Przejdź do treści

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Zdjęcie: Marta Pękalska | www.marta-gotuje.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kombucza – stwórz sobie własny probiotyk
Ćwiczenia na piękne plecy. Sprawdź, co zrobić, jeśli codziennie spędzasz kilka godzin przy biurku
Jak rozpoznać przetrenowanie?
Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy
dwie dziewczyny rozmawiają
Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami to pomysł na niespieszne śniadanie. Spróbujcie zapiekanki, która smakuje zupełnie jak słodkie ciasto, a jest ultrazdrowa i pożywna. Można lepiej zacząć dzień? Raczej nie.

Komosa ryżowa jest źródłem pełnowartościowego białka i silnym antyoksydantem. W towarzystwie bogatych w błonnik i witaminy brzoskwiń tworzy idealnie zdrowy duet. Po takim śniadaniu (lub deserze) dobry humor macie jak w banku.

Bruschetta z brzoskwiniami

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

zapiekana-komosa-ryzowa-z-owocami

Zdjęcie: Marta Pękalska | www.marta-gotuje.pl

Składniki (na 2 naczynia o wymiarach 10×16 cm):

– 100 g komosy ryżowej
– ½ łyżeczki cynamonu
– 1 łyżeczka błonnika kokosowego
– 1 łyżka suszonej żurawiny
– 1 łyżka płatków kokosowych
– 2 brzoskwinie
– 1 jajko
– 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
– 1 łyżka syropu klonowego
– 250 ml mleka kokosowego

Przygotowanie:

Komosę ryżową przelewamy na sitku gorącą wodą. Przekładamy do miski, dodajemy cynamon, błonnik kokosowy, suszoną żurawinę i płatki kokosowe oraz obrane i pokrojone w kostkę brzoskwinie. Delikatnie łączymy składniki. W oddzielnej misce mieszamy jajko z ekstraktem z wanilii, syropem klonowym i mlekiem kokosowym. Zawartość obu miseczek mieszamy ze sobą. Przelewamy do żaroodpornych foremek i pieczemy w rozgrzanym do 170 C (termoobieg) piekarniku przez około 50 minut do czasu, aż komosa wchłonie cały płyn, a na wierzchu utworzy się chrupiąca skorupka.

Podajemy na ciepło lub na zimno. Smacznego!


Marta Pękalska – autorka bloga marta-gotuje.pl, miłośniczka dobrej kuchni ze słabością do słodkości. Amatorka biegania i sportowych wyzwań. Szczęśliwa żona i mama dwójki maluchów.​

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Dr Katarzyna Pogoda

„Wielką radość sprawia mi obserwowanie, jak kobiety po leczeniu świetnie się realizują, zmieniają podejście do życia, nabierają sił i energii do działania” – mówi dr Katarzyna Pogoda, onkolog kliniczny

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

Zainteresują cię również:

Sorbety warzywno-owocowe. Idealnie pomogą przetrwać upały!

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

śniadanie

NIE dla parówek i croissantów na śniadanie. Czego jeszcze nie warto jeść na czczo?

kokosowa quinoa

Kokosowa quinoa z truskawkami. Świetna propozycja na śniadanie albo przekąskę w upalny dzień

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację