Przejdź do treści

Czy i jak jeść w czasie treningu? Kilka rad zapobiegających przedwczesnemu spadkowi energii

Czy i jak jeść w czasie treningu?
Czy i jak jeść w czasie treningu? Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Jak dbać o zęby z próchnicą?
Jak dbać o zęby z próchnicą? Wyjaśnia dentysta Tomasz Kupryś
Kobieta trzyma niemowlaka
Dlaczego dziecko chce być przy piersi mamy? Nie zawsze chodzi o głód
Metoda Ferbera – czy naprawdę sprawdza się w usypianiu dzieci?
Metoda Ferbera – czy naprawdę sprawdza się w usypianiu dzieci?
kobiety w łóżku
„Szantażowanie seksem wciąż cieszy się popularnością” – twierdzi psycholożka
Dziecko w szkole
Koronawirus w Polsce a nauka zdalna. MEN: dzieci nie wrócą do szkół do końca roku szkolnego

Jak powinien wyglądać odpowiedni posiłek przed- czy potreningowy, w zależności czasu spędzonego na treningu? Kiedy i co należy przekąsić, by zapobiec utracie energii? Oto kilka przydatnych informacji.

O przepisach na tego typu posiłki już pisaliśmy. Jednak doskonale wiemy, że nawet stosując się do gotowych zasad, na treningach często pojawia się dyskomfort lub zbyt wczesny spadek energii. Dlatego warto dopasować to, co kładziecie na swój talerz, do czasu spędzonego na treningu.

Aktywność fizyczna trwająca 45-60 minut

Podczas tak krótkiego treningu nie musicie w trakcie przyjmować dodatkowych posiłków. Wystarczy się tylko nawadniać. Pełnowartościowy i energetyczny posiłek zjedzony przed treningiem da wystarczającą ilość energii na jego ukończenie. Powinien zostać zjedzony od 2 do 4 godzin przed aktywnością, ale w dużym stopniu jest to kwestia indywidualna.

Aktywność fizyczna trwająca 45-70 minut

W tym przypadku sytuacja jest podobna. Kiedy jednak poczujecie lekki spadek energii lub jesteście na przykład w trakcie wyścigu i liczy się każda sekunda (lub zależy wam na redukcji wagi i ograniczacie węglowodany), z pomocą może przyjść ssanie czegoś słodkiego lub przepłukanie ust napojem węglowodanowym.

Nasze kubki smakowe są tak unerwione, że przesyłają impuls nerwowy do mózgu, informujący go, że za moment nastąpi zastrzyk energii. Taki „ oszukany” plan działania dostarczy energii na ok. 15 minut wysiłku.

Aktywność fizyczna trwająca od 1 do 2 godzin

W przypadku takich aktywności fizycznych, jak np. maraton fitness, udział w kilku zajęciach następujących tuż po sobie czy też dłuższe wybieganie lub jazda na rowerze, warto pomyśleć o tym, aby mieć ze sobą baton energetyczny, suszone owoce czy napój węglowodanowy. Takie przekąski opóźnią efekt zmęczenia i pozwolą dalej intensywnie trenować.

Pamiętajcie, że taką wysokoenergetyczną przekąskę należy spożywać po około 45-50 minutach trwania treningu, aby miała czas się wchłonąć. Kiedy zrobicie to w momencie, kiedy już nadszedł spadek energii, może być za późno.

Aktywność fizyczna trwająca powyżej 2 godzin

W przypadku trwania tak długiej aktywności fizycznej należy systematycznie uzupełniać utraconą energię oraz płyny. Idealnie nadają się to tego: żele energetyczne, batony energetyczne, banany, koktajle węglowodanowe, ciasteczka zbożowe, suszone owoce, napoje energetyczne, w ilości ok. 40-60g na godzinę.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Co zjeść przed treningiem? Makaron gryczany z indykiem

Co zjeść przed treningiem? Makaron gryczany z indykiem dostarczy ci wszystko, czego potrzebujesz

odpoczywająca kobieta

5 przypadków, w których trzeba odpuścić trening

kobieta wykonująca martwy ciąg

Czy dobrze wykonujesz martwy ciąg?

kobieta ze sztangą robi martwy ciąg

Treningowy oddech – jaki powinien być odpowiedni?

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Jak biegać długo i szczęśliwie – radzi ekspert

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

Owsianka w koktajlu przed treningiem

Bo po treningu trzeba zjeść!

Shake przed treningiem

Co zjeść po treningu? Sałatka z mango i melonem

Co zjeść po treningu? Sałatka z mango i melonem

Co zjeść po treningu? Ryż z owocami

Co zjeść po treningu? Ryż z owocami

Co zjeść przed treningiem? Krem batatowo-brokułowy

Co zjeść przed treningiem? Krem batatowo-brokułowy

Potreningowy deser

Potreningowy deser

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalaj mądrzej i szybciej

Złota zasada spalania tłuszczu

Złota zasada spalania tłuszczu

Ćwiczysz z ciężarem? Naucz się oddychać!

Ćwiczysz z ciężarem? Naucz się oddychać!

Wpływ odżywiania na trening

Wpływ odżywiania na trening

Jak zwiększyć masę mięśniową?

Masa mięśniowa – jak ją wyrobić w zdrowy sposób

Program ćwiczeń na odchudzanie

Program ćwiczeń na odchudzanie

Co jeść po treningu?

Trening a posiłki – co jeść po treningu?

Jak dobrze robić... pompki

Jak dobrze robić… pompki

Trenuj z głową

Trenuj z głową

kobieta trening

Czy można jeść przed treningiem? Nawet trzeba, ale co konkretnie i jak długo przed ćwiczeniami?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?