Przejdź do treści

Czy i jak jeść w czasie treningu? Kilka rad zapobiegających przedwczesnemu spadkowi energii

Czy i jak jeść w czasie treningu?
Czy i jak jeść w czasie treningu? Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Seks po porodzie. Jak to zrobić?
Barbara Kurdej Szatan
Barbara Kurdej-Szatan dołączyła do akcji w mediach społecznościowych. To bardzo ważne!
"It`s not about hair". Świetna akcja Polek, które normalizują kobiece owłosione ciała!
„It`s not about hair”. Świetna akcja Polek, które normalizują kobiece owłosione ciała!
Gdy szczupła osoba cierpi na otyłość, czyli gorzka prawda o TOFI
Gotowi na wszystko, czyli co oprócz leków i opatrunków powinno znaleźć się w wakacyjnej apteczce

Jak powinien wyglądać odpowiedni posiłek przed- czy potreningowy, w zależności czasu spędzonego na treningu? Kiedy i co należy przekąsić, by zapobiec utracie energii? Oto kilka przydatnych informacji.

O przepisach na tego typu posiłki już pisaliśmy. Jednak doskonale wiemy, że nawet stosując się do gotowych zasad, na treningach często pojawia się dyskomfort lub zbyt wczesny spadek energii. Dlatego warto dopasować to, co kładziecie na swój talerz, do czasu spędzonego na treningu.

Aktywność fizyczna trwająca 45-60 minut

Podczas tak krótkiego treningu nie musicie w trakcie przyjmować dodatkowych posiłków. Wystarczy się tylko nawadniać. Pełnowartościowy i energetyczny posiłek zjedzony przed treningiem da wystarczającą ilość energii na jego ukończenie. Powinien zostać zjedzony od 2 do 4 godzin przed aktywnością, ale w dużym stopniu jest to kwestia indywidualna.

Aktywność fizyczna trwająca 45-70 minut

W tym przypadku sytuacja jest podobna. Kiedy jednak poczujecie lekki spadek energii lub jesteście na przykład w trakcie wyścigu i liczy się każda sekunda (lub zależy wam na redukcji wagi i ograniczacie węglowodany), z pomocą może przyjść ssanie czegoś słodkiego lub przepłukanie ust napojem węglowodanowym.

Nasze kubki smakowe są tak unerwione, że przesyłają impuls nerwowy do mózgu, informujący go, że za moment nastąpi zastrzyk energii. Taki „ oszukany” plan działania dostarczy energii na ok. 15 minut wysiłku.

Biały talerz, osoba trzyma w dłoniach widelec i nóż

Aktywność fizyczna trwająca od 1 do 2 godzin

W przypadku takich aktywności fizycznych, jak np. maraton fitness, udział w kilku zajęciach następujących tuż po sobie czy też dłuższe wybieganie lub jazda na rowerze, warto pomyśleć o tym, aby mieć ze sobą baton energetyczny, suszone owoce czy napój węglowodanowy. Takie przekąski opóźnią efekt zmęczenia i pozwolą dalej intensywnie trenować.

Pamiętajcie, że taką wysokoenergetyczną przekąskę należy spożywać po około 45-50 minutach trwania treningu, aby miała czas się wchłonąć. Kiedy zrobicie to w momencie, kiedy już nadszedł spadek energii, może być za późno.

Aktywność fizyczna trwająca powyżej 2 godzin

W przypadku trwania tak długiej aktywności fizycznej należy systematycznie uzupełniać utraconą energię oraz płyny. Idealnie nadają się to tego: żele energetyczne, batony energetyczne, banany, koktajle węglowodanowe, ciasteczka zbożowe, suszone owoce, napoje energetyczne, w ilości ok. 40-60g na godzinę.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

kobieta wykonująca martwy ciąg

Martwy ciąg – technika ćwiczenia, jakich błędów unikać

Co zjeść przed treningiem? Makaron gryczany z indykiem

Co zjeść przed treningiem? Makaron gryczany z indykiem dostarczy ci wszystko, czego potrzebujesz

odpoczywająca kobieta

5 przypadków, w których trzeba odpuścić trening

kobieta ze sztangą robi martwy ciąg

Treningowy oddech – jaki powinien być odpowiedni?

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Jak biegać długo i szczęśliwie – radzi ekspert

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

Czy trenować w trakcie przeziębienia?

Owsianka w koktajlu przed treningiem

Bo po treningu trzeba zjeść!

Shake przed treningiem

Co zjeść po treningu? Sałatka z mango i melonem

Co zjeść po treningu? Sałatka z mango i melonem

Co zjeść po treningu? Ryż z owocami

Co zjeść po treningu? Ryż z owocami

Co zjeść przed treningiem? Krem batatowo-brokułowy

Co zjeść przed treningiem? Krem batatowo-brokułowy

Potreningowy deser

Potreningowy deser

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalaj mądrzej i szybciej

Złota zasada spalania tłuszczu

Złota zasada spalania tłuszczu

Ćwiczysz z ciężarem? Naucz się oddychać!

Ćwiczysz z ciężarem? Naucz się oddychać!

Wpływ odżywiania na trening

Wpływ odżywiania na trening

Jak zwiększyć masę mięśniową?

Masa mięśniowa – jak ją wyrobić w zdrowy sposób

Program ćwiczeń na odchudzanie

Program ćwiczeń na odchudzanie

Co jeść po treningu?

Trening a posiłki – co jeść po treningu?

Jak dobrze robić... pompki

Jak dobrze robić… pompki

Trenuj z głową

Trenuj z głową

kobieta trening

Czy można jeść przed treningiem? Nawet trzeba, ale co konkretnie i jak długo przed ćwiczeniami?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

insulinooporność

Dieta w insulinooporności

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Krwawię w różnych odcieniach czerwieni. Czy to powinno mnie niepokoić?