Przejdź do treści

Złap balans. Wypróbuj trening, który świetnie wzmocni i uelastyczni ciało

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Freepik.com
Dzielisz albo kruszysz tabletki? Nie wszystkie wolno! Farmaceutka Anna Wyrwas tłumaczy, dlaczego to takie ważne
www.istockphoto.com
Twoje dziecko lubi bawić się nad wodą? Uważaj! „Utopić się można w talerzu zupy!” – przypomina lekarka Marta Bik-Tavares
kobieta opala się
Przyłóż plasterek pomidora na poparzone miejsce. Oparzenia słoneczne – jak możemy sobie pomóc?
„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK
Babska solidarność istnieje! Zobacz profile na Instagramie, które przeczą teorii, że kobiety się nie wspierają

Mordercze treningi, na których wylewasz siódme poty, są świetne i oczywiście przynoszą doskonałe rezultaty, ale są też dla organizmu czynnikiem stresującym. Dlatego w planie treningowym warto znaleźć miejsce na spokojniejsze, ale równie skuteczne ćwiczenia.

W życiu, w pracy – w treningu również. Balans jest słowem kluczem. W fitnessie możemy go potraktować dosłownie i w przenośni. Oto znacznie spokojniejszy trening, bazujący na ćwiczeniach zaczerpniętych z pilatesu oraz jogi, który świetnie wzmocni i uelastyczni ciało, a przy okazji uruchomi do pracy głębokie partie mięśniowe.

Ćwiczenie 1

cwiczenia poprawiajace balans

To modyfikacja psa z głową w dół. Z tą różnicą, że wykonujesz ćwiczenie, unosząc jedną nogę w górę. Ustaw się w pozycji podporu przodem na prostych rękach. Następnie wypychając się z barków, przenieś biodra w górę. Plecy i nogi są proste. Teraz powoli unieś jedną nogę w górę (nie odkręcając biodra). Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 2

cwiczenia poprawiajace rownowage

Unoszoną w górę nogę przenieś do przodu. Ustaw się w pozycji wojownika. Jedna noga jest ugięta. Biodro zamknięte, druga noga jest prosta – pięta dotyka podłoża. Napnij mięśnie brzucha i unieś w górę ręce. Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.

Ola Lendzion

Ćwiczenie 3

cwiczenia poprawiajace balans

Rozłóż ręce szeroko i zbliżając bok korpusu do nogi, postaraj się dotknąć dłonią podłoża (tuż przy kostce; jeśli nie możesz dosięgnąć – złap za piszczel). Drugą rękę unieś w górę i podążaj za nią wzrokiem. Otwórz biodro i klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 4

cwiczenia poprawiajace balans i rownowage

Następnie płynnie przenieś ciężar ciała na nogę z przodu i stań na niej, unosząc drugą nogę do tyłu i pochylając się ciałem do przodu. Docelowo starasz się, aby uniesiona noga była przedłużeniem twojego korpusu. Wyciągnij do przodu ręce i utrzymaj równowagę. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 5

cwiczenia na poprawe rownowagi

Jeśli dasz radę, złap nogę przeciwną ręką i wyciągnij się w tej pozycji – rozciągając ciało.


Ćwiczenie 6

cwiczenia na poprawe balansu

Stań na jednej nodze, a drugą unieś w górę. Złap ją za duży paluch u stopy. Jeśli nie możesz tego zrobić, pomóż sobie gumą lub kawałkiem ręcznika. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.

Naucz się „odpuszczać” – joga ci w tym pomoże

Ćwiczenie 7

cwiczenia na poprawe balansu

Następnie płynnie ugnij nogę podporową w kolanie i przestaw górną nogę, kładąc ją na udzie nogi podporowej i otwierając biodro. Pochyl się do przodu i wyprostuj plecy. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.

Całą sekwencję postaraj się robić płynnie. Dopiero po skończeniu wykonaj ją ponownie na drugą stronę. Całość powtórz 3-5 razy.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

Zainteresują cię również:

Nieważne, jak zaczął się twój sport

Ratując komuś życie, możesz uratować także swoje. Nieszablonowe spojrzenie na aktywność fizyczną w spocie „Nieważne, jak zaczął się twój sport”

Nike prezentuje manekiny w większych rozmiarach, promując różnorodoność. Co na to kobiety?

„Nie mamy jaj, ale wiemy, jak grać w piłkę nożną”. Zobacz mocny spot, pokazujący jak lekceważone są kobiety grające w piłkę nożną

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

bieganie

Potrzebujesz recepty na dłuższe życie? Ruszaj się!

kobieta rower

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Ćwiczenia wszech czasów – martwy ciąg

Dziewczyna „chłopięca” czy”dziewczęca”? Po co w ogóle wybierać?! Zobacz świetne zdjęcia, które przełamują ten stereotypowy podział

Bonus dla ABS

Ćwiczenia na mięśnie brzucha z hantlami – bonus dla ABS

Kobiety ze Sri Lanki walczą o równouprawnienie. Surfują na falach niosących zmiany

Czy w ciąży można…? – odpowiada lekarz Łukasz Stelmaszczyk

Ćwiczenia na uda – program treningowy Kasi Bigos

„Obrzydliwie jest widzieć kobiety, które sędziują w lidze. Hańba dla boiska”. Szokujące i seksistowskie słowa komentuje dla nas dziennikarz Canal+

Kate i Helen Richardson-Walsh: Bycie innym jest dobre i powinno być celebrowane

Dziewczyna pływa w basenie

„Uruchamiane są partie, które na co dzień pracują w zupełnie inny sposób”. O korzyściach wynikających z pływania opowiada pływak Wojtek Mazurkiewicz

dziewczyna na rowerze

Zanim wsiądziesz na rower, poznaj 5 najczęstszych błędów początkujących rowerzystów

Dziewczyna jeździ na nartach

Późny wyjazd na narty? Jeszcze jest czas! Trener Marcjan Piotrowski radzi, jak się przygotować do zimowych sportów

W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała

Przed tobą urlop? Uważaj na poparzenie słoneczne!

„Makijaż jest główną przyczyną trądziku lub problemów skórnych u ponad 30 proc. moich pacjentek”. Kosmetolożka o wpływie makijażu na naszą skórę

„Pielęgnujemy twarz, kremujemy nogi, szorujemy pięty – a piersi?” – pytają dermatolożki i tłumaczą, jak powinnaś dbać o skórę piersi

Wirus opryszczki, którego mamy prawie wszyscy. Wiesz o nim wszystko?

Stopy kobiety na plaży

„Zdrowa stopa to coś więcej, niż wrośnięty paznokieć czy nieestetyczny wygląd”. O tym, dlaczego klapki latem to kiepski wybór, mówi podolożka