Przejdź do treści

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

bakłażan nadziewany
 Zdjęcie: erVegan
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdarzyło ci się płakać po seksie? Nie ty jedna. Skąd to się bierze? Wyjaśnia ekspert
Freepik.com
Dzielisz albo kruszysz tabletki? Nie wszystkie wolno! Farmaceutka Anna Wyrwas tłumaczy, dlaczego to takie ważne
www.istockphoto.com
Twoje dziecko lubi bawić się nad wodą? Uważaj! „Utopić się można w talerzu zupy!” – przypomina lekarka Marta Bik-Tavares
kobieta opala się
Przyłóż plasterek pomidora na poparzone miejsce. Oparzenia słoneczne – jak możemy sobie pomóc?
„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

Nazywany gruszką miłości – fioletowy, a jesienią niemalże czarny: bakłażan. Miksowany na pastę lub grillowany w plastrach. Tym razem jednak nafaszerujemy go dynią i jarmużem – przekonajcie się, że to sezonowy strzał w dziesiątkę! 

Oberżyna, bo tak również bakłażan jest nazywany, to istne pole do popisu dla mistrzów kulinarnych, ale też dla każdego z nas. Dzięki swojej strukturze może nasiąknąć dobrej jakości oliwą i spiec się do czerwoności, ale też może stać się kremową pastą idealną na chleb. Warto dodać, że 100 g bakłażana to zaledwie 25 kcal, ale uwaga – chłonie tłuszcz jak gąbka!

W tym przepisie połówki bakłażana potraktujemy jako łódki, na które załadujemy bogaty farsz z dyni i jarmużu, na bazie kaszy jaglanej z dodatkiem miąższu upieczonego wcześniej bakłażana. To genialny sposób na pożywny i zdrowy obiad lub kolację.

wielkanocne jedzenie

Bakłażan faszerowany dynią i jarmużem

Zdjęcie: erVegan

Składniki na 2 porcje:

– 2 średniej wielkości bakłażany
– 50 g suchej kaszy jaglanej
– 2 szklanki upieczonej i pokrojonej w kostkę dyni
– 2 garści jarmużu bez grubych łodyżek
– kawałek (około 4 cm) białej części pora
– 2 ząbki czosnku
– 2 łyżeczki oliwy z oliwek
– 1 łyżeczka słodkiej papryki wędzonej
– 1 łyżeczka sosu sojowego
– sól i pieprz

– do podania: wegański parmezan

Przygotowanie:

Bakłażany przekrój na pół i ponacinaj ich miąższ w kratę. Wstaw je do nagrzanego wcześniej piekarnika na 200 stopni i piecz, aż zaczną się rumienić. W międzyczasie na głębokiej patelni lub w rondelku rozgrzej oliwę, zeszklij posiekanego pora, dodaj zmiażdżony czosnek i jarmuż.

Kaszę jaglaną ugotuj, dodaj do zawartości patelni i porządnie wymieszaj. Na koniec dodaj wydrążony i posiekany miąższ bakłażana. Dopraw słodką papryką, sosem sojowym, pieprzem i solą.

Masę przełóż do wydrążonych wcześniej bakłażanów, faszerując je i wstaw ponownie do piekarnika na około 15 minut, aż masa lekko się podpiecze.  Na koniec posyp całość odrobiną wegańskiego parmezanu z migdałów i podawaj. Smacznego!

bakłażan nadziewany

Zdjęcie: erVegan


Eryk – autor bloga erVegan, dietetyk, miłośnik dobrej i prostej kuchni, która pozytywnie wpływa na zdrowie. Swoją wiedzę o zdrowym żywieniu zdobywał na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Publikując zdrowe i łatwe do wykonania przepisy, pokazuje, że kuchnia roślinna może być pyszna nawet dla faceta. Zamienia fasolę w mocno czekoladowe brownie, bataty w pyszne burgery, a daktyle w słodki karmel!​

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

Zainteresują cię również:

Czarny bez – sprawdź jakie pyszne rzeczy możesz z niego zrobić

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia

Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Wegetariańskie leczo - papryka górą!

Przepis na wegetariańskie leczo z papryką

Mrożone batony z malinami

Idealny na upał: napój herbaciany. Nawilży, schłodzi ciało i nasyci

Sałatka z pomidorów z melasą z granatów

Kisiel brzoskwiniowy z ksylitolem. Idealny na letnie wieczory

Pieczone brzoskwinie z marcepanem. Doskonałe na upały

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami. Idealna przekąska na letni wieczór

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Idealny na upał: napój arbuzowy

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Mrożone tartaletki z awokado

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Krakersy – chrupnij sobie!

Przepis na domowe krakersy ziołowe. Chrupnij sobie na zdrowie!

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!

Bruschetta z truskawkami

Bruschetta z truskawkami. Idealny sposób, aby dobrze zakończyć dzień!

Tajska zupa rybna z łososiem. Alternatywa dla rosołu

Przewodnik dla kawoszy: aeropress

Aeropress – zdrowa metoda parzenia kawy. Doskonale sprawdzi się i w domu, i w plenerze!

Pieczona młoda kapusta z sosem curry. W takiej wersji smakuje obłędnie!