Przejdź do treści

Chrup, chrup pora!

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer
Amy Schumer jest w ciąży. Zdradziła to w niecodzienny sposób
Marta Lech-Maciejewska: kto rozsiewa mit o tym, że macierzyństwo to bułka z masłem?
Krwawią, pocą się i mają próchnicę. Fantomy pacjentów pomagają w nauce medycyny
kobieta myjąca zęby
Dbaj o zęby! Higiena jamy ustnej wpływa też na ciśnienie krwi
Tabletki
Dobre wiadomości dla chorych na szpiczaka, nadciśnienie płucne i łuszczycę

To danie można by skwitować krótko: w prostocie tkwi siła! Bo cóż może być prostszego od pora? Spróbujcie tej zdrowej przekąski z dodatkiem orzechów i sera.

To danie lekkie, jednocześnie słodkie i kwaskowate, chrupiące od orzechów i sycące od sera. Bardzo tęsknimy za wiosną i słońcem, dlatego dodaliśmy bratki – kwiaty jadalne.

Nie da się ukryć, że głównym bohaterem jest tu por – warzywo, niestety, niedocenione w naszej kuchni. Dodajemy je najczęściej do bulionu i szybko o nim zapominamy. A szkoda, bo por jest naprawdę pyszny, lekko słodki i ma wiele zastosowań nie tylko w kuchni. Jest świetny na bóle reumatyczne, a osoby chorujące na anemię powinny włączyć go do codziennej diety. Oprócz tego sprawdzi się, gdy męczy nas kaszel. Warzywo to ma działanie moczopędne, odkwaszające i oczyszczające. Jest bogate w wapń, żelazo, fosfor, potas oraz cynk. Por to źródło witaminy C, A, E, K, B6 i kwasu foliowego. Niech was nie zwiedzie jego ostry na surowo smak. Po nawet krótkim gotowaniu warzywo nabiera nowego smaku – głębokiego, słodkiego, maślanego.

Przygotowanie tego dania nie zajmie ci więcej niż 20 minut. 

przepis na pieczone pory

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (porcja dla 2 osób):

– 4 pory bez zielonej części
– 1 łyżeczka musztardy
– 1 łyżka świeżej kolendry
– 4 łyżki oleju ryżowego
– 1 łyżka octu jabłkowego
– 1 łyżeczka miodu
– 1 ząbek czosnku
– 2 łyżki soku z cytryny
– sól i pieprz do smaku
– 2 łyżki orzechów piniowych
– 2-3 łyżki pleśniowego sera długo dojrzewającego
– kilka bratków

Przygotowanie:

W dużym garnku zagotuj wodę, dodaj szczyptę soli i wrzuć pory. Gotuj do momentu, aż po wbiciu noża por sam się z niego zsunie – to zajmie 10-13 minut. Bardzo ważne jest, aby nie przegapić tego momentu, bo rozgotowane pory będą mniej smaczne. W tym czasie przygotuj sos. W kielichu blendera umieść wszystkie składniki oprócz bratków, sera, orzechów i porów. Zmiksuj na gładki sos. Kiedy pory będą gotowe, ostrożnie wyjmij je z wody i podawaj polane sosem, posypane orzechami, serem i kwiatkami. Jedz gorące.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Marmolada z dzikich mirabelek

Mrożone tartaletki z awokado

Podwójnie orzechowe ciasto