Przejdź do treści

Złap balans. Wypróbuj trening, który świetnie wzmocni i uelastyczni ciało

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dysmorfofobia / istockphoto.com
Dysmorfofobia. Gdy wygląd staje się obsesją
męska depresja
Męska depresja. Inna niż kobieca?
Muniek Staszczyk przed studiem "Dzień Dobry TVN"
Muniek Staszczyk o życiu po wylewie: choroba zmienia punkt widzenia i uczy pokory
kiszona czerwona kapusta
Kisimy czerwoną kapustę! Skorzystaj z naszego przepisu
avocado
Awokado dla urody. 7 zastosowań awokado dla ciała

Mordercze treningi, na których wylewasz siódme poty, są świetne i oczywiście przynoszą doskonałe rezultaty, ale są też dla organizmu czynnikiem stresującym. Dlatego w planie treningowym warto znaleźć miejsce na spokojniejsze, ale równie skuteczne ćwiczenia.

W życiu, w pracy – w treningu również. Balans jest słowem kluczem. W fitnessie możemy go potraktować dosłownie i w przenośni. Oto znacznie spokojniejszy trening, bazujący na ćwiczeniach zaczerpniętych z pilatesu oraz jogi, który świetnie wzmocni i uelastyczni ciało, a przy okazji uruchomi do pracy głębokie partie mięśniowe.

Ćwiczenie 1

cwiczenia poprawiajace balans

To modyfikacja psa z głową w dół. Z tą różnicą, że wykonujesz ćwiczenie, unosząc jedną nogę w górę. Ustaw się w pozycji podporu przodem na prostych rękach. Następnie wypychając się z barków, przenieś biodra w górę. Plecy i nogi są proste. Teraz powoli unieś jedną nogę w górę (nie odkręcając biodra). Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 2

cwiczenia poprawiajace rownowage

Unoszoną w górę nogę przenieś do przodu. Ustaw się w pozycji wojownika. Jedna noga jest ugięta. Biodro zamknięte, druga noga jest prosta – pięta dotyka podłoża. Napnij mięśnie brzucha i unieś w górę ręce. Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.

Ola Lendzion

Ćwiczenie 3

cwiczenia poprawiajace balans

Rozłóż ręce szeroko i zbliżając bok korpusu do nogi, postaraj się dotknąć dłonią podłoża (tuż przy kostce; jeśli nie możesz dosięgnąć – złap za piszczel). Drugą rękę unieś w górę i podążaj za nią wzrokiem. Otwórz biodro i klatkę piersiową. Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 4

cwiczenia poprawiajace balans i rownowage

Następnie płynnie przenieś ciężar ciała na nogę z przodu i stań na niej, unosząc drugą nogę do tyłu i pochylając się ciałem do przodu. Docelowo starasz się, aby uniesiona noga była przedłużeniem twojego korpusu. Wyciągnij do przodu ręce i utrzymaj równowagę. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.


Ćwiczenie 5

cwiczenia na poprawe rownowagi

Jeśli dasz radę, złap nogę przeciwną ręką i wyciągnij się w tej pozycji – rozciągając ciało.


Ćwiczenie 6

cwiczenia na poprawe balansu

Stań na jednej nodze, a drugą unieś w górę. Złap ją za duży paluch u stopy. Jeśli nie możesz tego zrobić, pomóż sobie gumą lub kawałkiem ręcznika. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.

Naucz się „odpuszczać” – joga ci w tym pomoże

Ćwiczenie 7

cwiczenia na poprawe balansu

Następnie płynnie ugnij nogę podporową w kolanie i przestaw górną nogę, kładąc ją na udzie nogi podporowej i otwierając biodro. Pochyl się do przodu i wyprostuj plecy. Zostań w pozycji przez około 10 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia.

Całą sekwencję postaraj się robić płynnie. Dopiero po skończeniu wykonaj ją ponownie na drugą stronę. Całość powtórz 3-5 razy.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trenuj dynamicznie!

Trenuj dynamicznie! Propozycja ćwiczeń na poprawienie swojej sprawności fizycznej

kobieta pijąca napój podczas treningu

Trenujesz? Uważaj na zęby!

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

Domowe sposoby na siniaki

Siniaki na nogach? Oto kilka domowych sposobów, aby je zmniejszyć

kobieta ze sztangą robi martwy ciąg

Treningowy oddech – jaki powinien być odpowiedni?

Kobieta siedzi na podłodze i ćwiczy. Ręce ma na karku, głowę pochyloną, nogi rozłożone na boki, stopy przy sobie

Chcesz zacząć się odchudzać i ćwiczyć? Fizjoterapeutka podpowiada, od czego zacząć

Kobieta ćwiczy na macie w pokoju. Obok leży małe dziecko

Ćwiczenia po porodzie – które poprawią sylwetkę i postawę? Radzi Pani Fizjotrener

Acroyoga – samodzielna nauka od podstaw

kobieta trenuje jogę

Po treningu odczuwasz ból? Fizjoterapeutka wyjaśnia, co w takiej sytuacji powinnaś zrobić

Dlaczego warto zabrać całą rodzinę na rower? Oto kilka powodów

Way of Blonde

„Potrzebuję treningu, żeby rozsądnie myśleć i wyładować nadmiar energii”. Way of Blonde o sile kobiecej motywacji

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Ćwiczenia wszech czasów – wall ball shots

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Jak rozpoznać przetrenowanie?

Efektywne kardio – czyli co?

Tego NIE pij przed treningiem

Tych napojów nie należy pić przed treningiem

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Trening na schodach

Bieganie po schodach – zwiększa kondycję i wydajność organizmu

Przełam się, zrób mostek

Jak dbać o ścięgno Achillesa?

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

dziewczyna trzyma blistry z witaminami

11 witamin i minerałów, których potrzebujesz, gdy masz 20, 30, 40, 50 lat

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

pms

„O PMS lubi się żartować, bo to przecież tylko gorsze dni kobiety. Tymczasem u podłoża PMS leży nierównowaga hormonalna”. Jak na nią wpłynąć, tłumaczy dietetyczka i naturopatka Monika Skuza

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

„Życie człowieka, którym się zajmuję, nie może zależeć od tego czy mi smutno, czy jestem zły, czy się boję” – mówi Mateusz Sieradzan, znany na FB jako Pan Pielęgniarka