Przejdź do treści

Bakłażan nieźle nadziany

Bakłażan nieźle nadziany
Zdjęcie: erVegan
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Niepożądany odczyn poszczepienny. Jak często występuje?
Mama Kosmetolog o bliznowcu – czym się charakteryzuje i jak powstaje?
Joanna Horodyńska
Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi
magda gessler
Magda Gessler ambasadorką kampanii „Diagnostyka Jajnika”
Keira Knightley
Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya

Nazywany gruszką miłości – fioletowy, a jesienią niemalże czarny: bakłażan. Miksowany na pastę lub grillowany w plastrach. Tym razem jednak nafaszerujemy go dynią i jarmużem – przekonajcie się, że to sezonowy strzał w dziesiątkę! 

Oberżyna, bo tak również bakłażan jest nazywany, to istne pole do popisu dla mistrzów kulinarnych, ale też dla każdego z nas. Dzięki swojej strukturze może nasiąknąć dobrej jakości oliwą i spiec się do czerwoności, ale też może stać się kremową pastą idealną na chleb. Warto dodać, że 100 g bakłażana to zaledwie 25 kcal, ale uwaga – chłonie tłuszcz jak gąbka! W tym przepisie połówki bakłażana potraktujemy jako łódki, na które załadujemy bogaty farsz z dyni i jarmużu, na bazie kaszy jaglanej z dodatkiem miąższu upieczonego wcześniej bakłażana. To genialny sposób na pożywny i zdrowy obiad lub jesienną kolację.

Bakłażan feszerowany dynią i jarmużem

 Zdjęcie: erVegan

Składniki na 2 porcje:

– 2 średniej wielkości bakłażany
– 50 g suchej kaszy jaglanej
– 2 szklanki upieczonej i pokrojonej w kostkę dyni
– 2 garści jarmużu bez grubych łodyżek
– kawałek (około 4 cm) białej części pora
– 2 ząbki czosnku
– 2 łyżeczki oliwy z oliwek
– 1 łyżeczka słodkiej papryki wędzonej
– 1 łyżeczka sosu sojowego
– sól i pieprz

– do podania: wegański parmezan

Bakłażany przekrój na pół i ponacinaj ich miąższ w kratę. Wstaw je do nagrzanego wcześniej piekarnika na 200 stopni i piecz, aż zaczną się rumienić. W międzyczasie na głębokiej patelni lub w rondelku rozgrzej oliwę, zeszklij posiekanego pora, dodaj zmiażdżony czosnek i jarmuż. Kaszę jaglaną ugotuj, dodaj do zawartości patelni i porządnie wymieszaj. Na koniec dodaj wydrążony i posiekany miąższ bakłażana. Dopraw słodką papryką, sosem sojowym, pieprzem i solą. Masę przełóż do wydrążonych wcześniej bakłażanów, faszerując je i wstaw ponownie do piekarnika na około 15 minut, aż masa lekko się podpiecze.  Na koniec posyp całość odrobiną wegańskiego parmezanu z migdałów i podawaj. Smacznego!

Eryk – autor bloga erVegan, dietetyk, miłośnik dobrej i prostej kuchni, która pozytywnie wpływa na zdrowie. Swoją wiedzę o zdrowym żywieniu zdobywał na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Publikując zdrowe i łatwe do wykonania przepisy, pokazuje, że kuchnia roślinna może być pyszna nawet dla faceta. Zamienia fasolę w mocno czekoladowe brownie, bataty w pyszne burgery, a daktyle w słodki karmel!​

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

Buddha bowl – najpiękniejsza miska świata

Kąski batata z guacamole i chipsem z jarmużu

Kąski batata z guacamole i chipsem z jarmużu

Wegański pasztet krok po kroku

Pieczony kalafior w sosie pomidorowym

Pieczony kalafior w sosie pomidorowym

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową

Pasta… bezjajeczna!

Wegańska pasta bezjajeczna

Morelowe batoniki mocy

Morelowe batoniki mocy

Kulinarne trendy 2016 – wiemy, co będzie na topie!

Kulinarne trendy 2016 – wiemy, co będzie na topie!

Faszerowane bataty

Faszerowane bataty

Wegańska śmietana

Wegańska śmietana