Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Ratunek dla słodyczożerców

Ratunek dla słodyczożerców
Zdjęcie: shutterstock
Nie jesteś w stanie opanować się przed jedzeniem słodyczy, ale tuż po ich zjedzeniu czujesz spadek energii i ospałość? W dodatku masz wyrzuty sumienia? Oto kilka sposobów na ratowanie sytuacji.

Słodycze nie są zdrowe. Po prostu. I nie jest to chyba żadne odkrycie. Ale jeśli już ulegniemy pokusie - istnieje kilka sposobów na zminimalizowanie ryzyka magazynowana cukru w postaci tkanki tłuszczowej oraz na wyeliminowanie spadku energii, który często pojawia się, gdy pochłonie się zbyt dużą ilość cukru. Oto one:

1. Ruszaj się – ruch to nasz ulubiony i chyba najbardziej oczywisty sposób. Żeby spalić kalorie pochodzące z ulubionych słodkości, często potrzeba naprawdę bardzo aktywnego wysiłku fizycznego, jednak nawet jeśli nie uda nam się spalić wszystkich kilokalorii, warto poćwiczyć, by poziom cukru we krwi zmniejszyć. Trzeba jednak pamiętać, że czasami (w zależności od kaloryczności produktu), aby spalić jeden batonik potrzebny nam cały godzinny trening.

2. Wyeliminuj lub ogranicz węglowodany w kolejnych posiłkach i postaw na warzywa lub produkty białkowe. Nawet jeśli nie zmniejsz tym całkowitego dziennego spożycia kalorii, to utrzymamy poziom cukru we krwi nie będzie skakał w dalszej części dnia.

3. Pij wodę. Czemu? Bo w pierwszym odruchu, kiedy dopada cię tak zwany zjazd energetyczny, prawdopodobnie sięgasz po kawę. Pamiętaj, że zazwyczaj pomaga ona tylko na krótką metę. Picie wody nawadnia organizm. Będziesz tego potrzebować.

4. Bądź na nogach - nawet jeśli w sytuacji spadku energii najchętniej udałbyś się na drzemkę. Badania opublikowane przez amerykańską agenecję CDC (Centers for Disease Control and Prevention) wykazały, że osoby pracujące przy tzw. biurkach stojących mają więcej energii, są bardziej skupione, a ich praca jest bardziej wydajna. Dodatkowo można w tej sposób spalić chociaż część nadmiernie spożytych kalorii.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Na ratunek słodyczożercom

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Walka ze słodyczami

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał