Przejdź do treści

Ciągle pracujesz zdalnie? Trening uważności to coś, co ci się przyda

Ciągle pracujesz zdalnie? Trening uważności to coś, co ci się przyda adomas aleno/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Krowa za bramą
Hodowla zwierząt wyrządza większe szkody dla klimatu niż auta, podaje raport Greenpeace
Kobieta w ciąży
Włosy w ciąży. Co można a czego nie wolno? Wyjaśnia trycholożka Marta Klowan
Muesli/iStockphoto
Muesli – szczęście w proszku. 3 pomysły na zdrowe śniadanie
Dorośli stoją w szlafrokach
Duńska telewizja publiczna pokazuje dzieciom nagich dorosłych: „Tak wyglądają normalne ciała”
Mamy polski lek na COVID-19! To pierwszy taki produkt na świecie
Mamy polski lek na COVID-19. To pierwszy taki produkt na świecie

Dla wielu osób początkiem przygody z pracą zdalną okazała się pandemia COVID-19. Wiele firm przeszło wtedy na system pracy z domu, aby nie narażać pracowników na ryzyko zarażenia. Praca zdalna okazała się jednak wyzwaniem, na które nie każdy był gotowy.

Trudy pracy zdalnej

Praca zdalna nie jest tak łatwa i przyjemna, jak wiele osób początkowo myślało. Praca w domu zaburza zwykły rytm dnia i sprawia, że ciężej się nam skupić. Kiedy pracujesz z domu, jesteś narażona na więcej rzeczy, które mogą cię rozpraszać. Trening uważności pomaga walczyć z problemami i sprawia, że łatwiej będzie ci pracować zdalnie.

Czym jest mindfulness?

Mindfulness jest metodą medytacyjną i procesem psychologicznym, który pomaga skupić uwagę na tym co teraz. Dzięki tej technice trenowania uważności masz większą świadomość tego, co dzieje się w twoim organizmie, lepiej odczytujesz emocje, doświadczenia i myśli. Dzięki tej technice możesz poprawić swoje samopoczucie oraz zdrowie, walczyć ze stresem i niepokojem. Mindfulness pozwala także zidentyfikować problemy, jakie nas dotykają i walczyć z nimi. Wszystko to pomaga w byciu bardziej wydajnym w pracy, także podczas pracy z domu.

Kobieta mindfulness

Jak trening uważności wpłynie na twoje samopoczucie?

Trening uważności to wiele pozytywnych zmian, które zajdą w twoim odczuwaniu. Najważniejsze zalety takiego treningu, to:

  • radzenie sobie z emocjami – w czasie pracy zdalnej możesz być narażona na więcej negatywnych emocji i stresu;
  • lepsze skupienie – świadomość tego, co i jak czujesz, przekłada się na lepsze skupienie i większą efektywność;
  • umiejętność zrobienia sobie przerwy – czasami pracujesz zbyt ciężko i nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy, mindfulness nauczy cię, kiedy potrzebujesz przerwy;
  • walka z niepokojami – kiedy przebywasz długo sama ze sobą i jesteś wybita z normalnego rytmu dobowego, możesz mieć więcej problemów z odczuwaniem niepokoju.
Aurelia Szokal / arch. prywatne

Techniki mindfulness – jak praktykować w domu?

Praktykowanie mindfulness w domu nie jest trudne, wystarczy trzymać się kilku prostych kroków.

  1. Stwórz swoją codzienną rutynę

Praca w domu rozbija zwykły, codziennie rytm dnia. Perspektywa pracy w piżamie i niewychodzenia z łóżka przez cały dzień wydaje się kusząca… ale jest taka tylko w teorii. W praktyce takie postępowanie bardzo szybko cię zmęczy i wpłynie na samopoczucie oraz jakość snu. Ustal sobie granice i wyznacz dobowy rytm.

  1. Stwórz miłe miejsce pracy

Praca w nieuporządkowanym pokoju czy w łóżku to nie jest dobry pomysł. Stwórz sobie przyjemne, czyste i uporządkowane miejsce do pracy. Staraj się utrzymać porządek i zadbaj o przyjemną, domową atmosferę w pomieszczeniu, w którym pracujesz. Postaw na wygodne siedzenie, biurko oraz dużą ilość naturalnego światła słonecznego.

  1. Bądź aktywna dla lepszego samopoczucia

Aktywność fizyczna nie tylko wpływa na ciało, ale też na umysł. Nie musisz od razu decydować się na udział w maratonie, wystarczy nawet spacer czy kilka ćwiczeń rozciągających, aby od razu poczuć się lepiej.

  1. Skup się!

Skupienie się podczas pracy zdalnej jest bardzo trudne… ale jak najbardziej możliwe! Możesz sobie pomóc w utrzymaniu skupienia. Po pierwsze usuń z pomieszczenia wszystko, co może powodować rozproszenie – telefon, telewizor czy twoje domowe zwierzaki mogą poczekać, aż skończysz pracę. Ustal też godziny, w których będziesz zaczynać pracę i ją skończysz, i trzymaj się ich ściśle, tak samo jak wtedy, kiedy chodzisz do pracy. Pomocne mogą być także aplikacje, które ograniczają czas, jaki spędzasz w sieci – mają one licznik, który pozwala uruchomić wybrane strony tylko na pewien czas albo tylko o określonych godzinach.

  1. Znajdź czas na kontakt z innymi

Podczas pracy zdalnej nie ignoruj swojej potrzeby kontaktu z innymi. Znajdź czas na to, aby mieć kontakt z bliskimi, kolegami z pracy oraz rodziną. Dzięki temu poczujesz się lepiej.

  1. Ćwicz techniki oddechowe

W pracy zdalnej ciężko czasem znaleźć moment na odpoczynek. Techniki oddechowe pozwalają się zrelaksować i uwolnić umysł od natłoku myśli. Nie potrzebujesz do nich profesjonalnego treningu ani niczyjej pomocy, po prostu usiądź w wygodnej pozycji, zamknij oczy i skup się na swoim oddechu.

 

Źródło: bbcgoodfood

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Joanna Horanin

„Fajnie jest, kiedy lubi się swoją pracę i jest ona ekscytująca, ale wydaje mi się, że nie jest to dobre dla psychiki” – mówi Joanna Horanin, autorka bloga The Blond Travels

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Dieta dla serca? Zobacz, których produktów lepiej unikać

Ograniczasz spożycie cukru? W tych produktach chyba nie spodziewałaś się go znaleźć

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Poranny prysznic czy wieczorna kąpiel? Co jest dla nas lepsze?

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Spacer po posiłku? Dobry pomysł. A może lepiej trochę poczekać?

Brak snu nie jest niczym dobrym, ale jego nadmiar też ma negatywne konsekwencje

Suplementy diety a witaminy i minerały. Czym się różnią?

Poziom żelaza we krwi a długość życia – jaka jest zależność?

Lubisz winogrona? Sprawdź, czy możesz je jeść razem z pestkami

Jedzenie, które najczęściej powoduje zatrucia. Lepiej na nie uważaj

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Odkażasz ciągle dłonie? Sprawdź, czy na pewno robisz to dobrze

Lubisz smoothie? Co się dzieje, gdy pijesz je codziennie?

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Uwielbiasz mięso z kurczaka? Zobacz, jak sprawdzić, czy jest świeże

Lubisz cytrusy? To super! Poznaj ich pięć zalet

Zwróć uwagę na te sygnały. Może się okazać, że nie tolerujesz glutenu

Chcesz zadbać o jelita? 4 rzeczy, o których musisz pamiętać

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm