Przejdź do treści

Chrup, chrup pora!

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dieta Dukana. Zdrowa czy nie?
Dieta Dukana. Zdrowa? Niekoniecznie. Co o niej mówi dietetyczka?
Sandra Kubicka o swojej chorobie: Dzisiaj mijają 2 miesiące odkąd dowiedziałam się, że mam PCOS. Efekty? Da się? DA SIĘ!
Czy stres ma wpływ na alergię?
Jak powstają rozstępy? Dostałyśmy je od tygrysicy! Zobacz świetną animację
Nie radzisz sobie ze stresem? Polub się z adaptogenami!

To danie można by skwitować krótko: w prostocie tkwi siła! Bo cóż może być prostszego od pora? Spróbujcie tej zdrowej przekąski z dodatkiem orzechów i sera.

To danie lekkie, jednocześnie słodkie i kwaskowate, chrupiące od orzechów i sycące od sera. Bardzo tęsknimy za wiosną i słońcem, dlatego dodaliśmy bratki – kwiaty jadalne.

Nie da się ukryć, że głównym bohaterem jest tu por – warzywo, niestety, niedocenione w naszej kuchni. Dodajemy je najczęściej do bulionu i szybko o nim zapominamy. A szkoda, bo por jest naprawdę pyszny, lekko słodki i ma wiele zastosowań nie tylko w kuchni. Jest świetny na bóle reumatyczne, a osoby chorujące na anemię powinny włączyć go do codziennej diety. Oprócz tego sprawdzi się, gdy męczy nas kaszel. Warzywo to ma działanie moczopędne, odkwaszające i oczyszczające. Jest bogate w wapń, żelazo, fosfor, potas oraz cynk. Por to źródło witaminy C, A, E, K, B6 i kwasu foliowego. Niech was nie zwiedzie jego ostry na surowo smak. Po nawet krótkim gotowaniu warzywo nabiera nowego smaku – głębokiego, słodkiego, maślanego.

Przygotowanie tego dania nie zajmie ci więcej niż 20 minut.

przepis na pieczone pory

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (porcja dla 2 osób):

– 4 pory bez zielonej części
– 1 łyżeczka musztardy
– 1 łyżka świeżej kolendry
– 4 łyżki oleju ryżowego
– 1 łyżka octu jabłkowego
– 1 łyżeczka miodu
– 1 ząbek czosnku
– 2 łyżki soku z cytryny
– sól i pieprz do smaku
– 2 łyżki orzechów piniowych
– 2-3 łyżki pleśniowego sera długo dojrzewającego
– kilka bratków

Przygotowanie:

W dużym garnku zagotuj wodę, dodaj szczyptę soli i wrzuć pory. Gotuj do momentu, aż po wbiciu noża por sam się z niego zsunie – to zajmie 10-13 minut. Bardzo ważne jest, aby nie przegapić tego momentu, bo rozgotowane pory będą mniej smaczne. W tym czasie przygotuj sos. W kielichu blendera umieść wszystkie składniki oprócz bratków, sera, orzechów i porów. Zmiksuj na gładki sos. Kiedy pory będą gotowe, ostrożnie wyjmij je z wody i podawaj polane sosem, posypane orzechami, serem i kwiatkami. Jedz gorące.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czarny bez – sprawdź jakie pyszne rzeczy możesz z niego zrobić

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia

Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Wegetariańskie leczo - papryka górą!

Przepis na wegetariańskie leczo z papryką

Mrożone batony z malinami

Idealny na upał: napój herbaciany. Nawilży, schłodzi ciało i nasyci

Sałatka z pomidorów z melasą z granatów

Kisiel brzoskwiniowy z ksylitolem. Idealny na letnie wieczory

Pieczone brzoskwinie z marcepanem. Doskonałe na upały

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami. Idealna przekąska na letni wieczór

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

„W dniu swoich urodzin dowiedziałam się, że mam cukrzycę. Dostałam przepiękny prezent w postaci skierowania do natychmiastowego stawienia się w szpitalu” – mówi Sandra Kaczmarska, młoda diabetyczka typu 1

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Zdrowe pary na talerzu. Zobacz, co korzystnie jest łączyć w swoim menu

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Idealny na upał: napój arbuzowy

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Mrożone tartaletki z awokado

kosz warzyw

„Ruszaj się tak, jak robiły to nasze babcie”. O czym należy pamiętać przy insulinooporności, pisze dietetyk Kamila Urbaniak

Wegański krem sezamowy z owocami lata

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Krakersy – chrupnij sobie!

Przepis na domowe krakersy ziołowe. Chrupnij sobie na zdrowie!

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!