Przejdź do treści

Złap balans. Wypróbuj trening, który świetnie wzmocni i uelastyczni ciało

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zespół cieśni nadgarstka. Rozmowa z osteopatką Eweliną Tyszko-Bury
Zespół cieśni nadgarstka. Jak może pomóc osteopatia? Wyjaśnia Ewelina Tyszko-Bury
Andrzej Duda / prezydent.pl
Prezydent Andrzej Duda nominowany do Biologicznej Bzdury Roku 2020. Podczas debaty mówił o szczepionce, która nie istnieje
Oczyszczanie twarzy - jak to robić dobrze? Największe błędy i sposoby na prawidłowe mycie twarzy wylicza dermatolożka
Oczyszczanie twarzy – jak to robić dobrze? Dermatolożka wymienia największe błędy i sposoby na prawidłowe mycie skóry
Dieta jajeczna – bezpieczna i skuteczna, czy szkodliwa i monotonna?
Kalorie a miesiączka / rawpixel
W drugiej połowie cyklu miesiączkowego można jeść więcej? Dietetyk Jakub Chwiłkowski odpowiada

Mordercze treningi, na których wylewasz siódme poty, są świetne i oczywiście przynoszą doskonałe rezultaty, ale są też dla organizmu czynnikiem stresującym. Dlatego w planie treningowym warto znaleźć miejsce na spokojniejsze, ale równie skuteczne ćwiczenia.

W życiu, w pracy – w treningu również. Balans jest słowem kluczem. W fitnessie możemy go potraktować dosłownie i w przenośni. Oto znacznie spokojniejszy trening, bazujący na ćwiczeniach zaczerpniętych z pilatesu oraz jogi, który świetnie wzmocni i uelastyczni ciało, a przy okazji uruchomi do pracy głębokie partie mięśniowe.

Ćwiczenie 1

cwiczenia poprawiajace balans

To modyfikacja psa z głową w dół. Z tą różnicą, że wykonujesz ćwiczenie, unosząc jedną nogę w górę. Ustaw się w pozycji podporu przodem na prostych rękach. Następnie wypychając się z barków, przenieś biodra w górę. Plecy i nogi są proste. Teraz powoli unieś jedną nogę w górę (nie odkręcając biodra). Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 2

cwiczenia poprawiajace rownowage

Unoszoną w górę nogę przenieś do przodu. Ustaw się w pozycji wojownika. Jedna noga jest ugięta. Biodro zamknięte, druga noga jest prosta – pięta dotyka podłoża. Napnij mięśnie brzucha i unieś w górę ręce. Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.

Ola Lendzion

Ćwiczenie 3

cwiczenia poprawiajace balans

Rozłóż ręce szeroko i zbliżając bok korpusu do nogi, postaraj się dotknąć dłonią podłoża (tuż przy kostce; jeśli nie możesz dosięgnąć – złap za piszczel). Drugą rękę unieś w górę i podążaj za nią wzrokiem. Otwórz biodro i klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 4

cwiczenia poprawiajace balans i rownowage

Następnie płynnie przenieś ciężar ciała na nogę z przodu i stań na niej, unosząc drugą nogę do tyłu i pochylając się ciałem do przodu. Docelowo starasz się, aby uniesiona noga była przedłużeniem twojego korpusu. Wyciągnij do przodu ręce i utrzymaj równowagę. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 5

cwiczenia na poprawe rownowagi

Jeśli dasz radę, złap nogę przeciwną ręką i wyciągnij się w tej pozycji – rozciągając ciało.


Ćwiczenie 6

cwiczenia na poprawe balansu

Stań na jednej nodze, a drugą unieś w górę. Złap ją za duży paluch u stopy. Jeśli nie możesz tego zrobić, pomóż sobie gumą lub kawałkiem ręcznika. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.

Naucz się „odpuszczać” – joga ci w tym pomoże

Ćwiczenie 7

cwiczenia na poprawe balansu

Następnie płynnie ugnij nogę podporową w kolanie i przestaw górną nogę, kładąc ją na udzie nogi podporowej i otwierając biodro. Pochyl się do przodu i wyprostuj plecy. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.

Całą sekwencję postaraj się robić płynnie. Dopiero po skończeniu wykonaj ją ponownie na drugą stronę. Całość powtórz 3-5 razy.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Siłownia wciąż zamknięta, a w domu nie masz potrzebnego sprzętu? Wykorzystaj to, co masz pod ręką

Masz zakwasy po treningu? Pomogą… węglowodany

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Kobieta rozciąga się po treningu

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Ćwiczenia na barki - hantle, sztangi i TRX

Ćwiczenia na barki – ze sztangą i hantlami, domowe i na siłowni

Ćwiczenia na biceps - domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Ćwiczenia na biceps – domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Kawę warto pić przed treningiem

Kiedy najlepiej pić kawę? Rano, przed treningiem? Sprawdzamy

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem. Mocne mięśnie i rewelacyjne efekty

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

Ćwiczenia w domu – jak wspomóc ciało bez wychodzenia na zewnątrz?

Ćwiczenia w domu – jak wspomóc ciało bez wychodzenia na zewnątrz?

Chcesz potrenować w domu, a brak ci pomysłów? Postaw na ćwiczenia, które są ci dobrze znane, a jednocześnie bardzo skuteczne

ćwiczenia w domu

Z powodu kwarantanny nie możesz wychodzić do siłowni albo na fitness? Mamy listę miejsc, gdzie wykonasz bezpłatny trening online!

„Staram się pokazać, że bycie fit może być proste i ludzkie – można jeść czekoladę i jednocześnie być w formie” – mówi trenerka Marta Hennig

Ćwicz core na piłce. Nie pożałujesz!

owsianka

Co jeść przed i po treningu?

Działanie kinesiotapingu polega na uniesieniu skóry i w tej sposób zwiększeniu przestrzeni wokół mięśni.

Kinesiotaping – czy naprawdę działa? Jakie są przeciwwskazania?

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Ćwiczenia wszech czasów – box jumps. Jak prawidłowo trenować?

Kobieta skacze na skakance

Skakanka na 3 sposoby. Jak trenować skutecznie?

Osoby trenujące

Trening na szóstkę z plusem! Jaki powinien być? Jak efektywnie ćwiczyć?

Zastanawiasz się, czy skorzystać z pomocy trenera personalnego? Oto 5 argumentów „za”

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?