Przejdź do treści

Złap balans

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nie kupisz ich w drogerii. Niebawem znikną ze sklepowych półek
Ciekawi cię seks analny? Mamy dla ciebie 9 wskazówek, które pozwolą ci się do niego sensownie przygotować
Nie przesadzaj z imprezowaniem w weekend! A gdy jednak przesadzisz…
Kobieta na treningu z hantelkami
Boisz się, że trening siłowy jest niebezpieczny i może spowodować utratę okresu? Co na to specjalista? Hz kontra mity #14 Trening siłowy
Kobieta w toalecie
Być może do tej pory źle robiłaś kupę. Sprawdź, gdzie popełniasz błąd

Mordercze treningi, na których wylewasz siódme poty, są świetne i oczywiście przynoszą doskonałe rezultaty, ale są też dla organizmu czynnikiem stresującym. Dlatego w planie treningowym warto znaleźć miejsce na spokojniejsze, ale równie skuteczne ćwiczenia.

W życiu, w pracy – w treningu również. Balans jest słowem kluczem. W fitnessie możemy go potraktować dosłownie i w przenośni. Oto znacznie spokojniejszy trening, bazujący na ćwiczeniach zaczerpniętych z pilatesu oraz jogi, który świetnie wzmocni i uelastyczni ciało, a przy okazji uruchomi do pracy głębokie partie mięśniowe.

Ćwiczenie 1

cwiczenia poprawiajace balans

To modyfikacja psa z głową w dół. Z tą różnicą, że wykonujesz ćwiczenie, unosząc jedną nogę w górę. Ustaw się w pozycji podporu przodem na prostych rękach. Następnie wypychając się z barków, przenieś biodra w górę. Plecy i nogi są proste. Teraz powoli unieś jedną nogę w górę (nie odkręcając biodra). Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 2

cwiczenia poprawiajace rownowage

Unoszoną w górę nogę przenieś do przodu. Ustaw się w pozycji wojownika. Jedna noga jest ugięta. Biodro zamknięte, druga noga jest prosta – pięta dotyka podłoża. Napnij mięśnie brzucha i unieś w górę ręce. Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 3

cwiczenia poprawiajace balans

Rozłóż ręce szeroko i zbliżając bok korpusu do nogi, postaraj się dotknąć dłonią podłoża (tuż przy kostce; jeśli nie możesz dosięgnąć – złap za piszczel). Drugą rękę unieś w górę i podążaj za nią wzrokiem. Otwórz biodro i klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 4

cwiczenia poprawiajace balans i rownowage

Następnie płynnie przenieś ciężar ciała na nogę z przodu i stań na niej, unosząc drugą nogę do tyłu i pochylając się ciałem do przodu. Docelowo starasz się, aby uniesiona noga była przedłużeniem twojego korpusu. Wyciągnij do przodu ręce i utrzymaj równowagę. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 5

cwiczenia na poprawe rownowagi

Jeśli dasz radę, złap nogę przeciwną ręką i wyciągnij się w tej pozycji – rozciągając ciało.


Ćwiczenie 6

cwiczenia na poprawe balansu

Stań na jednej nodze, a drugą unieś w górę. Złap ją za duży paluch u stopy. Jeśli nie możesz tego zrobić, pomóż sobie gumą lub kawałkiem ręcznika. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 7

cwiczenia na poprawe balansu

Następnie płynnie ugnij nogę podporową w kolanie i przestaw górną nogę, kładąc ją na udzie nogi podporowej i otwierając biodro. Pochyl się do przodu i wyprostuj plecy. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.

Całą sekwencję postaraj się robić płynnie. Dopiero po skończeniu wykonaj ją ponownie na drugą stronę. Całość powtórz 3-5 razy.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Najnowsze w naszym serwisie

Macierzyństwo nie ogranicza się do czterech ścian. Jestem mamą i karmię wszędzie. Zobacz najlepsze zdjęcia karmiących mam

Ellen Page – jestem tutaj, ponieważ jestem lesbijką

Zdrowa kolacja na szybko: gulasz

Zdrowa kolacja na szybko: warzywny gulasz z cieciorką

Wracasz po pracy do domu. Coś byś zjadł. Zamawiasz pizzę. Bo szybko, bo nie masz czasu, bo ci się nie chce. Tymczasem kolacja jest równie ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jak śniadanie czy obiad! Szybka domowa kolacja? Proszę bardzo – warzywny gulasz z cieciorką.
Gdańsk po śmierci Pawła Adamowicza

„Tam jest ogrom cierpienia i duża potrzeba zrozumienia”. Psycholog o rodzinie zabójcy Pawła Adamowicza

Zainteresują cię również:

kobieta w autobusie, trzyma telefon przyciśnięty do piersi i patrzy zamyślona w dal

Nie podnosisz rąk publicznie, bo się wstydzisz mokrych plam pod pachami? Jak zwalczyć nadpotliwość? Specjalista radzi

Gorąca kąpiel – za i przeciw. Komu nie służy kąpiel w gorącej wodzie?

Kobiety nie golą się w styczniu! Zobacz najlepsze zdjęcia z akcji #januhairy

Roczna dziewczynka ambasadorką szamponów Pantene. Tylko spójrzcie na jej włosy!

kobieta przeczesuje mokre włosy palcami

Sucha skóra głowy. Trycholog tłumaczy jak o nią zadbać

Manekin na wózku inwalidzkim w sukni ślubnej. „Pierwszy raz zobaczyłam niepełnosprawność w oknie wystawowym”

Pestka awokado – 8 sposobów, jak możesz ją wykorzystać

Młodość i siwe włosy. Zobacz rewelacyjne zdjęcia kobiet z siwizną

Kobiety i ich blizny. Zobacz niesamowitą galerię

Jak zadbać o siebie zimą?

Jak zadbać o siebie zimą?

Kobiety na Instagramie pozują z laktatorem. Zainspirowała je Rachel McAdams

Kobieta leży na łóżku przed laptopem, ma na głowie ręcznik

Śpisz w mokrych włosach? Dowiedz się, czy to zdrowe