnicą witaminy A i C

„Bergamotka jest prawdziwą skarbnicą witaminy A i C, pomaga przy przeziębieniach, ma pozytywny wpływ na psychikę, pomaga w stresie, ułatwia zasypianie oraz pogłębia sen” – mówi dr Grażyna Pająk

Joga powięziowa

„Na zajęciach jogi powięziowej masz czas, żeby zastanowić się, co się dzieje w twoim ciele, a ciało jest nośnikiem tego, co w głowie i w sercu” – mówi Patrycja Adaszewska, trenerka jogi powięziowej.

Zainteresują cię również:

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Wygoń papierosy biegiem!

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić!

Praca siedząca? Zacznij się wiercić! Wyjdzie ci to na zdrowie

5 sytuacji, w których lepiej odpuścić trening. Wyjdzie ci to na zdrowie

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

5 ćwiczeń, które każdy biegacz musi znać

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Przez ruch do sprawnego języka

Nie biegaj, bo się spocisz

5 ćwiczeń, które pomogą ci stanąć na rękach

Nie zwalniaj dziecka z WF-u!

Prosty sposób na popularną infekcję

Superbroń na niejednego raka

Co robić, aby uchronić się przed rakiem?

Trampolina - nie takie sobie skakanie

Trampolina – baw się i spalaj kalorie

Trenuj dla przyjemności

Trenuj dla przyjemności

Ruch i nastrój – zależność dwustronna

Ruch i nastrój – zależność dwustronna

Trening funkcjonalny ‒ 5 prostych ćwiczeń

Trening funkcjonalny ‒ 5 prostych ćwiczeń

Rusz się

Rusz się

5 przypadków, w których trzeba odpuścić trening

5 przypadków, w których trzeba odpuścić trening

Jak dożyć stu lat?

Jak dożyć stu lat?

Pompki na rękach vs. wyciskanie sztangi nad głowę

Pompki na rękach vs. wyciskanie sztangi nad głowę

Źle śpisz? Przyczyna może być prozaiczna

Źle śpisz? Przyczyna może być prozaiczna

Ruch odmładza mózg

Ruch odmładza mózg

Dwie godziny dla serca

Dwie godziny dla serca

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

paznokcie

Paznokcie mówią wiele o twoim zdrowiu. Sprawdź, jakie ostrzeżenia mogą ci wysyłać

https://www.istockphoto.com

To, co wydalamy, wiele mówi o stanie naszego zdrowia. Sprawdź, co trzeba wiedzieć o… kupie

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

dłonie

Drętwienie palców u rąk – skąd się bierze i co oznacza?

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

grupy inwalidzkie - człowiek na wózku inwalidzkim

Grupy inwalidzkie – rodzaje i przywileje. Dlaczego już nie nadaje się grup inwalidzkich?