Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowa aktywność

Co pić po treningu? Koktajl!

Co pić po treningu? Koktajl!
Zdjęcie: Katarzyna Karus-Wysocka | www.cookitlean.pl

To, co wypijemy tuż po wysiłku fizycznym, ma ogromne znaczenie. Można oczywiście sięgnąć po gotowe proteinowe szejki, ale po co? Lepiej regenerujący koktajl przygotować w domu i zgarnąć ze sobą na trening. Nasze 3 typy koktajli lecą do was! 

Po co w ogóle pić proteinowy koktajl po treningu? Osoba uprawiająca intensywny wysiłek fizyczny w wyniku każdego treningu wprowadza swój organizm w stan katabolizmu, czyli (w dużym uproszczeniu) stan rozpadu białek w tkance mięśniowej. Odpowiednie odżywianie potreningowe pozwoli zmniejszyć intensywność i skrócić czas trwania tzw. zakwaszenia mięśni, a także przyspieszyć regenerację.

Najlepiej więc tuż po treningu (nawet 5 minut po) wypić koktajl złożony z węglowodanów prostych i białek. Węglowodany proste (zwłaszcza z połączeniu z białkami) szybko się wchłaniają i wywołują wyrzut insuliny, która z kolei ma działanie anaboliczne i ułatwia transport glukozy do mięśni. Obecnie przyjmuje się, że po treningu powinniśmy spożywać 0,8 g węglowodanów i 0,4 g białek na każdy kilogram masy ciała. Tak więc dla osoby ważącej 65 kg najlepszy będzie szejk zawierający ok. 50 g węglowodanów i 26 g białek.

Osobiście odradzam korzystanie z gotowych mieszanek białkowych o sztucznych smakach wzbogaconych substancjami słodzącymi. Oto moje 3 propozycje koktajli własnej roboty przyrządzonych z alternatywnych odżywek białkowych i owoców bogatych w sacharozę.

Sposób wykonania jest zawsze taki sam. Umyte i obrane owoce z pozostałymi składnikami umieszczamy w kielichu blendera i miksujemy na gładki koktajl. Potem pakujemy do torby treningowej i wypijamy po treningu. Jak one wtedy smakują…!

Podstawowy koktajl bananowy

co pic po treningu - koktajl bananowy

Zdjęcie: Katarzyna Karus-Wysocka | www.cookitlean.pl

Składniki:

- ok. 150 g dojrzałego banana (z czarnymi kropkami)
- 250 ml wody z kokosa
- 2 szczypty cynamonu
- 1 miarka bezsmakowego białka serwatkowego

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
karolkis88 zapytał(a) 15 stycznia 2016
Pytanie dotyczy artykułu Co pić po treningu? Koktajl!
Prosty w zrobieniu i fajnie smakuje, lecz ja polecam z własnego doświadczenia Super Body Active które pije już od dłuższego czasu i jestem z niego zachwycony. Szczególnie polubiłem smak czekoladowy.
Kotija zapytał(a) 2 listopada 2014
Pytanie dotyczy artykułu Co pić po treningu? Koktajl!
Czym łatwo dostępnym zastąpić białko "w proszku" i w jakiej ilości, żeby zostały zachowane proporcje?
Zielone Koktajle odpowiedział(a) 12 grudnia 2014
Białko znajduje się też w suplementach typu: spirulina (sproszkowane algi) czy z konopie (sproszkowane ziarna konopi) itp
karolkis88 zapytał(a) 15 stycznia 2016
Pytanie dotyczy artykułu Co pić po treningu? Koktajl!
Prosty w zrobieniu i fajnie smakuje, lecz ja polecam z własnego doświadczenia Super Body Active które pije już od dłuższego czasu i jestem z niego zachwycony. Szczególnie polubiłem smak czekoladowy.
Kotija zapytał(a) 2 listopada 2014
Pytanie dotyczy artykułu Co pić po treningu? Koktajl!
Czym łatwo dostępnym zastąpić białko "w proszku" i w jakiej ilości, żeby zostały zachowane proporcje?
Zielone Koktajle odpowiedział(a) 12 grudnia 2014
Białko znajduje się też w suplementach typu: spirulina (sproszkowane algi) czy z konopie (sproszkowane ziarna konopi) itp