Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jedz sezonowo

Zimowa owsianka z dynią

Zimowa owsianka z dynią
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Tradycyjna owsianka ci się przejadła? Spróbuj naszej propozycji na śniadanie z dynią, rozgrzewającymi przyprawami, orzechami, granatem, syropem z daktyli i skórką z limonki. Takie połączenie składników świetnie równoważy smaki, a całość syci na długie godziny.

Dynia wcale nie jest warzywem, a owocem. Świetnie odnajduje się zarówno w propozycjach kulinarnych na słodko, jak i wytrawnych. Jest niskokaloryczna, świetnie nadaje się dla osób będących na diecie. Poza tym syci, więc jedząc ją nie mamy poczucia, że zaraz będziemy znowu głodni. To ważne dla osób odchudzających się. Po upieczeniu staje się jeszcze słodsza, dlatego warto przygotowywać z niej puree, które później można użyć do ciasta, naleśników, dżemu czy owsianki. Dynia zawiera sporo witamin z grupy C, PP i B. Oprócz tego jest bogata w takie pierwiastki jak wapń, potas, magnez czy miedź, obniża poziom cholesterolu, ma dobry wpływ na nerki i wątrobę.

Oto dyniowa owsianka na dobry początek dnia!

Zimowa owsianka z dynią

dyniowa owsianka_przpis

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

- 6 łyżek płatków owsianych (można zastąpić płatkami jaglanymi albo gryczanymi)
- pół szklanki mleczka kokosowego
- 4 łyżki puree z dyni*
- szczypa soli
- pół łyżeczki cynamonu
- szczypta gałki muszkatołowej
- szczypta mielonego imbiru
- łyżka posiekanych orzechów
- łyżka ziarenek granatu
- łyżka syropu z daktyli (ewentualnie miodu, syropu z agawy albo klonowego)
- 1/3 łyżeczki startej skórki z limonki

Przygotowanie:

Do garnka wrzuć płatki owsiane, zalej mleczkiem i doprowadź do wrzenia. Zmniejsz ogień, dodaj sól, cynamon, gałkę i imbir. Mieszaj, aż płatki napęcznieją. Dodaj puree z dyni. Połącz składniki i znowu doprowadź do wrzenia. Owsiankę podawaj z granatem, startą skórką, orzechami i syropem.

*Aby przygotować puree z dyni, pokrój ją w kostkę, ułóż w naczyniu żaroodpornym, skrop olejem rzepakowym i piecz w temperaturze 180 stopni, aż dynia będzie zupełnie miękka. Mieszaj co jakiś czas, aby równomiernie się upiekła. Kiedy będzie gotowa, odstaw do wystygnięcia. Przełóż dynię do miski i za pomocą blendera ręcznego zmiksuj na gładką konsystencję (można też użyć blendera kielichowego albo przygotować puree za pomocą widelca, rozcierając dynię). Puree z dyni przechowuj w zamkniętym pojemniku w lodówce. Można je też zamrozić. 

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Złota owsianka z kurkumą

Ten, kto umie i lubi gotować

Zjedz komosę na śniadanie!

Ten, kto umie i lubi gotować

Najpopularniejsze wpisy

Ajwar – boska pasta

Ten, kto umie i lubi gotować

Morelowe batoniki mocy

Ten, kto umie i lubi gotować

Pasta z fasoli - polski hummus

Ten, kto umie i lubi gotować

Truskawkowe żelki

Ten, kto umie i lubi gotować