Przejdź do treści

7 zdrowotnych właściwości imbiru

korzeń imbiru
źródło: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
10 rzeczy, które możesz zrobić, aby łatwiej osiągnąć orgazm
Orgazm? Proszę bardzo! Poznaj 10 sposobów, aby łatwiej go osiągnąć
zakochana para
„Nieszczerość tylko pozornie oszczędza komuś przykrości. W rzeczywistości dostarcza jej w nadmiarze, ale z opóźnionym zapłonem”. O szczerości w relacjach rozmawiamy z psycholog Katarzyną Łapińską
Desery
Szefowie kuchni kontra rak piersi. Pink Pudding Challenge promuje zdrowe jedzenie i zapobiega nowotworom
młoda kobieta w czarnych ciuchach stoi na scenie podczas konferencji tedx
„Rak szyjki macicy jest winą chorej” – mocne słowa artystki, której choroba zmieniła życie
„Cała prawda o programie SZMATA 4+” – obrzydliwy mem, który uderza we wszystkie matki

Imbir należy do popularnych składników wielu potraw, szczególnie kuchni indyjskiej oraz azjatyckiej. Jego nazwa pochodzi z języka sanskryckiego i oznacza „ciało jak róg”, bo wyglądem przypomina poroże jelenia. Oprócz wyrazistego słodko-ostrego smaku, ma również wiele do zaoferowania w kwestii zdrowia. Poznajcie jego właściwości.

Imbir na nudności

Imbir pomaga w przypadku nudności spowodowanych chorobą lokomocyjną, leczeniem onkologicznym lub tych spowodowanych ciążą (w tym przypadku warto jednak skonsultować to z lekarzem). Wystarczy pożuć świeży imbir, wypić herbatę na jego bazie lub possać pastylki imbirowe. Żeglarze chętnie używają imbiru, aby złagodzić objawy choroby morskiej.

Imbir na trawienie

Zawarte w imbirze związki fenolowe łagodzą podrażnienie przewodu pokarmowego, stymulują wydzielanie śliny i żółci oraz hamują skurcze żołądka, gdy pokarm i płyny przemieszczają się przez przewód pokarmowy. Imbir ma również korzystne działanie na enzymy trypsynę i lipazę trzustkową oraz na zwiększenie ruchliwości w przewodzie pokarmowym, co może pomóc, w  zapobieganiu rakowi okrężnicy i zaparciom.

Imbir na zimno i grypę

Gdy przemarzniemy podczas zimowego spaceru, warto sięgnąć po herbatę imbirową, która działa rozgrzewająco za sprawą dużej ilości olejków eterycznych. Do tego przyspiesza krążenie, dzięki czemu rozgrzewa zimne stopy i dłonie. Przy grypie warto pamiętać, że imbir ma właściwości przeciwzapalne i przeciwgorączkowe, pomaga organizmowi zwalczać bakterie i wirusy. W przypadku bólu gardła należy płukać gardło ciepłą wodą z 2 łyżeczkami sproszkowanego imbiru.

 

 

Mandarynki całe i obrane na stole

Imbir na bóle menstruacyjne

Skurcze miesiączkowe to nic przyjemnego i wiele kobiet pierwszy dzień spędza w łóżku z termoforem, aby chociaż odrobinę sobie ulżyć w cierpieniu. Warto w tym przypadku sięgnąć po sproszkowany imbir i spożywać go przez te dni, gdy ból jest najbardziej dokuczliwy. Wówczas odczuwanie bólu powinno się zmniejszyć. Imbir działa tutaj porównywalnie do leków przeciwbólowych.

Imbir na stany zapalne

Imbir od stuleci jest używany w celu łagodzenia stanu zapalnych mięśni oraz stawów. Zawdzięcza tę właściwość związkowi gingerolu. Badania wykazują, że imbir hamuje cytokiny i chemokiny – związki prozapalne wytwarzane w wyściółce stawów, chrząstce stawowej i komórkach odpornościowych. W przypadku przewlekłych chorób stawów warto wpisać imbir w codzienne menu.

Imbir na układ krążenia

Imbir sprzyja obniżeniu poziomu cholesterolu i pomaga utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi. Sprzyja również obniżeniu ryzyka zmian miażdżycowych i działa pozytywnie na odporność organizmu.

Imbir na problem z koncentracją

Imbir jako dodatek do smoothie, kawy lub herbaty doskonale działa, gdy jesteśmy wystawieni na wzmożony wysiłek intelektualny. Znacznie poprawia wydajność umysłową, co docenią osoby, które miewają problemy z koncentracją.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Sałatka z fenkułem i pomarańczą – prawdziwa bomba witaminy C

kobieta smaruje naleśnika masłem obok stoi miska z granolą,kubek z kawą oraz połówka pomarańczy

Jedziesz już do pracy a jesteś tylko „na kawie”? Dietetyczka podaje nam kilka powodów, dla których jutro zjesz grzecznie kanapkę!

Ryż na 3 sposoby. Przepisy na bezglutenowe dania z wykorzystaniem ryżu

Przeciętny Polak zjada ponad 40 kg cukru w ciągu roku. Trzech na pięciu ma nadwagę, a co czwarty jest otyły. Dietetyk: „Dane są alarmujące”

Kochamy krupnik! Wybrałyśmy najlepsze przepisy na pyszną zupę w nowej odsłonie

Przestańmy robić zakupy na zasadzie „zastaw się, a postaw się” – Jagna Niedzielska o „zero waste” w blokowej kuchni

Batatowe ciastka z pomarańczową nutą – przygotujesz je błyskawicznie

Tarta kokosowo-ananasowa – trochę egzotyki zimową porą

Serniczki na zimno z awokado

Dietetyczny anty-ranking. Których diet promowanych przez celebrytów lepiej unikać? Zobacz, co mówią specjaliści

młoda kobieta zakrywa usta dłońmi

Masz zaraz spotkanie, a przed chwilą jadłaś czosnek? Wiemy, jak pozbyć się nieprzyjemnego zapachu z ust

Seler to samo dobro. Sprawdźcie zatem przepis na selerowy krem z czarnuszką